معمولا دعواهای خواهر برادری یک امر روتین در همه خانواده‌ها محسوب می‌شود. مسئله‌ای که در این موضوع اهمیت دارد، یافتن علت دعوای آن‌ها و واکنش مناسب والدین نسیت به این موضوع است. جالب است بدانید در بسیاری از موارد علت دعوای بچه ها با هم، رفتار والدین است. گاهی اوقات والدین آگاهانه یا ناآگاهانه مثل دخالت‌های نابجا، برچسب زدن به کودک و مقایسه کردن بچه‌ها با یکدیگر، باعث اختلاف و دعوا بین فرزندان می‌شوند. خب سوال اینجاست که در زمان دعوای بچه‌ها والدین باید چه واکنشی از خود نشان دهند و چگونه می‌توانند دعوای کودکان را مدیریت کنند؟

یکی از نکاتی که والدین باید در زمان دعوای کودکان به آن توجه کنند این است که، تا زمانی که دعوا و اختلاف بچه‌ها آسیب جسمانی و احساسی ندارد، باید اجازه داده شود تا بچه‌ها خودشان اختلافات خود را حل کنند. همچنین یکی از عواملی که می‌تواند باعث جلوگیری از دعوای کودکان شود، تعیین حد و حدود و گذاشتن قانون در خانه است.

در این قسمت از پادکست دوشنبه‌ها با کودکت که روزهای دوشنبه در اینستاگرام کودکت منتشر می‌شود، از شما خواستیم موقعیت زیر را تجسم کنید و به آن فکر کنید.

دعوای بچه ها

سرکار خانم فهمیه اکبری روانشناس کودک، در این قسمت از پادکست دوشنبه‌‌ها با کودکت موقعیت بالا را برای ما تشریح می‌کند و راهنمایی‌های لازم هنگام مواجهه با دعوای بچه ها در خانه را به ما گوشزد می‌کند. به این پادکست گوش کنید.

لینک دانلود پادکست

موقعیت بالا رو خوب تجسم کنید و چند دقیقه بهش فکر کنید. اگر در همچین موقعیتی قرار بگیرید بهترین کاری که به عنوان مادر یا پدر می‌تونید انجام بدید چیه؟ کمی به این موضوع فکر کنید و به پادکست خوب گوش بدین. حالا به نظر شما آیا کار بهتری هست که بتونید در چنین موقعیتی انجام بدید؟ واکنش‌ها و نظراتتون رو می‌تونین زیر همین مطلب با سایر والدین به اشتراک بذارین.

همچنین اگه با چالش‌های شبیه به این تو خونه مواجه هستین می‌تونین در وبسایت کودکت با ما در میون بذارین تا کارشناس‌های کودکت در مورد اون چالش صحبت کنن.

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید