اغلب کودکان عاشق رفتن به پارک و بازی کردن با تاب و سرسره هستند. احتمالا به عنوان پدر و مادر یا سرپرست، کودک خود را به پارک برده‌اید. کودکان هنگام بازی کردن مانند همدیگر رفتار نمی‌کنند برخی از آن‌ها به درستی در صف منتظر می‌مانند تا نوبتشان شود و از وسیله بازی استفاده کنند، برخی از آن‌ها هم بدون توجه به قوانین زمین بازی آزادانه مشغول بازی می‌شوند. در این بین بعضی از والدین را مشاهده می‌کنید که مدام در حال تذکر دادن به کودکان هستند و والدین دیگری که تنها مشاهده‌گر بازی کودکان هستند بدون اینکه دخالتی کنند. به نظر شما، پارک محل مناسبی برای آموزش قوانین اجتماعی به کودک است؟

شما جزء کدام یک از والدین هستید؟
در مورد قوانین زمین بازی چطور فکر می‌کنید؟ ‌
آیا باید به کودکان هشدار داد یا مشاهده‌گر بود؟

در این قسمت از چالش دوشنبه ها با کودکت که روزهای دوشنبه در اینستاگرام کودکت مطرح می‌شود، از شما خواسته‌ایم تا موقعیت زیر را تجسم کنید.

آموزش قوانین اجتماعی به کودکسرکار خانم فهیمه اکبری روان‌شناس کودک، در این قسمت از پادکست دوشنبه ها با کودکت موقعیت بالا را برای ما تحلیل کرده است. این پادکست به ما کمک می‌کند تا در مورد آموزش قوانین اجتماعی به کودک تصمیم درست‌تری بگیریم.

اگر شما در همچین موقعیتی قرار بگیرید بهترین کاری که به عنوان مادر یا پدر می‌تونید انجام بدید چیه؟ کمی به این موضوع فکر کنید و خوب به پادکست گوش دهید. دوباره فکر کنید آیا کار بهتری هست که بتونید در چنین موقعیتی انجام بدید؟ می‌تونین نظرات خودتون رو زیر همین مطلب در وبسایت کودکت با دیگران به اشتراک بگذارید.

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید