اگر فرزند شما عاشق تاریخ و دانستی‌های عجیب و غریب راجع به مصر باستان است، پس حتما درباره مومیایی‌ها هم اطلاعات زیادی دارد. این علاقه عجیب و غریب کودک شما به تاریخ، اساس ایده ساخت غذاهای مومیایی شده و ساندویچ‌های بانمک مومیایی است. می‌توانید با کمی خلاقیت غذاهای خوشمزه و سالمی را برای کودکت درست کنی که هم مشکل بدغذایی او را حل کند و هم غذایی هیجان انگیز و بامزه باشد. می‌توانید از این لقمه‌های خوشمزه برای تغذیه بچه‌ها در مدرسه نیز استفاده کنید. بهتر است زودتر دست به کار شوید و مواد لازم برای تهیه این دو غذای خوشمزه که امروز در آشپزخانه کودکت به شما اموزش خواهیم داد، را تهیه کنید.
مدت زمان تقریبی برای تهیه پیتزای کوچک مومیایی و هات داگ مومیایی، حدود یک ساعت است و بسته به تعداد ساندویچ و پیتزاهایی دارد که می‌خواهید تهیه کنید، به ازای هر پیتزا یا هات داگ شما نیاز به سه دقیقه وقت بیشتر برای آماده کردن آن دارید. این غذاهای مومیایی شده خیلی راحت تهیه می‌شوند و اصلا غذاهای سختی نیستند.

مواد لازم برای تهیه غذاهای مومیایی شده

مواد لازم برای تهیه غذاهای مومیایی شده

بیشتر بخوانید: آشپزخانه کودکت؛ شکلات مومیایی دسری عجیب اما خوشمزه

سوسیس هات داگ
سس پیتزا
نان پیتزا یا نان تست کوچک
زیتون سیاه
پنیر موتزارلا یا پنیر پیتزای ورقه‌ای
خمیر نان

طرز تهیه غذاهای مومیایی شده

طرز تهیه :فر را با ۳۵۰ درجه فارنهایت یا ۱۷۵ درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود. در یک سینی، کاغذ نچسب پهن کنید و خمیر نان را برای تهیه هات داگ مومیایی در کف آن پهن کنید. خمیر نان را شبیه نوار باریک و بلند برش بزنید. این نوارها را طوری دور سوسیس‌های هات داگ بپیچید که شبیه مومایی بشوند و در نهایت جای صورت مومیایی را روی سوسیس خود خالی بگذارید. هات داگ مومیایی شده را در فر قرار دهید و اجازه دهید برای ۱۲ تا ۱۵ دقیقه در فر سرخ شوند.
در این فاصله به سراغ تهیه مینی پیتزای مومیایی خود بروید. نان تست یا نان پیتزای کوچک خود را آماده کنید. روی آن سس پیتزا بزنید و برش‌های کوچک سوسیس یا کالباس قرار دهید و بعد پنیر پیتزای ورقه‌ای را شبیه نوارهای دور مومیایی برش بزنید و طوری روی پیتزای کوچک خود قرار دهید که شبیه مومیایی شود. بعد از آن دو عدد برش کوچک از زیتون سیاه را به عنوان چشم‌های مومیایی روی آن قرار دهید و در کنار هات داگ مومیایی در فر قرار دهید. بین ۵ تا ۷ دقیقه برای تهیه این پیتزاهای مومیایی کوچک زمان لازم دارید.
بعد از آماده شدن غذاهای مومیایی شده خود، با استفاده از سس خردل و یک عدد خلال دندان برای هات داگ مومیایی شده چشم بگذارید.

بیشتر بخوانید: آشپزخانه کودکت؛ میان وعده های خوشمزه ولی ترسناک

ترفندهای خوشمزه

ترفندهای خوشمزه :۱. از بچه‌ها برای مومیایی پیج کردن (نوار پییچ کردن) سوسیس‌های کمک بخواهید و در مرحله آخر از آن‌ها بخواهید تا با سس خردل و سس قرمز غذاهای مومیایی شده را تزئین کنند.
۲. می‌توانید برای بانمک‌تر شدن غذاهای مومیایی شده خود، از چشم‌های پلاستیکی استفاده کنید، اما دقت کنید پیش از این که بچه‌ها بخواهند این غذا را بخورند این چشم‌ها را از روی غذا بردارید.
۳. مینی پیتزاهای مومیایی شده را وقتی هنوز داغ هستند بخورید. سرد شدن این مینی پیتزاها باعث می‌شود نان و پنیر پیتزای آن سرد شود.

فراموش نکنید یکی از بهترین راه‌های افزایش اشتهای کودکان درست کردن غذاهای متنوع و خوشمزه است برای آموزش غذاهای بیشتر می‌توانید به قسمت دستور غذایی کودک سر بزنید.

 

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید