یکی از روش‌های طبیعی که چندین سال است برای تعیین جنسیت کودک مورد استفاده قرار می‌گیرد، متد او + ۱۲ است. این متد نیازمند زمان‌بندی رابطه است. شما باید زمان تخمک‌گذاری خود را دقیق محاسبه کنید و نسبت به آن اقدام به برقراری رابطه کنید. اما آیا این متد جوابگو است؟

متد او + ۱۲

او + ۱۲ (O + 12) به معنای تخمک‌گذاری به اضافه دوازده ساعت (ovulation plus 12 hours) است. این روش به گفته برخی، توسط زنی که علاقه‌مند به دختردار شدن بود، اما چندین بار با استفاده از متد شیتلز صاحب پسر شده، ایجاد شده است.

ایده کلی متد او + ۱۲ این است که اگر خواستار دختر هستید، ۱۲ ساعت پس از تخمک‌گذاری باید رابطه داشته باشید. همچنین تنها یک بار مجاز به برقراری رابطه هستید.

علاوه بر اینکه هیچ نوع تحقیقی بر روی متد او + ۱۲ صورت نگرفته، دو مشکل بزرگ در منطق آن وجود دارد.

در ابتدا باید گفت که نمی‌توان مشخص کرد رابطه دقیقا ۱۲ ساعت بعد از تخمک‌گذاری باشد. درک دقیق زمان‌بندی تخمک‌گذاری غیرممکن است و حتی تشخیص دقیق روز تخمک‌گذاری هم سخت خواهد بود. تنها راه برای درک زمان دقیق استفاده از تست فراصوت است. در این صورت هم امکان گذشتن زمان تخمک‌گذاری وجود دارد.

متد او + ۱۲

بیشتر بخوانید: متد شیتلز و متد ویلان چه کمکی به تعیین جنسیت کودک می‌کنند؟

باید اشاره کرد که از طریق چارت دمای پایه بدن (BBT) هم نمی‌توان روز دقیق و مشخص تخمک‌گذاری را فهمید. دمای پایه بدن به شما یک یک نشانه از تخمک‌گذاری را منتقل می‌کند. بالا رفتن دمای بدن مشخصا نمی‌تواند روز دقیق رها شدن تخمک را نشان دهد. بدین صورت نباید انتظار داشت که ساعت دقیق را اعلام کند.

مشکل دوم متد او + ۱۲، کم شدن شانس شما برای بارداری است. اگر می‌خواهید که بارداری شوید، رابطه باید قبل از تخمک‌گذاری انجام شود. همچنین باید بیش از یک بار در دوره تخمک‌گذاری رابطه داشته باشید.

تخمک حدود ۱۲ تا ۲۴ ساعت پس از رها شدن زنده خواهد ماند. با یک بار رابطه داشتن، ممکن است شانس خود را برای بارداری به کلی از دست بدهید.

زمان‌بندی رابطه

زمان‌بندی رابطه مشخصا تحقیقی است که نتیجه‌گیری از آن سخت خواهد بود، چون عملا نمی‌توان آن را تکمیل کرد. نمی‌توان یک زوج را در آزمایشگاهی حبس کرد و منتظر نتیجه ماند. به علاوه رابطه در دوره تخمک‌گذاری بیش از یک بار رخ می‌دهد.

چندین بار تلاش صورت گرفته تا روز مشخص و مناسب دوره تخمک‌گذاری برای پسر یا دختر دار شدن پیدا شود. اما تحقیقات نتایجی مختلف را نشان می‌دهند:

  • یک تحقیق نشان می‌دهد که اگر رابطه در روز تخمک‌گذاری رخ دهد به احتمال بیشتر، باید منتظر یک پسر باشید. اگر دو روز قبل‌تر رخ دهد، دختر دار خواهد شد.
  • یک تحقیق دیگر، اعلام می‌کند که اگر چندین روز قبل از تخمک‌گذاری رابطه داشته باشید، فرزند شما پسر خواهد بود.
  • یک محقق دیگر مخالف این را می‌گوید. تحقیق او نشان می‌دهد که رابطه نزدیک به تخمک‌گذاری حاصلش یک پسر خواهد بود و رابطه دور از تخمک‌گذاری منجر به دنیا آمدن یک دختر خواهد شد.

همانطور که می‌بینید، متدهای شیتلز، ویلان و متد او + ۱۲ چندین نتیجه مختلف دارند که همگی مخالف یکدیگر هستند. به خاطر همین نتایج متفاوت، یک تحقیق بر اساس آمار در سال ۲۰۱۶ صورت گرفت. هدف این تحقیق پیدا کردن جوابی قاطع برای روشن کردن تاثیر زمان‌بندی رابطه در تعیین جنسیت کودک بود.

بیشتر بخوانید: همه آنچه که باید درباره سقط جنین بدانید

در بررسی اطلاعات، محققین نتوانستند روز مشخصی را پیدا کنند که شما صاحب دختر یا پسر شوید. مطمئنا اگر بتوان روز مشخصی را پیدا کرد، بسیاری از سختی‌های تعیین جنسیت جنین از بین خواهد رفت. اما در حال حاضر چنین روزی پیدا نشده است. با این حساب می‌توان گفت که متد او + ۱۲ کارایی ندارد و اگر هم کارایی دارد، هیچ داده مشخص و معتبر برای حمایت از این روش وجود ندارد.

نظر شما در مورد تعیین جنسیت کودک چیست؟ آیا از نظر اخلاقی درست است؟ آیا شما برای دختر شدن یا پسر شدن کودک خود تلاش کرده‌اید؟ نظرات و تجربیات خود را از طریق سایت یا شبکه‌های اجتماعی کودکت با ما در میان بگذارید.

 

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید