اهمیت تغذیه در رشد جسمی و ذهنی کودک بر هیچ کسی پوشیده نیست. پژوهش‌های صورت گرفته نشان می‌دهد رابطه بین تغذیه، سلامتی و یادگیری یک رابطه قوی و غیر قابل انکار است. همواره از تغذیه کودک به عنوان یکی از سه عامل اصلی رشد و پرورش کودک نام برده می‌شود. دو عامل دیگر ژنتیک و محیط هستند که بر رشد عاطفی و جسمی کودک تاثیرگذار هستند. بنابراین توجه به اصول تغذیه کودک باید بیشتر مورد توجه والدین قرار بگیرد.

از جمله مسائل مهم در زمینه تغذیه، اصول تغذیه کودک قبل از یک سالگی است. کودکان معمولا از شش ماهگی در کنار شیر مادر شروع به خوردن غذاهای مکمل می‌کنند. مهم است که بدانیم در این سن باید چه غذاهایی به کودک بدهیم و عادت های خوب غذایی را در او پرورش دهیم.

در حالی که بسیاری از والدین با مشکل بد غذایی کودک خود دست و پنجه نرم می‌کنند برخی از والدین با مشکل عادت بد غذایی یا خوردن غذاهای مضر کودک خود روبرو هستند. بسیاری از مادران و پدران جوان نسبت به موضوع تغذیه کودک خود حساس هستند اما نمی‌دانند چگونه باید با مسئله کم اشتهایی یا بد غذایی کودک برخورد کنند. این امر مسئله تغذیه کودک را به یک چالش بزرگ در خانواده تبدیل می‌کند.

حتما شما هم دیده‌اید که کودک دقیقا موقع صرف غذا بهانه‌جویی می‌کند و تقاضای بستنی، بیسکویت یا پفک می‌کند. همه‌ی این موارد به عادت‌های غذایی کودک مربوط می‌شود. در واقع با پرورش عادت غذایی خوب از سنین نوزادی می‌توانیم تا حد زیادی خیالمان از بابت اصول تغذیه کودک در سال‌های بعد راحت باشد. همچنین بسیاری از کودکان نسبت به برخی از غذاها حساسیت دارند که ممکن است والدین از این حساسیت‌های غذایی در کودک خود با خبر نباشند و بی توجهی به آن به سلامت کودک لطمه وارد کند.

به خاطر اهمیت این موضوع خانم مژده شاه نعمت اللهی گفتگوی آنلاینی درباره تغذیه کودکان ترتیب دادند که در ادامه می‌توانید آن را تماشا کنید و از نکات اشاره شده در این ویدئو بهره‌مند شوید. در این گفتگوی آنلاین مژده شاه نعمت‌الهی با خانم دکتر پریسا جویا، پزشک متخصص اطفال درباره اصول تغذیه کودکان از شش ماهگی تا سه سالگی صحبت خواهد کرد.

 

دانلود ویدیوی گفتگو درباره اصول تغذیه کودک

وبسایت کودکت امیدوار است با ارائه مقالات مفید و ویدیوهای آموزنده در مورد تربیت کودک به پرورش هرچه بهتر کودکان در جامعه کمک کند. فراموش نکنید هرگونه نظر، پیشنهاد یا سوالی درباره این ویدئو و مسئله تغذیه فرزند خود داشتید می‌توانید از قسمت نظرات یا شبکه اجتماعی کودکت با ما در میان بگذارید.

 

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید