پادکست دوشنبه ها با کودکت پاسخ صوتی متخصصان حوزه کودک به یکی از قسمت‌های چالش محبوب کودکت در اینستاگرام ما با همین عنوان است. ‌موضوع چالش این هفته، یادگیری عادات بد کلامی توسط کودکان در سن نوپایی است. موقعیت زیر را بخوانید و در ادامه پاسخ کارشناس محترم همکار با کودکت را در فایل صوتی بشنوید.

حرفهای بد

«فرزند یک‌ساله‌ای دارید که مورد توجه و محبت سایر نوه‌های خانواده است. بچه‌هایی که از دو تا شش سال از فرزند شما بزرگ‌تر هستند. این کودکان که تمایل دارند با فرزند شما در مهمانی‌ها بازی کنند، اغلب عادت‌های بد کلامی دارند. در بازی یا عصبانیت، حرف‌هایی می‌زنند که از نظر شما ناهنجار و نادرست است. حال شما رابطه را تا جایی که می‌توانستید محدود کرده‌اید، اما نگران یادگیری از همبازی‌هایی هستید که هرگز رابطه آن‌ها با فرزند شما قطع نمی‌شود. زیرا این بچه‌ها از اقوام نزدیک شما هستند. پدر و مادر این کودکان و مادربزرگ و پدربزرگ همه بچه‌ها، مشکلی با این حرف‌های بد ندارند و به نظر می‌رسد شما در رابطه با حل این مشکل، کاملا دست تنها هستید.»

پاسخ خانم لیلا ذوالقدرنیا (روانشناس کودک، روانشناس همراه با کودکت) را درباره این موضوع بشنوید. همچنین می‌توانید علاوه بر گوش دادن به این پاسخ در وب سایت، این فایل را از طریق ابزار پخش صوتی زیر، دانلود کنید.

‌نظر شما در رابطه با چالش این هفته چیست؟ آن را در بخش کامنت‌ها با ما مطرح کنید. همچنین می‌توانید سایر پادکست‌های دوشنبه ها با کودکت را، که پادکست تخصصی تربیت کودک است، در وب سایت ما مشاهده کنید.

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید