آشپزخانه کودکت همیشه دستورهای غذایی کودک جالب و هیجان انگیزی دارد که شما با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانید این غذاهای خوشمزه را درست کنید. در آموزش امروز کودکت هم به شما طرز تهیه یک نان خوشمزه را آموزش خواهیم داد که بیشتر شبیه کیک است. نان کیک ایرلندی بافتی شبیه کیک دارد و بسیار خوشمزه است. این نان بسیار خوشمزه پر از کشمش‌های خوشمزه و مقوی است که شما به انتخاب خودتان می‌توانید از مغز آجیل‌های دیگر مانند گردو یا بادام نیز در میان نان استفاده کنید. یا حتی شکلات چیپسی به آن اضافه کنید و نان خوشمزه‌تری داشته باشید. این نان بسیار برای مهمانی‌های خانوادگی و صرف عصرانه‌ای دلپذیر در کنار خانواده مناسب است. بهتر است سریع‌تر به سراغ دستور پخت این نان خوشمزه برویم.

مواد لازم برای تهیه نان کیک ایرلندی

دو و یک چهارم پیمانه آرد مخصوص شیرینی پزی
نصف پیمانه شکر
یک و یک دوم قاشق چایخوری بکینگ پودر
یک سر انگشت نمک
یک دوم قاشق چایخوری جوش شیرین
یک چهارم پیمانه کره نرم شده
یک و یک چهارم پیمانه کشمش
یک چهارم پیمانه باتر میلک
یک چهارم پیمانه خامه سنگین
یک عدد تخم مرغ

مواد لازم برای تزئین نان کیک ایرلندی

دو پیمانه شکر پودر شده
یک چهارم پیمانه کره
یک دوم پیمانه خامه سنگین زده شده
یک دوم قاشق چایخوری عصاره وانیل

مواد لازم برای تهیه نان کیک ایرلندی

بیشتر بخوانید: چگونه صبحانه کودکان را لذت بخش کنیم؟

طرز تهیه

در مرحله اول پیش بندتان را ببندید و روی پیشخوان آشپزخانه همه مواد لازم را بچینید و دو عدد کاسه تمیز بزرگ، اسپری روغن مخصوص آشپزی، پیمانه آشپزی، همزن برقی و قالب مخصوص کیک خود را آماده کنید. بعد از آن فر را با ۳۵۰ درجه فارنهایت معادل ۱۷۵ درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود. در یک کاسه ابتدا همه مواد خشک مانند، نمک و آرد، شکر، بکینگ پودر و جوش شیرین را مخلوط کنید. اگر می‌خواهید که بافت نان کیک ایرلندی شما نرم‌تر باشد پیش از ریختن آرد و مخلوط کردن آن با سایر مواد، آرد را الک کنید و بعد آرام آرام به سایر مواد خشک در کاسه اضافه کنید. در کاسه دیگر مواد خیس مانند کره، کشمش، باترمیلک، خامه سنگین و تخم مرغ را اضافه کنید و به آرامی هم بزنید. باتر میلک برای حفظ رطوبت و تازگی کیک استفاده می‌شود و می‌توانید به راحتی در خانه آن را درست کنید یا به راحتی از فروشگاه‌ها آن را تهیه کنید. در پایان آموزش نان کیک ایرلندی ، طرز تهیه باتر میلک را نیز به شما آموزش خواهیم داد.

مواد کاسه دوم را به آرامی به کاسه اول اضافه کنید و حسابی هم بزنید تا مایعی یک‌دست و نرم داشته باشید. قالب کیک مورد نظر خود را با اسپری روغن آشپزی چرب کنید و مواد را داخل آن بریزید و قالب را در قسمت وسط فر قرار دهید. بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه اجازه دهید تا نان در فر بماند و هر۳۰ دقیقه یک بار به آن سر بزنید و یک خلال دندان داخل آن فرو کنید. اگر ذرات نان کیک ایرلندی به آن چسبید یعنی آماده نیست و باید کمی بیشتر در فر بماند، در غیر این صورت نان خوشمزه شما آماده است. می‌توانید آن را از فر درآورده و اجازه دهید خنک شود. می‌توانید این نان خوشمزه را صبح ها با پنیر نوش جان گنید یا با برای عصرانه با شیرعسل خوشمزه‌ای نوش جان کنید.

همه مواد لازم برای تهیه تزئین کیک یا به اصطلاح لعاب روی کیک را باهم مخلوط کنید و به آرامی هم بزنید. در نهایت خامه‌ای یکدست خواهید داشت که می‌توانید با استفاده از قیف مخصوص آشپزی روی کیک را تزئین کنید.

طرز تهیه باتر میلک

طرز تهیه باتر میلک

بیشتر بخوانید: آشپرخانه کودکت؛ طرز تهیه کیک مرغ به عنوان ناهاری لذیذ برای کودک

برای درست کردن باتر میلک شما نیاز به یک قاشق غذاخوری سرکه یا آبلیمو و یک پیمانه شیر دارید. به ازای هر پیمانه شیر باید یک قاشق غذاخوری سرکه یا آبلیمو به شیر اضافه کنید. آبلیمو یا سرکه را به شیر اضافه کنید و کمی مخلوط کنید و اجازه دهید ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در گوشه‌ای بماند تا شیر حالت بریده پیدا کند و بعد از آن ترکیب را دوباره هم بزنید و باتر میلک شما آماده خواهد بود.

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید