ما همگی نیاز به ارتباط داریم و اگر این نیاز در ما تامین نشود، دچار مشکلات عاطفی و اختلالات روحی جدی می‌شویم. بنابراین دوستیابی و پذیرفته شدن در گروه‌های اجتماعی از مهمترین مهارت‌های اجتماعی است که از کودکی باید آموخته شود. کودکان روحیات مختلفی دارند، برخی از آن‌ها به راحتی دوست پیدا می‌کنند و برخی دیگر برای برقراری ارتباط و حضور در جمع همسالان خود مردد هستند. این تردید به معنی این است که کودک برای دوستیابی و پذیرش در گروه دوستان  به حمایت و کمک والدین خود نیاز دارد. از این رو، کمک کردن به دوستیابی برای والدین می‌تواند یک چالش مهم و سر در گم کننده باشد.

وظیفه ما در قبال دوستیابی و پذیرش در گروه چیست؟ چگونه و چه مهارت‌هایی را باید در این زمینه به کودک خود بیاموزیم؟ آیا به نیازهای کودک توجه می‌کنیم یا خودمان تصمیم می‌گیریم کودک چه موقع و با چه افرادی دوست شود و بازی کند؟

در این قسمت از چالش دوشنبه ها با کودکت که روزهای دوشنبه در اینستاگرام کودکت مطرح می‌شود، از شما خواستیم موقعیت زیر را  تجسم کنید.

چالش دوستیابی و پذیرش در گروه

سر کار خانم سودابه عبدی روانشناس و مشاور خانواده در این قسمت از پادکست دوشنبه ها با کودکت در مورد چالش دوستیابی و پذیرش در گروه بیشتر به ما توضیح می‌دهد. با گوش دادن به این پادکست می‌توانید به پاسخ سوالاتی که در زمینه دوستیابی و برقراری ارتباط در ذهن شما وجود دارد دست پیدا کنید.

لینک دانلود پادکست

موقعیت بالا رو خوب تجسم کنید و چند دقیقه بهش فکر کنید. اگر در همچین موقعیتی قرار بگیرید بهترین کاری که به عنوان مادر یا پدر می‌تونید انجام بدید چیه؟ به پادکست خوب گوش بدید و به راهنمایی‌های اون توجه کنید. چند ساعت فرصت دارید باز هم بیشتر بهش فکر کنید. آیا کار بهتری هست که بتونید در چنین موقعیتی انجام بدید؟

سوالات، نظرات و تجربه‌های خودتون  رو از طریق قسمت نظرات زیر همین مطلب در سایت کودکت با ما به اشتراک بذارین.

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید