تهیه صبحانه سالم برای کودکان همیشه برای والدین کاری مشکل است. حتما به عنوان پدر و مادر نگران سلامت غذایی کودکتان به ویژه در وعده‌ی صبحانه هستید. اگر به دنبال ایده‌های جدید و متنوعی برای تهیه صبحانه سالم برای کودک خود هستید، با ادامه این مقاله همراه شوید تا شما را با تعدادی از این خوراکی‌های سالم و خوشمزه برای کودکان آشنا کنیم. این غذا‌ها نه تنها سریع آماده می‌شوند، بلکه بسیار مغذی هم هستند.

انواع صبحانه سالم برای کودکان ؛ غلات

صبحانه سالم برای کودکان

بسیاری از پدر و مادر‌ها از غلات شیرین برای تغذیه کودک خود استفاده می‌کنند. این در حالی است که شکر موجود در این غلات، ضرر زیادی برای کودکان دارد. بنابراین سعی کنید از غلات صبحانه بدون شکر استفاده کنید. برای تزئین غلات و تشویق کودکان به خوردن صبحانه می‌توانید از تمشک و توت فرنگی هم استفاده کنید.

مقاله مرتبط: چگونه صبحانه کودکان را لذت بخش کنیم؟

تخم‌مرغ، نان تست و میوه

تخم‌مرغ‌ها را بپزید و آن را تکه تکه کنید. کنار آن کمی نان تست گندم و میوه‌های رنگارنگ قرار دهید تا کودک به خوردن آن تشویق شود. این صبحانه سالم برای کودکان ترکیبی از خوراکی‌های مقوی است که نیاز بدن کودک را به ویتامین‌ها و مواد معدنی تامین می‌کند.

ترکیب ماست و گرانولا

ماست کم‌چرب به همراه گرانولا یک ترکیب فوق‌العاده برای درست کردن صبحانه سالم برای کودکان است. از این ترکیب خوشمزه برای میان وعده کودک هم می‌توان استفاده کرد. سعی کنید از ماست کم چرب در این مخلوط حتما استفاده کنید.

اسموتی میوه

صبحانه سالم برای کودکان

اسموتی میوه معمولا مورد علاقه همه‌ی کودکان است. می‌توانید از میوه‌های یخ‌زده یا تازه‌ای مانند بلوبری، تمشک، توت‌فرنگی و موز در این اسموتی به همراه کمی ماست کم چرب و عصاره وانیل استفاده کنید.

نان تست فرانسوی

تعدادی نان سبوس‌دار را به تخم‌مرغ، جوز هندی و شیر آغشته کنید و آن را در یک ماهیتابه برشته کنید. می‌توانید در کنار این صبحانه خوشمزه از میوه‌های تازه و کمی ماست کم چرب هم استفاده کنید. این ترکیب یک صبحانه عالی و خوشمزه برای کودکان است.

مافین

صبحانه سالم برای کودکان

مافین یک غذای خوشمزه و یک صبحانه‌ی هیجان‌انگیز برای کودک است. البته حواستان باشد که از مواد سالم و مقوی در این مافین استفاده کنید. آرد گندم کامل و مقدار کمی شکر از مواد سالم تشکیل‌دهنده‌ی یک مافین دوست‌داشتنی برای کودکان است. معمولا مافین‌هایی که در قنادی‌ها درست می‌شوند، به دلیل استفاده از قند زیاد، ممکن است برای کودکان چندان سالم نباشند. بنابراین بهتر است با استفاده از انواع دستور غذایی کودکان که وجود دارد برای درست کردن مافین در خانه استفاده کنید تا مطمئن باشید که صبحانه‌ای کامل و مقوی برای کودکت تهیه کرده‌اید.

مقاله مرتبط: آشپزخانه کودک؛ مافین موز بدون گلوتن

فهرست بالا مجموعه‌ای جذاب از صبحانه سالم برای کودکان است. اگر شما هم برای کودک خود صبحانه یا هر غذای دیگری درست می‌کنید که به نظرتان می‌تواند برای بقیه بچه‌ها هم جذاب باشد، آن را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید. در ضمن انتخاب غذاهای خوشمزه از آشپزخانه کودک وب سایت ما را هم فراموش نکنید.

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید