آیا فرزند شما ناتوانی در یادگیری دارد؟ با علائم ناتوانی‌های یادگیری، نشانه‌هایی که می‌توان در اببتدا تشخیص داد و انتظارات از کودک در هر یک از زمینه‌های تحصیلات، عملکرد عاطفی اجتماعی، رفتار و پیشرفت شخصیتی آشنا شوید.

اگر فرزند شما یکی از میلیون‌ها نفری است که دارای ناتوانی در یادگیری است، آنچه را که باید در مورد درک این اختلالات بدانید تا به یادگیری فرزند خود کمک کنید یاد بگیرید. به دنبال حقایق در مورد انواع مختلف ناتوانی‌های یادگیری، اختلالات مرتبط با یادگیری و مسائل سلامت روان که می‌توانند آموزش کودک و زندگی روزمره‌تان را تحت تأثیر قرار دهند، باشید. پرورش استعداد کودک در مرحله بعدی اهمیت پیدا می‌کند.

مقاله مرتبط: اختلال یادگیری چیست و چه علائمی دارد؟

ناتوانی‌های یادگیری در خواندن

قانون IDEA (افرادی که دارای ناتوانی هستند)  در آمریکا دو نوع اصلی ناتوانی‌های یادگیری در خواندن را تعریف می‌کند. ناتوانی‌های یادگیری در مهارت‌های خواندن شامل مهارت‌های بنیادی مورد نیاز برای درک روابط بین حروف، صداها و کلماتی است که آن‌ها نماینده‌اش هستند و ناتوانی‌های درک مطلب شامل مهارت‌های فکری پیچیده مانند درک کلمات، عبارات و معانی کلی مفاهیم است. در مورد ناتوانی‌های یادگیری در زمینه خواندن و دیگر اختلالات مانند خوانش‌پریشی بیشتر یاد بگیرید.

ناتوانی‌های یادگیری در نوشتن

ناتوانی‌های یادگیری در نوشتن

مقاله مرتبط:  چطور به کودکان کمک کنیم مهارت نوشتن را یاد بگیرند؟

آیا کودک شما با نوشتن مشکل دارد؟ اگر شما به این نوع ناتوانی در یادگیری مشکوک شده‌اید، اطلاعاتی را که برای درک اختلالات نوشتن نیازمندید پیدا کنید. ناتوانی‌های یادگیری در مهارت‌های نوشتن شامل مشکلات مبتنی بر عصب شناختی در مورد نوشتن کلمات و حروف‌ها است. ناتوانی‌های یادگیری ممکن است شامل درک و سازماندهی افکار نوشته شده روی کاغذ هم باشد. اطلاعاتی را که برای کمک به فرزند خود با ناتوانی در یادگیری به صورت نوشتاری و سایر اختلالات نوشتن مانند نوشتارپریشی نیازمندید پیدا کنید.

ناتوانی‌های یادگیری در ریاضیات

مقاله مرتبط: ناتوانی کودک در یادگیری ریاضی چگونه قابل تشخیص است؟

اگر فرزند شما با محاسبات ریاضی یا حل مسئله مشکل دارد ممکن است به یک نوع اختلال در یادگیری مشکوک شوید. آنچه را که نیاز دارید در مورد ناتوانی‌های یادگیری در مباحث پایه‌ای ریاضیات، مهارت‌های ریاضی کاربردی و سایر اختلالات مانند دیسکالوالی (dyscalculia) بدانید یاد بگیرید. اطلاعات و منابعی که برای ارزیابی بیشتر نیازمندید پیدا کنید.

ناتوانی‌های یادگیری در گفتار و ارتباطات

چندین نوع ناتوانایی‌های یادگیری در گفتار وجود دارد. دانش‌آموزانی که دچار اختلالات یادگیری مبتنی بر گفتار هستند ممکن است با درک یا ایجاد زبان گفتاری یا هر دو مشکل داشته باشند. اختلال گفتار دریافتی نوعی ناتوانی یادگیری است که بر توانایی درک صحبت‌های گفته شده و گاهی اوقات نوشته شده اثر می‌گذارد.

اختلالات رفتاری همراه با ناتوانی در یادگیری

اختلالات رفتاری همراه با ناتوانی در یادگیری

مقاله مرتبط: ۷ تکنیک برای تربیت کودک با مهارت

کودکان دارای ناتوانی‌های یادگیری گاهی اوقات مشکلات رفتاری هم دارند. در برخی موارد، مشکلات مربوط به رفتار ممکن است شامل شرایط پزشکی مانند اختلالات کمبود توجه باشد. در موارد دیگر، رفتارها ممکن است ناشی از ناامیدی در یادگیری به دلیل عوامل محیطی در مدرسه، خانه یا هر دو باشد. در مورد انواع مشکلات رفتاری که ممکن است همراه با ناتوانی‌های یادگیری اتفاق بیافتند یاد بگیرید.

اگرنگران این اختلالات در کودکت هستی با مدیر مدرسه یا معلم کودک تماس بگیر و از آنها تقاضا کن تا جلسه‌ای برای ارزیابی‌های بیشتر ترتیب دهند. این ارزیابی‌ها کمک زیادی به حل اختلالات می‌کند.

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید