اینکه به طور ناگهانی از یک مادر شاغل به مادر خانه دار موفق تبدیل شوید، شاید کمی شوکه‌کننده باشد. این مسئله مانند هر تغییر شگفت‌انگیز دیگری می‌تواند اتفاق بیفتد. ما در ادامه راهکار‌هایی را به شما ارائه خواهیم تا بتوانید نسبت به خانه دار بودن واکنش مناسبی نشان دهید. چند نکته مهم وجود دارد که باید قبل از ترک محل کار خود به قصد تبدیل شدن به یک مادر خانه دار موفق در نظر بگیرید.

دلایل روشنی برای این تغییر داشته باشید

مادر خانه دار موفق

مقاله مرتبط:  ترک شغل برای مادران آسان است؟

فکر می‌کنید با تبدیل شدن به یک مادر خانه دار موفق چه چیزی در انتظار شما است؟ آیا شما دنبال این هستید که هر زمان که خواستید بچه‌ها را به پارک ببرید؟ سخت است که به طور دقیق نوع زندگی جدیدتان به عنوان یک مادر خانه دار پیش‌بینی کنید. بر اساس نوع دیدگاهتان سه دلیل اصلی برای این تغییر داشته باشید. لازم نیست که همه دلایل را با کارفرمای خود در میان بگذارید، اما خوب است او را تا حدودی در جریان احساستان قرار دهید. به این ترتیب در صورتی که تصمیم شما به شخص خاصی بر می‌گردد، می‌توانید خودتان را در این مورد قانع کنید. به احتمال زیاد علت اصلی ترک محیط کار و تبدیل به یک مادر خانه دار موفق شدن، رسیدگی و مراقبت از خانواده است. اما ممکن است دلایل دیگری هم وجود داشته باشد. شاید تصمیم دارید شغل جدیدی را شروع کنید یا دچار فرسودگی شغلی شده‌اید یا تحمل رفت و آمد را دیگر ندارید.

مقاله مرتبط: خانه دار بودن یک مادر خوب است یا بد؟

سعی کنید که دلایلتان موجه باشد. ممکن است بیش از یک دهه باشد که در آن سازمان یا اداره مشغول به کار باشید، برای همین برای خارج شدن از شغلتان تصمیم درستی بگیرید. اگر در شرایط خوبی کارتان را ترک کنید، تمام در‌ها را برای بازگشتتان باز خواهید گذاشت. در صورتی که هم مایل نیستید که به کار قبلی برگردید می‌توانید از کارفرمای خود به عنوان معرفی‌کننده برای فعالیت در مشاغل دیگر، استفاده کنید. سعی کنید دو هفته قبل از ترک کار، کارمندان و کارفرما را از تصمیمتان مطلع کنید و با روی خوش از همکارانتان خداحافظی کنید و تمام کار‌های نیمه‌تمام خود را به پایان برسانید. هنگام خداحافظی از همکاران خود، سعی کنید از آنهایی که بیشترین ارزش و احترام را در این مدت برای شما قائل بودند، تشکر ویژه‌ای کنید.

به روز رسانی بودجه، تغییر وضعیت شما را منعکس می‌کند

مادر خانه دار موفق

زمانی که داوطلبانه از کار بیرون می‌آیید و می‌خواهید یک مادر خانه دار موفق شوید، نمی‌تواند از مزایای پایان خدمت استفاده کنید، اما می‌توانید از حقوق بیکاری بهره‌مند شوید. البته این مسئله کاملا بستگی به مکان و موقعیت شغلی دارد. اگر نمی‌توانید حقوق بیکاری را جمع‌آوری کنید و حقوق و مستمری همسرتان کفاف زندگی‌تان را می‌دهد، سعی کنید بودجه خانواده را تنظیم کنید. برای شروع  کافی است در دو منبع عمده و مهم زندگی خود صرفه‌جویی را آغاز کنید. غذا و بنزین. همچنین در مصرف خوار و بار هم می‌توانید صرفه‌جویی کنید و حواستان به حراج‌ها و کوپن‌ها باشد. اگر بخشی از بودجه شما صرف غذا‌های چرب می‌شود، آن را از سبد غذایی خود حذف کنید. هر گونه سرویس‌های آنلاین برای تحویل غذا یا لباس را متوقف کنید. خرید‌های آنلاین باعث افزایش هزینه‌های شما خواهد شد. بهتر است به طور حضوری خرید کنید، از این طریق روی پول‌هایتان نظارت بیشتری دارید.

مقاله مرتبط: ماندن در خانه یا بازگشت به کار، کدام راه برای مادران بهتر است؟

برای خودتان زمان اختصاص دهید

سعی کنید به عنوان یک مادر خانه دار موفق در طول روز، زمانی را برای خودتان در نظر بگیرید. می‌توانید زمانی که همسرتان در خانه نیست، برای پیاده‌روی بیرون بروید. همچنین زمانی که بچه‌ها خواب‌‌‌اند، کتاب بخوانید یا یوگا کنید. ممکن است زمانی که در خانه هستید، به اهمیت زمانی که باید به خودتان اختصاص دهید، توجه نکنید. اما رفت و آمد با دوستان و رفتن به مسافرت در تعطیلات را فراموش نکنید. زمانی که در خانه هستید، ممکن است خلوت و زمان‌های خصوصی برای خودتان نداشته باشید. سعی کنید به سرعت یک سرگرمی برای خودتان ترتیب دهید و برای آن برنامه‌ریزی کنید.

نیروی قبلی خود را برای کار بازیابی کند

مادر خانه دار موفق

مقاله مرتبط: مادران خانه دار چطور می توانند بر استرس غلبه کنند؟

اینکه تصمیم گرفته‌اید به عنوان یک مادر خانه دار موفق در منزل بمانید، راه بسیار خوبی برای شناخت مهارت‌های جدیدتان است. بازیابی نیروی کار بعد از مدت‌ها خروج از شغل می‌تواند برای شما چالش بر‌انگیز باشد. اما این چالش می‌تواند ضمن کمک به بهبود بودجه خانواده، زمانی را هم به خودتان اختصاص دهید. از دانش و تحصیلات خود استفاده کنید و یک کار نیمه‌وقت در خانه پیدا کنید یا کسب و کار جانبی راه‌اندازی کنید. اگر قصد تغییر شغلتان را دارید، می‌توانید از زمان باقیمانده برای رفتن به مدرسه یا آشنایی با انجمن‌های مختلف یا پیدا کردن افراد پر نفوذ برای ورود به بازار‌های جدید شغلی استفاده کنید.

برای پیش نرفتن کار‌ها طبق برنامه، آماده باشید

زمانی که در خانه هستید، دیگر از امر و نهی کارفرما خبری نیست. آزادی عمل دارید، می‌توانید به دلخواه خود از خواب بیدار شوید، از خانه بیرون بروید و خرید کنید و در زمان دلخواه خود باز گردید. تصور کنید که شما برای انجام کاری برنامه‌ریزی کرده‌اید، اما بچه‌ها باعث به هم خوردن برنامه شما شده‌اند. خودتان را ناراحت نکنید. بهترین راه حل طبق جریان معمول، پیش رفتن است. این تغییر سرعت ممکن است کمی آزار‌دهنده باشد؛ اما نباید انگیزه خود را بابت این قضیه از دست دهید.

یک مادر خانه دار موفق شبکه حمایتی خود را افزایش می‌دهد

زمانی که سر کار می‌روید، شبکه‌ای از دوستان، آشنایان یا مادر و پدرتان برای کمک به شما برای نگهداری بچه‌ها می‌آیند. بهتر است زمانی که در خانه هستید از اطرافیان و سایر اعضای خانواده خود برای رسیدگی به بچه‌ها کمک بگیرید. شما می‌توانید پدر و مادر‌هایی که مانند شما در خانه هستند، پیدا کنید و از آنها در مواقعی که می‌خواهید مثلا به دکتر بروید درخواست کمک کنید. حتی بچه‌های آنها می‌توانند با بچه‌های شما کمک کنند.

بیشتر بخوانید: با ۱۷ عادت خوب مادران شاد و موفق آشنا شوید

انتظاراتتان را با همسرتان در میان بگذارید

مادر خانه دار موفق

بیشتر بخوانید: مزایای وجود دوست خوب برای مادران خانه دار

این، مسئله مهمی است. چون ممکن است همسر شما نداند که شما در طول شبانه روز چه اندازه با بچه‌ها وقت می‌گذارنید. آیا آنها انتظار دارند که تمام طول روز را با ایشان سپری کنید؟ از طرفی به این دلیل که شما دیگر کار نمی‌کنید و بار هزینه‌های زندگی بر دوش همسرتان است، با وجود تمام ارزشی که برای تلاش‌ها و انتظارات همسرتان قائل هستید، بگویید که مایل هستید به عنوان یک مادر خانه دار موفق از خانواده حمایت کنید. اگر انتظارات خودتان را به طور متقابل با همسرتان در میان نگذارید، هر دوی شما به زودی بی‌تفاوت یا نا‌امید خواهید شد. در عین حال شما نمی‌خواهید که تمام انرژی‌ را صرف نگهداری از کودکت و رسیدگی به کار‌های خانه کنید. شغل خانه داری تعریف دقیقی ندارد، به همین دلیل لازم است که انتظارات دو طرف کاملا مشخص شود.

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید