بخشیدن و تقسیم کردن وسایل و دارایی‌ها یک هنر و مهارت آموختنی بلند مدت است که نیاز به صبر و آموزش اصولی دارد. تقسیم کردن داشته‌ها برای هر کسی می‌تواند دشوار باشد به ویژه اگر کودک شما هنوز با مفهوم بخشش و تقسیم کردن آشنا نباشد این موضوع برای او دشوارتر هم خواهد بود. فراموش نکنید کودک ۲ تا ۳ ساله توانایی اینکه خودش را جای دیگران بگذارد ندارد، اما این به معنی خودخواهی کودک نیست. معمولا کودک در این سنین به مفهوم هویت مستقل خودش پی می‌برد و شما ممکن است در طول روز بارها جملاتی شبیه «مال منه! خودم» را از زبان او بشنوید. حالا به عنوان والد چه کارهایی می‌توانیم برای آموزش بخشیدن و تقسیم کردن به کودک انجام دهیم؟

مهمترین مسئله این است که ما نباید کودک را مجبور به انجام این کار کنیم. بهترین روش این است که خودمان الگوی مناسبی برای کودک باشیم. در ادامه با گوش دادن به این پادکست متوجه می‌شویم چگونه می‌توانیم الگوی خوبی برای آموزش مفهوم مشارکت و تقسیم کردن به کودک باشیم.

در این قسمت از پادکست دوشنبه‌ها با کودکت که روزهای دوشنبه در صفحه اینستاگرام کودکت منتشر می‌شود، از شما خواستیم موقعیت زیر را تجسم کنید و به آن فکر کنید.

آموزش بخشیدن و تقسیم کردن

برای پاسخ به این چالش از سرکار خانم گلیا پویان‌راد، مربی و پژوهشگر حوزه کودکان خواهش کردیم تا در این قسمت از مجموعه پادکست‌ دوشنبه‌ها با کودکت این موضوع را برای ما بیشتر توضیح دهد و برای آموزش بخشیدن و تقسیم کردن به ما کمک کند. به این پادکست خوب گوش کنید.

لینک دانلود پادکست

موقعیت بالا رو خوب تجسم کنید و چند دقیقه بهش فکر کنید. اگر در همچین موقعیتی قرار بگیرید بهترین کاری که به عنوان مادر یا پدر می‌تونید انجام بدید چیه؟ اون رو برای ما بنویسید. بعد به پادکست خوب گوش کنید. حالا با آگاهی بیشتری به این موضوع فکر کنید. آیا کار بهتری هست که بتونید در چنین موقعیتی انجام بدید؟

فراموش نکنین سوالات، نظرات و تجربه‌های خودتون رو از طریق قسمت نظرات زیر همین مطلب در سایت کودکت با ما به اشتراک بذارین.

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید