برای یک قسمت هیجان انگیز دیگر از آشپزخانه کودکت آماده هستید؟ در این قسمت سعی شده تا با معرفی میان وعده و غذاهای سالمی که می‌توانید تنها با کمی خلاقیت برای کودکان خود در خانه درست کنید، شور و هیجان را به آشپزخانه شما وارد کنیم.
در این قسمت هم به شما طرز تهیه کیک چوبی را آموزش می‌دهیم. شما می‌توانید از این کیک چوبی تقریبا در هر موقعیتی و برای هر مراسمی به خصوص تولدها استفاده کنید. این میان وعده به قدری ساده و خوشمزه است که حتی مادران شاغل هم نمی‌توانند برای درست نکردن آن بهانه بیاورند. اگر می‌خواهید بچه‌ها را حسابی سوپرایز کنید، بهتر است سریع‌تر دست به کار تهیه این کیک چوبی شوید، البته باید خلاقیت خود را در تزئین این کیک‌ها هم حسابی به کار ببرید.

بیشتر بخوانید: آشپزخانه کودکت؛ یک میان وعده تابستانی برای کودکت

مواد لازم برای تهیه کیک چوبی :

مواد لازم برای تهیه کیک چوبی :

کیک ساده (می توانید آن را درخانه درست کرده باشید یا از بیرون بخرید)
خامه زده شده یا کرم آیسینگ برای پوشاندن روی کیک چوبی
شکلات سفید یا قهوه‌ای
چوب آب نبات یا سیخ جوجه چینی
اسمارتیز، آب نبات، شکلا چیپسی، پودر نارگیل یا آجیل خرد شده و هرچیزی که برای تزئین دوست دارید.

دستور تهیه :

دستور تهیه :

در مرحله اول کیک تخته‌ای یا ساده (حتی می‌توانید از کیک شکلاتی هم استفاده کنید) را در میکسر ریخته و به خوبی خرد کنید، سپس به آن خامه زده شده یا کرم آیسینگ اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید. بعد از این که کیک شما حالت خمیری پیدا کرد، دستکش بهداشتی بپوشید و به اندازه یک اسکوپِ بستنی از مواد بردارید و با دست به شکل توپ در بیاورید، این توپ‌های خوشگل و یک دست را روی یک کاغذ روغنی قرار دهید. سینی را برای مدت ۲۰ دقیقه در فریزر قرار دهید و بعد سیخ جوجه چینی را در هرکدام از این توپ ها فرو کنید، شکلات سفید یا شکلات موردعلاقه خود را به روش بن ماری کردن (قرار دادن کاسه‌ای روی سطح آب در حال جوشیدن و آب کردن شکلات‌ها در آن) آب کنید و این توپ‌ها را در شکلات آب شده بزنید سپس روی آن اسمارتیز یا خرده آجیل، پودر نارگیل یا هرچیزی که دوست داشتید اضافه کنید و اجازه دهید برای مدت ۲۰ دقیقه دوباره در فریزر بماند تا سفت شود و بعد از این برای خوردن آماده هستند.
نکته: اگر دوست دارید کیک چوبی خود را به رنگ‌های مختلف درست کنید می‌توانید از شکلات سفید و کمی رنگ خوراکی برای پوشاندن روی آن اضافه کنید. برای این کار بعد از آب کردن شکلات سفید به روش بن‌ماری کردن یک تا دو قطره رنگ خوراک به شکلات آب شده اضافه کنید و خوب مخلوط کنید، پس از آن کیک‌های چوبی را در این شکلات خوشرنگ بزنید.
نکته: اگر وقت بسیار کمی برای تهیه کیک چوبی دارید به جای کیک می‌توانید از دونات استفاده کنید. حتی به جای خامه می‌توانید از شکلات آب شده برای خمیری کردن کیک یا دونات خرد شده استفاده کنید.
نکته: برای این که سیخ جوجه چینی سرجای خود محکم شود ابتدا آن را در کمی شکلات سفید آب شده بزنید و بعد در توپ کیک و خامه فرو کنید.

پیشنهاد کودکت به شما این است که با کمک بچه‌ها آشپزی کنید و کنار هم خاطرات خوبی درست کنید. فراموش نکنید با این کارها می‌توانید به افزایش اشتهای کودک خود هم کمک کنید.

 

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید