در وبسایت کودکت، در چندین مقاله به مسئله تعیین جنسیت کودک پرداختیم. شیوه شیتلز و همچنین تعیین جنسیت آزمایشگاهی مورد بحث قرار داده شدند. در این مقاله قصد داریم به کیت تعیین جنسیت و همچنین تغییر pH بدن از طریق دوش واژینال بپردازیم.

تاثیر دوش بر تعیین جنسیت

این تئوری بر اساس دوش واژینال و همچنین تغییر pH بدن ایجاد شده است. بر اساس برخی مشاهدات آزمایشگاهی، اسپرم‌های حاوی سلول X قوی‌تر از اسپرم‌های حاوی سلول Y هستند. تحقیقات آزمایشگاهی نشان می‌دهد که یک اسپرم X می‌تواند شرایط اسیدی‌تری را تحمل کند. یک اسپرم Y هم واکنش خوبی نسبت به فضای آلکالین می‌دهد.

اگر خواستار یک دختر هستید، این روش پیشنهاد می‌کند که از سرکه استفاده کنید و اگر پسر می‌خواهید از سدیم بی‌کربنات که در جوش شیرین یافت می‌شود بهره بگیرید. بهترین روش برای استفاده از جوش شیرین، آغشته کردن انگشت خود به آن و قرار دادن در واژن است.

یک تذکر جدی در این باره وجود دارد. هیچوقت اینکار را انجام ندهید! هیچ مشاهداتی وجود ندارد که صحت این روش را تایید کند.

همچنین، چندین دلیل وجود دارد که اینکار را انجام ندهید:

  • محیط واژنی شما، یک محیط ایده‌آل برای زنده‌ ماندن اسپرم در زمان تخمک‌گذاری است. دوش واژینال به هر روشی باعث می‌شود که تعادل pH به هم بخورد و تمامی اسپرم‌ها از بین بروند.
  • مخاط رحمی شما هم با دوش واژینال از بین خواهد رفت. برای بارداری شما نیازمند این مخاط هستید.
  • ممکن است دچار عفونت واژنی شوید. اینکار هم باعث می‌شود که سلامت شما در خطر باشد و شانس بارداری به شدت کاهش یابد.

کیت تعیین جنسیت چیست؟

کیت تعیین جنسیت

بیشتر بخوانید: آیا متد او + ۱۲ تاثیری در تعیین جنسیت کودک دارد؟

محصولاتی به نام کیت تعیین جنسیت وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید. این کیت‌ها شامل یک راهنما و همچنین ابزاری برای تعیین جنسیت هستند.

از اقلام موجود می‌توان به یک دوش، رژیم پیشنهادی، ترمومتر برای درک زمان تخمک‌گذاری و چندین محصول دیگر اشاره کرد. ممکن است تست pH هم در کیت تعیین جنسیت وجود داشته باشد که میزان اسیدی و آلکالین بودن واژن را چک می‌کند. گاهی اوقات یک یا دو تست بارداری هم در کیت موجود است.

برخی کیت‌ها شامل آدرس یک صفحه آنلاین خصوصی هستند که پشتیبانی کافی را ارائه خواهند داد. در این صفحه‌ها سوالات مختلفی در مورد تعیین جنسیت پاسخ داده می‌شود.

در همین ابتدا بگوییم که پول خود را به هیچ وجه هدر ندهید!

نکته اول این است که، تمامی اطلاعاتی که در وبسایت کودکت موجود است، در این بسته‌ها تکرار شده است. همچنین کتاب‌های فراوانی وجود دارد که اطلاعات کامل‌تری را ارائه خواهند داد.

نکته دوم، کیت تعیین جنسیت بر اساس شواهد علمی نامطمئن تولید می‌شود. هیچ شواهدی مبنی بر تاثیرگذاری pH واژن بر روی تعیین جنسیت وجود ندارد. زمان‌بندی رابطه به شدت مورد بحث است. هیچ غذا و رژیم جادویی هم برای تعیین جنسیت وجود ندارد.

نکته سوم، هنگامی که کیت شامل ابزار است، بهتر است ابزار را خودتان تهیه کنید.

همچنین برخی از اقلام داخل کیت تعیین جنسیت، توسط سازمان‌های بهداشت تایید نشده است. به همین خاطر ممکن است بسته حاوی مواردی باشد که از قبل ذکر نشده و شما نمی‌دانید که چه چیزی را خریداری می‌کنید.

می‌توانید تست زمان تخمک‌گذاری، تست بارداری و تست pH را با قیمتی ارزان‌تر خریداری کنید.

و نکته آخر، برخی از این صفحه‌های آنلاین، کلاهبرداری هستند و برخی واقعیت دارند. اما برخی از این سایت‌ها تنها قصد دزدی اطلاعات کارت اعتباری شما را دارند.

بسیاری از بررسی‌ها و نظرات آنلاینی که در مورد این کیت‌ها منتشر می‌شود توسط خود کمپانی منتشر شده است. نمی‌توان به این نظرات اعتماد کرد و نمی‌توان واقعیت اصلی را درک کرد. اینجا فقط شواهد علمی باید مد نظر باشد.

به توصیه‌های دهان به دهان گوش ندهید

مطالب زیادی در مورد تعیین جنسیت کودک و استفاده از کیت تعیین جنسیت وجود دارد. بسیاری مردم نظرات مختلفی دارند و هر کسی یک شیوه را برای شما توضیح خواهد داد که برای او جوابگو بوده است. بررسی‌های مردمی فراوانی هم در مورد محصولات مختلف وجود دارد.

باید یک مسئله را به ذهن بسپارید. اگر کسی، از متدی استفاده کند که درصد اعتبار علمی آن ۰ باشد، همچنان شانسی ۵۰-۵۰ در تعیین جنسیت خواهد داشت. عموما این شانس از ابتدا وجود دارد که شانس بالایی است.

به دنبال شواهد علمی باشید

توجه کنید، کسانی که از روش‌های مختلف نتیجه می‌گیرند، به احتمال بیشتر برای ثبت نظر و بررسی بازمی‌گردند. اگر شما از یک روش نتیجه نگیرید، به احتمال فراوان دیگر صحبتی از آن روش نخواهید کرد. کسانی که نتیجه گرفتند تلاش می‌کنند تا نتیجه خود را با دنیا به اشتراک بگذارند.

اگر کسی نتیجه نگرفته باشد، به دلایلی مختلفی تجربه خود را به اشتراک نخواهد گذاشت. ممکن است بسیاری به آن‌ها خرده بگیرند که دستورالعمل را به درستی انجام نداده‌اند. هیچ سودی از اشتراک گذاری چنین تجربه‌ای وجود ندارد.

چالش‌های اخلاقی تعیین جنسیت کودک

کیت تعیین جنسیت

بیشتر بخوانید: مرتب سازی اسپرم چه تاثیری در تعیین جنسیت کودک دارد؟

استفاده از متدهای آزمایشگاهی، طبیعی یا کیت تعیین جنسیت، برخی چالش‌های اخلاقی خواهد داشت. برخی متخصصین بر این باورند که تعیین جنسیت کودک و حق انتخاب آن مخصوص حقوق زاد و ولد است. بسیاری با این ذهنیت موافق نیستند. برخی از والدین در اعماق وجود خود آرزو دارند که صاحب فرزندی با یک جنسیت مشخص شوند. در این مورد، برخی چالش‌ها شکل می‌گیرد.

این چالش‌ها عبارتند از:

  • تناقض با مفهوم عشق به فرزند: اگر یک مادر و پدر، خواستار جنسیت مشخصی بودند، اما صاحب فرزندی با جنسیت مخالف شدن، به کودک خود می‌گویند که بدون حد و مرز او را دوست دارند. با این حال، اگر واقعا به دنبال جنسیت مخالف بودند، ممکن است این عشق واقعی نباشد.
  • شاید شاهد شروع کودکان طراحی شده باشیم: برخی باور دارند که اگر ما اجازه تعیین جنسیت را به مادران و پدران بدهیم، ممکن است چند سال بعد، آن‌ها شروع به انتخاب برخی مشخصات ژنتیکی دیگر شوند. تکنولوژی ویرایش ژنتیکی هنوز کامل نشده، اما سرعت پیشرفت تکنولوژی بالا است.
  • ریسک مشکلات اجتماعی: فرض کنید در جامعه‌ای، یک جنسیت قدرت بیشتری نسبت به جنس مخالف دارد. توانایی تعیین جنسیت باعث می‌شود که ترازو به سمت جنسیت قدرتمند پیش برود و اینجا نسبیت جنسیت به هم خواهد خورد. در چین چنین مشکلی وجود دارد. نسبت پسران به دخترها ۱۱۳ به ۱۰۰ است. برابری جنسیتی در زمینه‌های تحصیلی و کار یکی از مشکلات اساسی چین است.
  • ریسک تضاد خواسته‌ها: ممکن است شما یک پسر یا دختر بخواهید. شما یک ذهنیت مشخصی از دختر یا پسر خود در آینده خواهید داشت. اگر فرزند شما به این انتظارات نرسد چه برخوردی خواهید داشت؟ ممکن است مشکلات مختلفی در زمینه روانی و رابطه شما با فرزند به وجود بیاید.
  • تضاد دین با تعیین جنسیت: برخی دین‌ها تعیین جنسیت فرزند را مغایر قوانین الهی می‌دانند. در دین اسلام مشکلی برای تعیین جنسیت وجود ندارد. اما ترجیح دادن یک جنسیت به جنسیت دیگر، به خاطر دلایل سطحی ظلم به فرزند محسوب خواهد شد.

بیشتر بخوانید: نوشیدنی مفید برای دوران بارداری

نتیجه چیست؟

هر والدینی، به دلایل مختلفی به فکر تعیین جنسیت خواهد بود. برخی ممکن است تمام زندگی رویای بزرگ کردن دختر یا پسر داشته‌اند. ممکن است برخی بخواهند از هر جنسیت یک فرزند داشته باشد. هیچکدام از این دلایل مشکلی ندارد و جای شرم ندارد.

با تمام این خواسته‌ها، وقتی والدین صاحب فرزند شوند، اگر حتی به خواسته خود نرسند، همچنان فرزند خود را دوست خواهند داشت. همچنان عشق وجود دارد و شاید دیگر جنسیت مهم نباشد.

برخی تکنولوژی‌ها به شما در راه تعیین جنسیت کمک خواهند کرد. ممکن است استفاده از این تکنولوژی‌ها گران‌قیمت و هزینه بر باشد. همچنین امکان استفاده از متدهای طبیعی و کیت تعیین جنسیت هم وجود دارد، اما شواهد علمی این روش‌ها را توصیه نمی‌کند. برخی متدها ریسک خاصی ندارند، اما گاهی اوقات متدهایی مشکلات سلامتی ایجاد خواهند کرد. هر تصمیمی که می‌گیرید، همیشه در مورد بارداری با دکتر خود مشورت کنید و نظری علمی کسب کنید.

نظر شما چیست آیا تعیین جنسیت کودک از نظر اخلاقی درست؟ آیا شما برای تعیین جنسیت فرزند خود اقدام کرده‌اید؟ نظرات و تجربیات خود در این زمینه را حتما از طریق قسمت نظرات در وبسایت کودکت با ما در میان بگذارید.