یکی از بهترین راه‌های تشویق کودکان به خوردن غذاهای سالم و خوشمزه، این است که غذاها را از حالت عادی و یکنواخت خود خارج کنید و با کمی خلاقیت غذاهای جدید درست کنید و سعی کنید کمی در سرو کردن این غذاها خلاقیت به خرج دهید. بچه‌ها عاشق غذاهای رنگارنگ و بانمک هستند. در این قسمت از آموزش آشپزخانه کودکت، به شما طرز تهیه لقمه های قلبی صبحانه را آموزش خواهیم داد. این غذای خوشمزه را می‌توانید برای صبحانه یا عصرانه به همراه یک لیوان شیر داغ نوش برای تغذیه کودک در نظر بگیرید. حتی اگر خودتان دوست داشته باشید، می‌توانید برای صبح ولنتاین یا سالگرد ازدواجتان این صبحانه خوشمزه را درست کنید و در کنار خانواده این روز به خصوص را با شادی و نشاط شروع کنید و جشن بگیرید. بهتر است بیشتر از این وقت را هدر ندهید و مواد لازم برای تهیه لقمه های قلبی صبحانه را آماده کنید.

مواد لازم برای تهیه لقمه های قلبی صبحانه

مواد لازم برای تهیه لقمه های قلبی صبحانهنان تست
دارچین
شکر
کره
تخم مرغ به تعداد مورد نیاز
قالب قلبی برای برش زدن نان‌ها

طرز تهیه لقمه های قلبی صبحانه

طرز تهیه

بیشتر بخوانید: چگونه صبحانه کودکان را لذت بخش کنیم؟

درست کردن این لقمه های قلبی صبحانه بسیار ساده‌تر از آن است که فکر می‌کنید. در مرحله اول ۳ تا ۴ تخم مرغ را در کاسه بشکنید و خوب هم بزنید تا یکدست شوند. نان‌هایی را که با استفاده از قالب قلبی برش بیسکوییت، برش داده‌اید در گوشه‌ای بگذارید.
در کاسه‌ای دیگر شکر و پودر دارچین را مخلوط کنید. در حالت کلی میزان شیرین شدن لقمه های قلبی صبحانه بستگی به شما دارد اما می‌توانید به ازای اضافه کردن یک پیمانه شکر، دو قاشق چای خوری پودر دارچین اضافه کنید.
روی حرارت ملایم، ماهیتابه‌ای نسوز یا تفلون را قرار دهید و کره را در آن بریزید. تا کره آب می‌شود، نان‌های برش خورده را تک تک ابتدا در تخم مرغ بزنید و بعد در پودر دارچین و شکر بزنید و در ماهیتابه قرار دهید تا سرخ شوند. تا تمام شدن همه نان‌های برش خورده این مراحل را تکرار کنید. در انتها نیز می‌توانید لقمه های قلبی صبحانه را که آماده شده اند با بستنی، خامه یا شکلات صبحانه و یک نوشیدنی گرم و خوشمزه نوش جان کنید.

فراموش نکنید اگر شما هم دستور غذایی برای صبحانه کودک بلد هستید که هم خوشمزه و هم برای سلامت کودک مفید باشد، حتما از طریق قسمت نظرات یا شبکه اجتماعی کودکت با ما و والدین دیگر به اشتراک بگذارید.

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید