گاهی اوقات ممکن است کودک شما در مورد چیزهایی که واقعیت ندارد مانند ننه سرما، بابانوئل، فرشته مهربان یا شخصیت‌های دیگر بشنود. از آنجایی که کودکان معمولا درک این نمادهای خیالی را ندارند، ممکن است ذهن آن‌ها درگیر شود و از شما بخواهند که این شخصیت‌ها را به او نشان دهید. با وجود اینکه اغلب نمادهای خیالی مظهر چیزهای شاد و مثبت هستند اما توضیح دادن در مورد آن‌ها به کودکان برای والدین به یک چالش تبدیل شده است. اگر کودکتان در مورد یکی از این نمادهای خیالی از شما سوال کند چه واکنشی از خودتان نشان می‌دهید؟

روانشناسان اعتقاد دارند پاسخ نادرست به این موضوع می‌تواند باعث بی اعتمادی کودک به والدین و تضعیف تفکر انتقادی در کودکان شود. بنابراین مهم است با آگاهی در مورد آن حرف بزنیم.

در این قسمت از چالش دوشنبه‌ها با کودکت که روزهای دوشنبه از اینستاگرام کودکت منتشر می‌شود، از شما خواستیم تا موقعیت زیر را تجسم کنید.

نمادهای خیالی

سرکار خانم سوده شبیری، تسهیلگر کارگاه‌های والدین و مربیان، در این قسمت از پادکست دوشنبه‌ها با کودکت این موقعیت را برای ما توضیح می‌دهد. ایشان به ما می‌آموزد چگونه می‌توانیم به طور صحیح در مورد نمادهای خیالی مانند فرشته مهربان با کودک حرف بزنیم و در صورتی که کودک از ما در مورد این موضوع سوال کند، چه واکنشی باید از خود نشان دهیم. به این پادکست گوش کنید.

لینک دانلود پادکست

تا به حال در موقعیت مشابه قرار گرفتید؟ تا به حال در مورد نمادهای خیالی با کودک خود صحبت کرده‌اید؟

کمی به این موضوع فکر کنید و به جواب‌های احتمالی خودتان فکر کنید. سپس به پادکست گوش کنید و به نکاتی که در آن گفته شد خوب فکر کنید. آیا نظر شما تغییر کرد؟ حالا به نظر شما بهترین واکنشی که در این موقعیت می‌تونید از خودتون نشون بدید چیه؟

فراموش نکنید که پاسخ‌ها و نظرات خودتون رو زیر همین پست در سایت کودکت بنویسید تا به هم کمک کنیم واکنش بهتری در موقعیت‌های مشابه داشته باشیم.

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید