تحمل ناکامی برای همه دشوار است، به خصوص برای کودکان که هنوز ظرفیت تحمل شکست در آن‌ها شکل نگرفته است. کودکان دوست دارند همیشه برنده باشند، همیشه تشویق شوند و همیشه در مرکز توجه قرار بگیرند. بنابراین اگر کودکی در موقعیت ناکامی قرار بگیرد، از شکست و باخت اظهار ناراحتی و عصبانیت می‌کند. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد، هنگام بازی کردن با کودک گاهی شما برنده شده‌اید و کودک از این باخت عصبانی و ناراحت شده است. در این موقعیت چه کاری می‌توانیم انجام دهیم؟ یا به عبارت صحیح‌تر بهترین عکس العمل والدین در مواجهه با عدم تحمل ناکامی در کودک چیست؟

بدون شک برای تربیت صحیح کودک بهترین راه آموزش است، اما هنگامی که کودک از شکست ناراحت و عصبانی است به توصیه‌های شما توجه نمی‌کند. اولین قدم در مسیر آموزش، همدلی و همراهی والدین با کودک است. مهم است که ما در رفتار و سبک زندگی خود به کودکان بیاموزیم، احساس شایستگی همیشه منوط به بردن، برنده بودن و رفتار درست انجام دادن نیست.

در این قسمت از چالش دوشنبه‌ها با کودکت که روزهای دوشنبه در اینستاگرام کودکت منتشر می‌شود از شما خواستیم موقعیت زیر را تجسم کنید و این موقعیت را برای خودتان تحلیل کنید.

عدم تحمل ناکامی در کودک

سرکار خانم معصومه سجادی روانشناس و آموزش دیده تخصصی حوزه کودک و نوجوان در این قسمت از پادکست دوشنبه ها با کودکت این موقعیت را برای ما تحلیل کرده است و در مورد عدم تحمل ناکامی در کودک توصیه‌های مفیدی را ارائه کرده‌اند. با هم به این پادکست گوش می‌کنیم.

لینک دانلود پادکست

موقعیت بالا رو خوب تجسم کنید و چند دقیقه بهش فکر کنید. اگر در همچین موقعیتی قرار بگیرید بهترین کاری که به عنوان مادر یا پدر می‌تونید انجام بدید چیه؟ کمی به این موضوع فکر کنید و به پادکست خوب گوش کنید. چه چیزهایی از این پادکست یاد گرفتین؟ آیا کار بهتری هست که بتونید در چنین موقعیتی انجام بدین؟ نظرات و تجربه‌های خودتون رو با ما در وبسایت کودکت به اشتراک بگذارید.

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید