ورزش کردن مادران پرمشغله، کمی سخت است. اما واقعیت این است که چند تمرین سریع اما مفید و موثر به راحتی می‌تواند جایگزین یک ساعت ورزش کردن در باشگاه باشد. اگر فکر می‌کنید با مادر شدن، دیگر نمی‌توانید ورزش کنید و این کارها برای افراد جوان‌تر و بی‌مشغله است، باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید و طرز تفکرتان واقعا اشتباه است. ورزش کردن مادران باعث می‌شود تا انرژی بیشتری داشته باشند، هورمون‌های شاد‌ی‌بخش و مواد شیمیایی نشاط آوری مثل سرتونین در بدنشان ترشح شود و از همه مهم‌تر، جذاب‌تر بشوند.

تمرینات سریع و ساده برای ورزش کردن مادران پر مشغله

فراموش نکنید برای تبدیل شدن به یک پدر و مادر شاد ورزش کردن را حتما در برنامه روزانه خود قرار دهید. در ادامه به ۴ تمرین سریع و ساده برای ورزش کردن مادران پرداخته‌ایم:

ماهیچه‌ها را گول بزنید و گیج کنید

ورزش کردن مادران - عضلات

بیشتر بخوانید: ۶ راهکار عملی مهارت مراقبت از خود برای مادران پر مشغله

برای اینکه زودتر از تمرینات ورزشی، نتیجه مطلوب بگیرید، بهتر است همیشه برنامه‌ای تکراری برای ورزش کردن نداشته باشید. مثلا اگر هر روز برای ورزش کردن، بدوید و پیاده‌روی کنید، در بلندمدت، بدنتان به این وضعیت عادت می‌کند و نمی‌توانید به اندازه کافی کالری بسوزانید. پس بهتر است به شکل ترکیبی، ورزش‌های مختلف را در برنامه ورزشی خود بگنجانید. ورزش کردن مادران نیاز به برنامه‌ای منعطف دارد تا با وظایف مختلفی که دارند نوعی هم‌خوانی به وجود بیاید. به همین خاطر لازم است تا جایی که می‌توانند از ورزش‌هایی کمک بگیرند که سریعا آنها را به اهداف خود مثل لاغری نزدیک می‌کند.

برای اثرگذاری هر چه بیشتر ورزش روی اندام، بهتر است چند روز از برنامه ورزشی خود را به یک نوع از تمرین بگذرانید و چند روز دیگر را به نوع دیگری از تمرینات. مثلا اگر اوایل هفته می‌دوید و پیاده‌روی می‌کنید، بهتر است در اواسط و اواخر هفته تمرکز خود را روی سایر انواع تمرینات مثلا ورزش‌های پهلو، کمر و… بگذارید.

انتخاب هوشمندانه داشته باشید

ورزش کردن مادران، باید با انتخاب‌های هوشمندانه توام باشد. زیرا آنها زمان کافی در اختیار ندارند. پس بهتر است، به دنبال انواعی از تمرینات ورزشی بروند که با اهدافشان تناسب بیشتری دارد. برای مثال اگر می‌خواهند، شکم خود را آب کنند، باید به سراغ دراز نشست بروند. حرکات اسکات، شنای سوئدی هم در کنار ورزش‌های هوازی بسیار مفید خواهد بود.

بیشتر بخوانید: ۴ روش برای ایجاد اوقات فراغت در زندگی یک مادر پر مشغله

توجه به زمان در ورزش کردن مادران بسیار مهم است

وقتی بحث از ورزش کردن مادران می‌شود، همه از نبود زمان کافی گلایه دارند. اما نکته قابل توجه این است که برای ورزش کردن لزوما نباید ۱ ساعت به باشگاه ورزشی بروید. کافی است در همان مدت زمان کوتاهی که در اختیار دارید، حرکات ورزشی مناسب را به طور صحیح انجام بدهید. مثلا برنامه‌ای از تمرینات مفید و تاثیرگذار فراهم کنید و ۳ بار در هفته آنها را عملی کنید. مدت زمان ورزش کردن مادران می‌تواند هم‌زمان با خوابیدن کودک باشد. یا اینکه وقتی فرزندتان در حال انجام تکالیف خود است، شما شروع به ورزش کردن کنید. با برنامه‌ریزی، همه چیز امکان‌پذیر است.

استفاده از وزنه‌ها هم فکر خوبی است

ورزش کردن مادران - وزنه ها

بیشتر بخوانید: با ۱۷ عادت خوب مادران شاد و موفق آشنا شوید

برای اینکه چربی‌های بیشتری بسوزانید و بتوانید عضلاتی زیبا و قوی داشته باشید، بهتر است در انجام تمرینات ورزشی از وزنه هم کمک بگیرید. لازم نیست از همان ابتدای کار، شروع به کار با وزنه‌های سنگین کنید. به تدریج و آرام، کار با وزنه را به برنامه خود اضافه کنید تا نهایتا ماهیچه‌های ۲ سر و ۳ سرتان قوی بشوند. برای انجام کار با وزنه، می‌توانید روی یک صندلی بنشینید و در حالی که در ۲ دست خود وزنه دارید، سر را بالا گرفته، پشت را به صندلی تکیه داده و شروع به حرکت دادن وزنه‌ها کنید.

مادران شاغل همواره از کمبود وقت برای ورزش کردن و رسیدگی به خود گلایه می‌کنند. اما فراموش نکنید با اختصاص دادن ساعت مشخصی از روز به خود می‌توانید به سلامت جسمی و روانی خود کمک کنید و در نتیجه بهتر به تربیت کودک خود بپردازید. اگر شما هم نظر یا تجربه‌ای در مورد ورزش کردن و بهبود سلامتی خود دارید حتما از ظریق قسمت نظرات یا شبکه اجتماعی کودکت با مادران دیگر به اشتراک بگذارید.

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید