اگر قصد مسافرت با کودک خود را دارید، باید تمامی لباس‌ها، لوازم، مواد خوراکی و داروها را برای برآورده کردن تمام نیازهای روزانه‌ی او همراه با خود داشته باشید. بی‌تجربگی در این مورد، می‌تواند منجر به فراموش کردن یک وسیله یا داروی ضروری شده و حتی سفر شما را به یک تجربه‌ی تلخ تبدیل کند. در این مورد، داشتن یک لیست از وسایل ضروری برای سفر با کودک خیال شما را راحت می‌کند.

در این مقاله، با توجه به تجربه‌ی خانواده‌های مختلف از سفرهایشان، یک لیست از وسایل ضروری برای سفر با کودک فراهم شده است. شما می‌توانید این لیست را بسته به شرایط خانواده و کودک خود تغییر دهید. پس از آماده کردن لیست خود، آن را در جایی یادداشت کرده و نگه دارید. به این صورت، می‌توانید اطمینان داشته باشید که وسایل ضروری را در هیچ از مسافرت‌ها فراموش نخواهید کرد و لذت کافی را از تعطیلات خود خواهید برد.

هنگام مسافرت در کیف لوازم کودک چه چیزهایی را قرار دهید؟

وسایل ضروری در کیف دستی

بیشتر بخوانید؛ نکاتی که باید برای مسافرت با نوزاد حتما رعایت کنیم

پوشک: در میان وسایل ضروری برای سفر با کودک پوشک رتبه‌ی اول را دارد. تعداد پوشک مورد نیاز برای ۲۴ ساعت را در کیف لوازم کودک بگذارید. بقیه‌ی پوشک‌ها را در چمدان قرار دهید.دستمال مرطوب: یک بسته‌ی کوچک از دستمال مرطوب که دارای در متحرک باشد را در کیف لوازم کودک بگذارید. بسته‌ی بزرگ دستمال مرطوب را در چمدان قرار دهید.
پتو: تعداد دو پتو را برای استفاده در صندلی ماشین، کالسکه یا برای پوشاندن کودک در هنگام شیر دادن بردارید. پتوی مورد علاقه‌ی کودک را حتما در مسافرت همراه داشته باشید، چرا که با این کار او احساس امنیت بیشتری می‌کند و شما در سفر راحت‌تر خواهید بود.لباس: دو دست لباس کامل را به صورت جداگانه در کیسه‌های بزرگ قرار داده و در کیف بگذارید. با این کار، بعدا می‌توانید لباس‌های کثیف را درون کیسه گذاشته و لباس‌های تمیز را درون کیف قرار داده و به راحتی به آنها دسترسی داشته باشید.
پیش‌بند: دو عدد پیش‌بند بردارید. تعداد بیشتر را در چمدان قرار دهید.شیشه شیر و سر شیشه‌ی اضافی: دو شیشه‎ی شیر را همراه با سرهای اضافی آنها به همراه داشته باشید.
شیر خشک: شیر خشک نیز یک مورد خیلی مهم در لیست وسایل ضروری برای سفر با کودک است. شیر خشک پودری، بهترین گزینه برای استفاده در مسافرت است. مقدار مورد نیاز از شیر خشک را اندازه‌گیری کرده و هر وعده شیر بچه را به صورت جداگانه درون زیپ‌لاک قرار دهید. به این صورت، در زمان نیاز کودک به شیر، به سادگی یک بسته از شیر خشک را با آب درون شیشه مخلوط خواهید کرد. بهترین کار این است که مقداری شیر خشک را به اندازه‌ی سه تا چهار وعده‌ی اضافی به همراه داشته باشید.پستانک: اگر کودک از یک پستانک به صورت منظم استفاده می‌کند، در مسافرت چهار پستانک به همراه داشته باشید. با وجود پستانک اضافی، گم شدن یک یا چند پستانک در مسافرت، شما را در معرض گریه‌ها و مشکلات مربوط به آن قرار نخواهد داد.
اسباب‌بازی‌ها: کتاب‌ها و حیوانات پارچه‌ای و کلیدهای پلاستیکی، گزینه‌های مناسبی برای بردن در مسافرت هستند. اگر قرار است با هواپیما یا اتوبوس سفر کنید، برای آسایش مسافران دیگر، اسباب‌بازی‌های صدادار را در خانه بگذارید.داروها: مسکن‌، تب بر، قطره‌ی گوش، داروهایی که برای رفع نفخ کودک استفاده می‌شوند، دماسنج و ابزار کمک‌های اولیه را حتما به همراه داشته باشید. به یاد داشته باشید که بچه‌های کوچک، استعداد عجیبی در بیمار شدن هنگام مسافرت دارند.
ضدعفونی کننده‌ی دستکیسه‌های پلاستیکی یا پارچه‌ای: حداقل سه کیسه‌ی مجزا همراه داشته باشید. از این کیسه‌ها برای لباس‌های خشک یا خیس یا در صورت لزوم برای پوشک‌های کثیف استفاده کنید.

برای مسافرت با کودک چه چیزهایی را در چمدان قرار دهید؟

وسایل ضروری در چمدان

بیشتر بخوانید؛ چه زمانی برای سفر هوایی با کودک مناسب است؟

لباس: یک دست لباس کامل برای هر روز و سه دست لباس اضافی را در چمدان بگذارید. اگر در مسافرت به تجهیزات شست و شوی لباس دسترسی دارید، می‌توانید از برداشتن لباس‌های اضافی صرف‌نظر کنید.لباس خواب: اگر در مقصد سفر، وسایل شست و شوی لباس کودک در اختیار شماست، سه دست لباس خواب بردارید. اگر نمی‌توانید لباس‌های کثیف را بشویید، یک دست لباس برای هر شب به اضافه‌ی دو دست لباس اضافی را بسته‌بندی کنید.
پوشک: تعداد پوشک مورد نیاز برای ۲۴ تا ۳۶ ساعت را در چمدان قرار دهید. در صورت نیاز می‌توانید بقیه‌ی پوشک‌ها را خریداری کنید.دستمال مرطوب: یک بسته‌ی قابل حمل کوچک به اضافه‌ی یک بسته‌ی بزرگ قابل پر شدن را همراه داشته باشید. در صورت نیاز می‌توانید دستمال مرطوب را در مقصد خریداری کنید.
شیر خشک: شیر خشک کافی برای ۴۸ ساعت را همراه داشته باشید. در صورت نیاز، مقادیر اضافی را خریداری کنید.پمپ شیردوش: اگر در خانه عادت به استفاده از شیردوش دارید، در مسافرت هم این وسیله را به همراه داشته باشید. همچنین اگر در طول مسافرت قرار است مدت زمانی را از نوزاد شیرخوار دور باشید، شیردوش را برای تامین شیر مورد نیاز او در چمدان بگذارید.
پتو: دو پتوی اضافی را در چمدان قرار دهید.پیش‌بند: دو یا سه پیش‌بند اضافی به همراه داشته باشید. در صورت نیاز می‌توانید در مقصد سفر، پیش‌بندها را در سینک ظرف‌شویی شسته و آویزان کنید تا خشک شوند.
لوازم بهداشتی: صابون و شامپوی کودک، گوش پاک کن، ناخن‌گیر، پماد سوختگی و لوسیون بدن کودک را در لیست وسایل ضروری برای سفر با کودک فراموش نکنید. این وسایل را در کیسه‌های پارچه‌ای یا پلاستیکی بسته‌بندی کنید.کیف اضافی: ممکن است بخواهید که یک کیف کوچک را برای گردش روزانه همراه داشته باشید تا مجبور نباشید که کیف کودک را در هنگام خرید و پیاده‌روی حمل کنید.

تجهیزات مورد نیاز برای سفر با کودک

بیشتر بخوانید؛ سفر با کودک ؛ دردسر غیرقابل تحمل یا تجربه ای شیرین و به یاد ماندنی؟

صندلی ماشین کودکمانیتور کودک
کالسکه: یک کالسکه‌ی محکم و قابل جمع شدن همراه داشته باشید. کالسکه‌ی عصایی، با اینکه سبک و قابل حمل است، اما ممکن است استحکام لازم را در مسافرت‌های سنگین نداشته باشد. در تصمیم‌گیری برای اینکه کدام کالسکه را همراه ببرید، مزایا و معایب هر یک را در نظر بگیرید.کریر نوزاد: با همراه بردن کریر، می‌توانید کودک را در مکانی امن قرار داده و هر دو دست خود را برای حمل خریدها، کیف‌ها و گرفتن دست بچه‌های دیگر، آزاد کنید.

از لیست وسایل ضروری برای سفر با کودک چه چیزهایی را حذف کنید؟

گهواره یا تخت پارک: بسیاری از هتل‌ها این تجهیزات را بدون هزینه‌ی اضافی در اختیار شما قرار می‌دهند.پوشک، دستمال مرطوب و شیر خشک اضافی: همین که به مقصد رسیدید، می‌توانید مقدار مورد نیاز از این وسایل را خریداری کنید.

 

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید