احتمالا برای شما هم پیش آمده است که همسایه یا یکی از دوستانتان که کودک همسن و سال کودک شما دارند به منزل شما بیایند تا کودکان بتوانند با هم بازی کنند. این فرصت خوبی برای والدین است که هم مهارت‌های ارتباطی کودک خود را تقویت کنند و هم فرصتی را به خود اختصاص دهند و تجربه‌هایشان را با هم در میان بگذارند. گاهی اوقات همه چیز به خوبی پیش نمی‌رود و ممکن است به خاطر یک اسباب بازی یا هر چیز دیگری بین کودکان دعوا و جر و بحث شکل بگیرد. روز بعد مادر کودک با شما تماس می‌گیرد و سعی می‌کند با مجبور کردن کودک به عذرخواهی ناراحتی به وجود آمده را برطرف کند.

به نظر شما مجبور کردن کودک به عذرخواهی به خاطر رفتار نادرستی که انجام داده است، اقدام درستی است؟

در این قسمت از چالش دوشنبه‌ها با کودکت که دوشنبه‌ها در اینستاگرام کودکت مطرح می‌شود از شما خواستیم که موقعیت زیر را تجسم کنید و کمی به آن فکر کنید.

مجبور کردن کودک به عذرخواهی

در این قسمت از پادکست دوشنبه ها با کودکت از روانشناس و مشاور خانواده سرکار خانم سودابه عبدی خواهش کردیم تا این موقعیت را برای ما تحلیل کند و در مورد مجبور کردن کودک به عذرخواهی بیشتر به ما توضیح دهد. با گوش دادن به پادکست زیر می‌توانیم در موقعیت‌های شبیه به این تصمیم گیری بهتری داشته باشیم.

اگر در همچین موقعیتی قرار بگیرید بهترین کاری که به عنوان مادر یا پدر می‌تونید انجام بدید چیه؟ اون رو برای ما بنویسید. بعد به پادکست خوب گوش کنید و باز هم بیشتر بهش فکر کنید. آیا کار بهتری هست که بتونید در چنین موقعیتی انجام بدید؟ فراموش نکنید نظرات و پیشنهادهای خودتون رو از قسمت نظرات با ما و سایر خوانندگان کودکت در میون بگذارید.

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید