پرتزل (Pretzel) نوعی نان خمیری خوشمزه است که به شکل گره و در شکل‌های مختلف درست می‌شود. با کمی آردسفید و آرد گندم کامل، آب گرم، مقداری نمک و شکر می‌توانید خمیری درست کنید که به مدت ۱۰ دقیقه برای پخته شدن نیاز دارد و نتیجه‌ای عالی در اختیارتان می‌گذارد. دستور تهیه این نان خمیری ساده و خوشمزه را قبلا در آشپزخانه کودکت آموزش داده‌ایم. در این مقاله می‌خواهیم از شیوه تزئین آن برای جذاب‌تر شدن بگوییم. تزئین پرتزل هم برای شما و کودک‌تان مفرح است و هم به خوشمزه شدن آن کمک می‌کند. این شما و یک روش جالب برای دوست داران پرتزل‌.

مواد لازم برای تهیه پرتزل تزئین‌شده

  • به روشی که در دستورهای آشپزی قبلی گفته‌ شده، پرتزل‌هایی به شکل نان‌هایی دراز و بلند تهیه می‌کنید.
  • چیپس‌های شکلاتی سفیدرنگ متناسب با مقدار نان‌ها
  • رنگ غذایی خوراکی به رنگ‌های دلخواه مثلا سبز
  • شکلات آب‌شده به رنگ قرمز

طرز تهیه پرتزل با شکل‌های جذاب و دوست‌داشتنی

پرتزل - تزئین با رنگ

بیشتر بخوانید: آشپزخانه کودکت؛ طرز تهیه نان پرتزل خانگی با چند گام خیلی راحت

حالا نوبت به تزئین و شکل دادن به پرتزل‌هایی می‌رسد که از قبل به شکل میله‌ای  آماده کرده‌اید. بسته به اینکه دوست دارید که پرتزل‌تان چه ترکیب رنگی داشته باشد، می‌توانید مواد مختلفی را  انتخاب کنید اما پیشنهاد ما به شما ترکیب سبز، سفید، قرمز است. مثلا ابتدا چیپس‌های شکلاتی سفید را در مایکروویو آب کرده، سپس سر نان‌های خود را داخل ظرفی بزنید که چیپس در آن قرار دارد.

بعد رنگ خوراکی را با مقدار دیگری از چیپس‌های شکلاتی ذوب‌شده، ترکیب کنید تا رنگ دلخواه‌تان ایجاد بشود. به کمک یک قاشق و چنگال هم مایع رنگی را به قسمت بعدی نان بمالید. بعد نوبت شکلات آب‌شده قرمز است، حالا باید از آن برای تزئین قسمت بعدی کمک بگیرید. شما می‌توانید از هر ترکیب رنگی که دوست دارید برای تزئین نان خمیری خود استفاده کنید. انتخاب این موضوع، سلیقه‌ای است. برای انجام همه این کارها، از کودکتان هم کمک بگیرید تا حس مشارکت در تهیه نان‌های خمیری خوشمزه، او را خوشحال کند. آشپزی با کودک فکر خیلی خوبی است. آن را دست‌کم نگیرید.

اگر به دنبال افزایش اشتهای کودک خود هستید می‌توانید سری به قسمت دستور غذایی کودکان بزنید تا روش تهیه غذاهای خوشمزه را پیدا کنید و با درست کردن آن‌ها برای کودکت به رفع بد غذایی او کمک کنید.

 

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید