اگر شما هم از آن دسته والدینی هستید که با بچه‌هایشان مدام بر سر خوردن صبحانه مشکل دارند و بچه‌ها از خوردن صبحانه‌های سالم خودداری می‌کنند پس این مطلب از مجله کودکت مناسب شما است و بهتر است آن را تا به آخر بخوانید.

اغلب بچه‌ها به لجبازی عادت دارند و دوست دارند خلاف چیزی که شما به عنوان پدر و مادر به آن‌ها می‌گویید عمل کنند. از آنجایی که صبحانه سالم تاثیر بسیار زیادی در هوش و رشد کودکان دارند پس انتخاب صبحانه سالم برای بچه‌ها نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. صبحانه مغذی و سالم چیزی است که هر پدر و مادری باید برای کودک در نظر بگیرند.
اگر کودک شما بر سر خوردن صبحانه‌های سالم حسابی لجبازی می‌کند بهتر است ایده‌های خلاقانه برای درست کردن صبحانه سالم برای بچه ها را بدانید. بچه‌ها عاشق چیزهای تازه و خلاقانه هستند و وقتی غذایی به طرز خلاقانه‌ای درست شده باشد حتما آن را خواهند خورد. در مطلب امروز  به شما از ۶ ایده جالب درست کردن صبحانه سالم برای بچه‌ها خواهیم گفت که هم خیلی راحت آماده می‌شوند و هم مغذای هستند.

غلات برای صبحانه

غلات برای صبحانه

بیشتر بخوانید: تهیه صبحانه سالم برای کودکان با شش پیشنهاد عالی؟

یکی از ایده‌های درست کردن صبحانه سالم برای بچه ها استفاده از غلات در وعده صبحانه به همراه شیر است. شاید بسیاری از شما از غلات شیرین شده برای صبحانه بچه‌ها استفاده می‌کنید اما بهتر است غلاتی را که با شیرین کننده‌ها مصنوعی درست شده‌اند و پر از قند و شکر هستند را از وعده غذایی بچه‌ها حذف کنید. در عوض خودتان غلات شیرین شده یا گرانولا در خانه درست کنید و برای صبحانه بچه‌ها از آن‌ها استفاده کنید. می‌توانید زغال اخته خشک شده و توت فرنگی شیرین شده به غلات اضافه کنید و یک صبحانه خوشمزه و رنگارنگ برای آن‌ها درست کنید. از کشمش، گردو و برگه خشک شده میوه‌ها هم می‌توانید استفاده کنید. در نهایت با اضافه کردن شیر این صبحانه را خوشمزه‌تر کنید.

تخم مرغ، نان تست و میوه

 تخم مرغ، نان تست و میوه
تخم مرغ سرشار از مواد مفید و ویتامین‌های مورد نیاز برای بدن است و اگر کودک شما از خوردن تخم مرغ خودداری می‌کند بهتر است به شیوه‌ای تازه و خوشمزه آن را برایش درست کنید. می‌توانید تخم مرغ را آب پز یا آن را سرخ کنید و با استفاده نان تست و میوه‌های خوشمزه و شیرین یک صبحانه رنگارنگ و مقوی برایش درست کنید. فراموش نکنید که صبحانه کودکتان را به شکل خلاقانه‌ای تزئین کنید تا به خوردن غذا ترغیب شود و عادت بدغذایی خودش را ترک کند.

ماست و گرانولا

ماست و گرانولا

بیشتر بخوانید: آشپزخانه کودکت؛ لقمه های قلبی صبحانه

این صبحانه نه تنها محبوب بچه‌ها است بلکه در میان بزرگترها هم طرفداران زیادی دارد. کمی ماست یونانی کم چرب را در کاسه بریزید و روی آن گرانولای شیرین شده و آجیل اضافه کنید. این صبحانه سالم برای بچه ها بیش از آن که شبیه یک وعده غذایی باشد شبیه یک میان وعده خوشمزه و خوش آب و رنگ است. گرانولا و ماست خیلی راحت تهیه می‌شود و سرشار از انرژی است. اگر از ماست ساده بدون چربی استفاده می‌کنید بهتر است کمی عصاره وانیل و طعم دهنده شیرین به آن اضافه کنید تا مزه ماست را ندهد و بیشتر طعم خامه‌ای بدهد.

اسموتی‌های میوه‌ای

اسموتی‌های میوه‌ای
من خودم به شخصه به عنوان یک بزرگسال عاشق خوردن اسموتی‌های رنگی و شیرین هستم. اسموتی‌ها به عنوان صبحانه سالم برای بچه ها سرشار از ویتامین هستند و انرژی لازم برای شروع یک روز خوب را به آن‌ها می دهند. می‌توانید اسموتی‌ها را با طعم‌های دلخواه و به راحتی با استفاده از میوه‌های یخ زده درست کنید و اگر دوست داشتید کمی ماست خامه‌ای شیرین به آن اضافه کنید تا طعم خوشمزه‌ای داشته باشد.

نان تست فرانسوی

نان تست فرانسوی

بیشتر بخوانید: چگونه صبحانه کودکان را لذت بخش کنیم؟

نان تست فرانسوی یکی از خوشمزه‌ترین صبحانه‌ها در تمام دنیا است که می‌توانید با هرچیزی که دوست داشته باشید، از میوه‌های تازه، عصاره سیب تا شکلات داغ صبحانه آن را سرو کنید. نان تست فرانوسی صبحانه‌ای سالم و مقوی برای بچه‌ها است که خیلی سریع و راحت آماده می‌شود.

مافین‌ها

مافین‌ها
مافین‌ها یا کلوچه‌ها به خصوص اگر در خانه آن را درست می‌کنید، انتخاب بسیار خوبی به عنوان صبحانه سالم برای بچه ها هستند. می‌توانید به کمک کودکان در خانه مافین و کلوچه بپزید و آن را در فریزیر نگه دارید تا همیشه تازه بمانند. از مواد کم قند و ترجیحا شیرین کننده‌های طبیعی برای شیرین کردن کلوچه‌ها استفاده کنید و اگر دوست داشتید به جای آرد سفید از آرد غله کامل مانند جو استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: بازی کردن با غذا؛ چرا باید اجازه دهید بچه‌ ها با غذایشان بازی کنند؟

کلام آخر

شاید در ابتدا درست کردن صبحانه سالم برای بچه‌ها و غذاهای متنوع بسیار سخت باشد اما به مرور زمان و گشت زدن در صفحات مختلف اینترنتی یا حتی مراجعه به بخش آشپزخانه کودکت ایده‌های خوبی برای درست کردن غذاها و میان وعده‌های سالم و خوشمزه برای بچه‌ها خواهید دید که می‌توانید با استفاده از خلاقیت خودتان در خانه غذاهای تازه و صبحانه‌های جدید برای کودکتان درست کنید. برخی از این غذاها به اندازه‌ای آسان درست می‌شوند که می‌توانید از بچه‌ها در درست کردن غذاها کمک بخواهید. آشپزی کودک هم باعث توسعه مهارت او می‌شود و هم می‌توانید خاطرات خوشی باهم بسازید.

اگر شما هم تجربه درست کردن صبحانه سالم برای بچه ها را دارید یا صبحانه‌های سالم دیگری می‌شناسید که می‌دانید برای تغذیه بچه‌ها مناسب است می‌توانید آن را در قسمت نظرات وب سیات رسمی کودکت یا صفحات اجتماعی ما به اشتراک بگذارید تا سایر والدین نیز از تجربیات شما بهرمند شوند.

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید