سلام مامان‌ها، من به‌عنوان مادری میانسال احساس می‌کنم که رابطه جنسی پس از زایمان چیزی است که هر زنی هیجان و همچنین استرس آن را دارد. اگر سیگنال سبز از پزشکتان دریافت کنید، به این معنی نیست که بتوانید ادامه دهید. بلکه همه‌چیز به آمادگی جسمانی و عاطفی طرفین مربوط می‌شود. برخی از زنان در عرض چند هفته آمادگی پیدا می‌کنند و برخی دیگر ممکن است به زمان اضافی نیاز داشته باشند که ممکن است ۶ تا ۹ ماه باشد. سالم بودن هم ازنظر جسمی و هم ازنظر روحی بسیار مهم است. هرگز اجازه ندهید که افسردگی پس از زایمان آرامشتان را تسخیر کند. بهتر است مثبت فکر کنید، عادات غذایی سالم ایجاد کنید، به‌طور منظم ورزش کنید (که البته ازنظر من سخت‌ترین بخش همین کار است) و مهم‌تر از همه، احساساتتان را با شریک زندگی‌تان در میان بگذارید.

آنچه در این مقاله میخوانید:

موانع و محدودیت‌های رابطه جنسی پس از زایمان

  1. خستگی ناشی از بی‌خوابی،
  2. تغییرات هورمونی می‌تواند منجر به خشکی و حساسیت واژن شود،
  3. افسردگی پس از زایمان به‌دلیل صرف زمان کمتر برای خود و انجام ندادن امور مربوط به مراقبت شخصی،
  4. ترس از درد در بخیه‌ها در اثر آمیزش،
  5. فقدان حریم خصوصی،
  6. ممکن است بدنتان پس از زایمان احساس جذابیت نداشته باشد،
  7. شیردهی ممکن است تمایلتان به رابطه جنسی را در ماه‌های اولیه کاهش دهد،
  8. عشق‌ورزی به شریک زندگی‌تان ممکن است اولویت شما نباشد، زیرا ممکن است ترجیح دهید کمی استراحت کنید، خوب بخوابید، حمام آرامش‌بخش بگیرید و کمی برای خودتان وقت بگذارید.

نکاتی برای ساخت مجدد و بهبود رابطه

  1. درمورد احساسات خود با شریک زندگی‌تان صحبت کنید و به احساسات او نیز گوش دهید تا بتوانید خواسته‌‌های یکدیگر را درک کنید.
  2. کارهای خانه را به اشتراک بگذارید تا برای یکدیگر وقت داشته باشید.
  3. با لحظات عاشقانه کوتاه مانند گرفتن دست، در آغوش گرفتن، بوسیدن و مانند این‌ها شروع کنید تا محبت فیزیکی ایجاد کنید. این کار ممکن است زمانی که هر دو آماده‌اید به رابطه جنسی منجر شود.
  4. از بزرگ‌ترها یا سایر اعضای خانواده برای مراقبت از نوزاد برای مدتی کمک بگیرید تا بتوانید با هم به پیاده‌روی بروید یا قرار شامی عاشقانه داشته باشید.
  5. هر زمان که وقت دارید بخوابید و استراحت کنید.
  6. مقدار زیادی میوه، سبزیجات سبز و غذاهای غنی از پروتئین بخورید تا این انرژی اضافی را دریافت کنید.
  7. به‌نوبت از نوزاد مراقبت کنید.
  8. مقدار زیادی آب بنوشید تا هیدراته بمانید.
  9. خودتان را مجبور به جعل احساسات جنسی نکنید. به بدنتان اعتماد کنید و منتظر زمان مناسب باشید.

سلب مسئولیت: نظرات، عقاید و مواضع (ازجمله مطالب به هر شکل) بیان‌شده در این مقاله تنها متعلق به نویسنده است. صحت، کامل بودن و اعتبار هریک از این اظهارات تضمین نمی‌شود. ما هیچ مسئولیتی را در قبال هرگونه خطا یا کوتاهی نمی‌پذیریم. مسئولیت حقوق مالکیت معنوی این محتوا بر عهده نویسنده است و هرگونه مسئولیت دررابطه‌با نقض حقوق مالکیت معنوی نیز بر عهده اوست.

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید