نمی‌دانیم نام نان پرتزل را شنیده‌اید یا نه؟ اما در این قسمت از آشپزخانه کودکت شما یاد می‌دهد یا شاید یادآوری می‌کند که این نان خمیری خوشمزه و بی‌نهایت راحت، گزینه خیلی خوبی برای انواع سلیقه‌های کودکانه است. همه بچه‌ها از این نان خوششان می‌آید. شک نکنید. وقتی طرز تهیه شیرینی‌ها و دسرهای ساده را به خوبی یاد بگیرید، سرعت کارهای شما در آشپزی و رسیدگی به سایر امور منزل هم بسیار بیشتر خواهد شد. ضمن اینکه آشپزی کردن به ویژه در کنار فرزندتان به او و شما، انرژی فوق‌العاده خوبی منتقل می‌کند که حیف است، آن را تجربه نکنید.

پس بهتر است به سراغ اصل مطلب برویم و از طرز تهیه آن برای‌تان بگوییم:

مواد لازم برای تهیه نان پرتزل

نان پرتزل - تهیه

بیشتر بخوانید: آشپزخانه کودکت؛ طرز تهیه نان کیک ایرلندی

  • یک بسته مایع خمیر
  • ۱/۵ فنجان آب گرم (۱۱۰ تا ۱۱۵ درجه فارنهایت)
  • نمک و شکر
  • ۱/۵ فنجان آرد  گندم کامل
  • ۱/۵ فنجان آرد سفید
  • ۳ قاشق غذاخوری کره آب‌شده
  • نمک دانه‌درشت یا مخلوط دارچین و شکر

طرز تهیه نان پرتزل خانگی

۱/۵ فنجان آب گرم را در کاسه‌ای بزرگ با مایع خمیر مخلوط کنید. سپس مخلوط دارچین و شکر را به آن اضافه کرده و کمی هم نمک‌ و شکر بریزید. بعد آرد‌های نام‌ برده را هم به مخلوط بیافزایید تا خمیرتان آماده شود. خمیرها را به اندازه توپ‌های تنیس دربیاورید و اجازه بدهید که کودک با آنها هر چقدر که می‌خواهد بازی کند. مثلا می‌تواند خمیر را به اشکال مختلف دربیاورد و… . بعد از اینکه بازی‌ها تمام شد. نوبت پختن می‌رسد. حالا باید خمیرها را به هر شکلی که دوست دارید، حالت بدهید و بعد از آنکه آنها را با قلم‌مو، کَره‌ای کردید و روی‌شان دارچین و شکر پاشیدید به مدت ۱۰ دقیقه در فر بگذارید. درجه فِر هم باید روی ۴۲۵ درجه فارنهایت باشد. همان‌طور که دیدی، تهیه نان پرتزل خیلی خیلی راحت است. نوش جان!

فراموش نکنید به قسمت دستور غذایی کودکان در وبسایت کودکت سر بزنید و اگر خودتان هم دستور غذای خوشمزه و مقوی بلد هستید حتما با ما و والدین دیگر به اشتراک بگذارید.

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید