در این قسمت از آشپزخانه کودک، طرز تهیه یک میان وعده خوشمزه و رنگارنگ و هیجان انگیز را خواهیم گفت که نه تنها محبوب بچه‌ها، بلکه مورد علاقه بزرگترها هم هست. ژله، میان وعده سالم، مغذی و خوشمزه‌ای است که همه آن را دوست دارند، حالا تصور کنید بخواهید با طعم‌های مورد علاقه خود، ژله رنگین کمانی درست کنید. حتی می‌توانید به سلیقه خودتان به لایه‌های مختلف این ژله، بستنی یا میوه اضافه کنید و دسری خوشمزه و رنگارنگ درست کنید. پس بهتر است وقت را تلف نکنید، پیشبندها را ببندید و با کودکت همراه شوید تا طرز تهیه این میان وعده و دسر خوشمزه را یاد بگیرید. لیوان ژله رنگین کمان ، را می‌توانید در تولدها و مهمانی‌ها درست کنید و میز شام خود را حسابی رنگارنگ و جذاب کنید. در ضمن از کودکت هم برای درست کردن این لیوان‌های خوشگل و بامزه کمک بگیر!
شاید درست کردن این دسر کمی وقت گیر باشد اما در نهایت نتیجه‌ای که می‌بینید ارزش این همه وقت صرف کردن را دارد.

وسایل مورد نیاز برای لیوان ژله رنگین کمان

لیوان ژله رنگین کمان

بیشتر بخوانید: آشپزخانه کودکت؛ بستنی یخی کیوی و هندوانه

۶ بسته ژله متفاوت (ژله انگور برای رنگ بنفش ، بلوبری یا تمشک آبی برای رنگ آبی ، لیمو/ طالبی/ سیب سبز برای رنگ سبز، آناناس یا موز برای رنگ زرد، پرتقال برای رنگ نارنجی، تمشک/ گیلاس یا آلبالو برای رنگ قرمز)
۶ لیوان آب جوش
تکه‌های میوه، خامه، اسمارتیز یا هر چیزی که برای تزئین لیوان دوست دارید اضافه کنید.
لیوان‌های کوچک پلاستیکی

توجه : برای آماده کردن هر لایه از ژله به زمان تقریبی ۱۰ دقیقه نیاز دارید و زمان بسته شدن و سفت شدن هر لایه از ژله بین ۲۰ تا ۴۰ دقیقه در فریزر است. بنابراین در مجموع بین ۲ تا ۴ ساعت، بسته به ضخامت و تعداد لایه‌های ژله به زمان نیاز دارید.
توجه: بسته به تعداد لیوان هایی که دارید باید مایع ژله درست کنید. و به میزان مساوی در هر لیوان از هر ژله بریزید تا لایه های شما یک دست و یک اندازه باشند.

توجه: لایه‌های سفید رنگ ژله رنگین کمان، به دلیل اضافه کردن بستنی به جای یخ، به محلول ژله است. می‌توانید بسته به سلیقه خود این لایه های سفید رنگ را به لیوان ژله رنگین کمان خود اضافه کنید.

طرز تهیه لیوان ژله رنگین کمان :

یک و نیم لیوان آب را در کتری بریزید تا به جوش بیاید و بعد برای راحتی کار، پودر ژله انگور را ابتدا در یک کاسه ریخته و بعد آب جوش را به آن اضافه کنید و به هم بزنید تا ژله کاملا در آب حل شود. بعد از حل شدن، نصف لیوان یخ به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا یخ‌ها کامل در محلول ژله و آب جوش حل شوند، به میزان مساوی در هر لیوان از ژله انگور بریزید و دقت داشته باشید که شما هنوز ۵ لایه ژله دیگر باید به لیوان اضافه کنید. کافی است در هر لیوان ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری از هر مایع ژله بریزید. بازهم ارتفاع هر ژله بسته به اندازه لیوان شما دارد. بعد از آن لیوان‌ها را در قسمت سرد فریزر قرار دهید و اجازه دهید سفت شوند اما دقت کنید که ژله نباید یخ بزند. همین مراحل را به ترتیب برای همه ژله‌های دیگر انجام دهید و در نهایت اجازه دهید برای ۱ ساعت در قسمت سرد فریزر بماند. تقریبا برای سفت شدن هر لایه به حداکثر ۴۵ دقیقه زمان نیاز دارید. می‌توانید بسته به مناسبتی که این ژله‌ها را درست می کنید، آن را با خامه، اسمارتیز با میوه‌های خوشمزه و رنگارنگ تزئین کنید.

مقاله مرتبط: تزئین میان وعده های سالم ؛ راهی جذاب برای تغییر فرهنگ غذایی کودکان

معمولا خانوم‌هایی که علاقه به تهیه دسر و میان وعده‌های خوشمزه دارند با طرز تهیه لیوان ژله رنگین کمان آشنا هستند، در صورتی که شما هم تجربه درست کردن این ژله را دارید می توانید تجربیات و ترفندهای خود برای تهیه آسان‌تر این ژله خوشمزه را با ما در شبکه های اجتماعی کودکت یا در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید