در آشپزخانه کودکت سعی می‌شود تا میان وعده‌های سالم و ساده را به شما آموزش بدهیم. این میان وعده های سالم را به کمک کودک عزیزتان آماده کنید و در کنار هم نوش‌جان بفرمایید. یکی از بهترین میان وعده‌های سالم و ساده‌ای که می‌توانید به کمک بچه‌ها در خانه درست کنید؛ شکلات چوبی با بیسکویت کرم‌دار است. این شکلات، میان وعده فوق‌العاده خوشمزه‌ای است.

شما می‌توانید به سلیقه خود و با کمک بچه‌ها آن را تزئین کنید تا خلاقیت او هم تقویت شود. بسته به سلیقه کودک از بیسکویت کرم‌دار محبوب او یا «اوریو» استفاده کنید و در مناسبت‌های مختلف مانند تولدها و ولنتاین میز غذای خود را با این شکلات چوبی تزئین کنید. اصلا می‌توانید این میان‌وعده خوب را به کسی که دوستش دارید، هدیه بدهید.
شکلات چوبی با بیسکویت کرم‌دار خیلی راحت درست می‌شود و به وقت بسیار کمی برای درست کردن آن نیاز دارید. برای درست کردن یک میان وعده خوشمزه و بامزه با این قسمت از آشپزخانه کودکت همراه شوید.

مواد لازم برای تهیه شکلات چوبی بیسکویت کرم‌دار

میان وعده های سالم - شکلات چوبی

بیشتر بخوانید: آشپزخانه کودکت؛ کیک چوبی یک میان وعده لذیذ

  • بیسکویت کرم‌دار یا «اوریو»
  • شکلات چیپسی یا شکلات سفید
  • چوب جوجه چینی یا چوب بستنی و آبنبات
  • موادی برای پاشیدن روی سطح شکلات جهت تزئین (ترافل‌های رنگی، گزینه خوبی هستند)
  • کاغذ مومی

طرز تهیه یکی از بهترین میان وعده های سالم برای کودکان

شکلات چیپسی را به مدت ۳۰ ثانیه در مایکرویو قرار دهید تا آب شود یا به روش بِن‌ماری کردن آن را آب کنید. می‌توانید به انتخاب و سلیقه خودتان از شکلات‌های رنگی قرمز برای پوشاندن روی بیسکویت‌ها استفاده کنید. به جای شکلات چیپسیِ قهوه‌ای از شکلات سفید استفاده کنید و به آن رنگ خوراکی اضافه کنید. انتخاب با شما است.
به دقت ۲ قسمت بیسکویت کرم‌دار را جدا کنید و یک عدد چوب آبنبات را ابتدا در شکلات آب شده بزنید و در وسط بیسکویت بگذارید. به آرامی آن را فشار دهید تا چوب بین ۲ قسمت بیسکویت محکم قرار گیرد.

بعد از این که چوب آبنبات، محکم در جای خودش قرار گرفت، بیسکویت را در شکلات آب‌شده بزنید و به آرامی و خیلی خوب تکان دهید تا شکلات آب‌شده همه قسمت‌های آن را بپوشاند. بیسکویت شکلاتی را روی کاغذ مومی بگذارید و با هرچیزی که می‌خواهید، مانند گردو یا بیسکویت خرد شده یا اسمارتیز، آن را تزئین کنید. خلاقیت خود را  به کار ببرید تا شکلات چوبی زیبایی داشته باشید. سپس از تمام شدن تزئینات آنها را در فریزر قرار دهید تا سفت شوند و بعد از آن آماده خوردن هستند.

فراموش نکنید یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید تا کودکان بد غذا اشتیاق به خوردن غذا پیدا کنند، درست کردن غذاها و میان وعده های سالم و متنوع است. شما می‌توانید از قسمت دستور غذای کودک در وبلاگ کودکت با غذاهای خوشمزه و متنوعی آشنا شوید.

 

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید