حتی اگر شما فردی اجتماعی باشید که خیلی راحت با افراد دیگر صمیمی می‌شوید و مشکلی در برقراری ارتباط ندارید، با مادر شدن شما قضیه کمی متفاوت خواهد بود. اغلب همه وقت شما صرف کودکتان می‌شود و وقت بسیار کمی برای خودتان دارید و خب همه ما از اهمیت وقت گذراندن مادرها با دوستانشان و تاثیر نقش دوست در زندگی زنان به خصوص مادران خانه‌دار با خبر هستیم. بسیار مهم است که مادران خانه‌دار حداقل یک دوست خوب داشته باشند تا با او حرف بزنند و مشکلات خود را بیان کنند و ساعاتی را به دور از وظایف و مسئولیت‌های خانه سپری کنند. وجود یک دوست خوب در زندگی مادرها هم از نظر روانشناسی و هم از نظر فکری تاثیر بسزایی دارد.
اگر شما از آن دسته مادرانی هستید که در بین دوستان خود زودتر از همه ازدواج کرده‌اید و زود بچه‌دار شده‌اید یا دوستی ندارید که در موقعیت برابر و مساوی با شما باشد، می‌توانید به کمک شبکه های اجتماعی برای مادرها این مشکل را برطرف کرده و با افرادی مانند خودتان آشنا شوید.

شبکه های اجتماعی برای مادرها

در این مطلب از کودکت به شما شبکه های اجتماعی برای مادرها و تاثیر آن‌ها در پیدا کردن دوستان خوب و جدید را به شما معرفی می‌کنیم تا شاید کمکی باشد برای مادرانی که در دوست‌یابی مشکل دارند و بعد از مادر شدن احساس تنهایی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: مزایای وجود دوست خوب برای مادران خانه دار

۱. شبکه‌ای برای مادرانی که به تازگی نقل مکان کرده‌اند Peanut

شبکه‌ای برای مادرانی که به تازگی نقل مکان کرده‌اند: Peanut

اگر به تازگی به محله جدیدی اسباب کشی کرده‌اید و دوستی ندارید، می‌توانید با دانلود برنامه « Peanut» در نزدیکی محل زندگی خود با مادرانی آشنا شوید که شرایطی مشابه شما دارند. در این شبکه با مشخص کردن علاقمندی‌های خود و موقعیت مکانی می‌توانید با مادرانی آشنا شوید که سلیقه‌ای شبیه شما دارند و می‌توانند دوست خوبی برایتان باشند. مانند توییتر یا فیسبوک، می‌توانید درباره هر موضوعی که می‌خواهید به خصوص اگر درباره تربیت بچه‌ها باشد را سوال مطرح کنید و تعداد زیادی از مادران به سوال شما پاسخ خواهند داد. می‌توانید در این شبکه اجتماعی از تجربیات مادران دیگر در مورد مسائل مختلف استفاده کنید یا دوره‌هایی را برای آشنایی با یکدیگر برگزار کنید. «Peanut» یکی از بهترین شبکه های اجتماعی برای مادرها است که کمک می‌کند دوستان جدید خوبی در نزدیکی محل زندگی خود پیدا کنند و اوقات خوشی را به دور از هیاهوی خانه باهم قهوه بنوشند و حرف بزنند. می توانید در این شبکه به دوستان جدید خود مسیج بدهید و باهم ارتباط مجازی نیز داشته باشید.

۲. شبکه‌ای برای مادران کارآفرین Hey Mama

شبکه‌ای برای مادران شاغل و کارآفرین : Hey Mama

بیشتر بخوانید: مادر خانه دار بودن چه ویژگی هایی دارد

کافی است بروی وب سایت «heymama.co» کلیک کنید تا با جمعیت بزرگی از مادران کار آفرین و زنانی که به دنبال ارائه راه حل‌هایی به شما برای این که مادر موفقی باشید، آشنا شوید. در این شبکه، استارتاپ‌های زیادی با موضوع موفقیت مادرها برگزار می‌شود که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید. کافی است در این شبکه عضو شوید تا با زنان الهام بخشی آشنا شوید که ممکن است آینده شما را تغییر دهند یا شریک تجاری جدیدی برای کسب و کار شما شوند و از ایده‌های شما استقبال کنند. اگر دوست ندارید صرفا یک مادر عادی با برنامه‌های روتین روزانه باشید وب سایت «Hey Mama» برای شما مناسب است. این وب سایت یکی از بهترین شبکه های اجتماعی برای مادرها است تا با افراد تاثیرگذار آشنا شوند و حتی اسپانسری برای ایده‌های تجاری خود پیدا کنند. می‌توانید در میتینگ‌ها و انجمن‌هایی که برگزار می‌شود شرکت کنید یا آخرین اخبار در حوزه فعالیت خود را از طریق نوتیفیکیشن دریافت کنید. البته عضویت در این شبکه اجتماعی رایگان نیست و سالانه باید ۳۵۰ دلار بابت حق عضویت پرداخت کنید. می‌توانید با هشتگ #momgoals یا #momcrush در شبکه‌های اجتماعی اطلاعات بیشتری راجع به این برنامه پیدا کنید.

۳. شبکه‌ای برای مادران اهل گشت و گذار Meetup.com

شبکه‌ های اجتماعی برای مادرها

بیشتر بخوانید: ۴ روش برای ایجاد اوقات فراغت در زندگی یک مادر پر مشغله

با عضویت در این شبکه اجتماعی با مادرانی در نزدیکی محل زندگی خود آشنا شوید که عاشق گشت و گذار و تفریح کردن هستند. اغلب این مادران یک پرستار بچه برای مراقبت از کودک خود استخدام کرده‌اند و بعد ساعاتی را به تفریح و توجه به علایق خود اختصاص می‌دهند که کار بسیار درستی است، زیرا اختصاص دادن ساعاتی برای توجه به علایق خود باعث افزایش بازدهی و انگیزی بیشتر به خصوص در مادران خانه‌دار و کاهش افسردگی و دلزدگی دارد. البته در این شبکه اجتماعی شما امکان چت کردن با دیگران را ندارید و این شبکه صرفا برای برگزاری جلسات و انجمن‌های جالب و هیجان انگیزی است که در آن می‌توانید با مادرانی از همه گروه‌ها از مادران مجرد گرفته تا کسانی که به تازگی طلاق گرفته‌اند یا مادران خانه‌دار و عاشق ورزش آشنا شوید. از طریق این شبکه اجتماعی به دلخواه خود در هر کدام از این اجتماعات و کلاس‌های آموزش مختلف مانند رقص و آشپزی یا والیبال شرکت کنید. برخی از این اجتماعات با موضوعات آموزشی هستند و کسی به عنوان مجری برای شما صحبت خواهد کرد و گاهی باعث انگیزه بخشیدن به ما خواهد شد. می‌توانید ساعات خوشی را در این اجتماعات و کلاس‌ها بگذارنید و دوستان خوبی برای خود و کودکتان پیدا کنید. این شبکه یکی از بهترین شبکه های اجتماعی برای مادرها است. بهتر است هرچه سریع‌تر در آن عضو شوید.

کلام آخر

با شبکه های اجتماعی برای مادران آشنا شدید، شما می‌توانید در این شبکه‌ها عضو شده و دوستان جدیدی پیدا کنید یا با استفاده از شبکه‌هایی مانند اینستاگرام یا شبکه‌های اجتماعی مشابه برای مادرها در ایران دوستان جدیدی در محل زندگی خود پیدا کنید و باهم به ورزش و گشت و گذار بروید یا در ساده‌ترین حالت ممکن باهم بچه‌ها را به یک پارک برای بازی ببرید. هرگز اجازه ندهید که مادر شدن باعث شود تبدیل به زنی منزوی و گوشه‌گیر شوید. داشتن یک دوست خوب در زندگی هرکسی بسیار بااهمیت است و تاثیر بسزایی در روحیات او دارد. شما می‌توانید با شرکت در کلاس‌های آموزشی کودکت با مادرانی مانند خود آشنا شوید و دوستان خوبی پیدا کنید. برای اطلاع از زمان برگزاری کلاس‌های آموزشی کودکت می‌‌توانید به صفحات اجتماعی ما یا وب سایت رسمی کودکت مراجعه کنید.

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید