هیچ خوراکی به اندازه بستنی یخی میوه ای در تابستان محبوب نیست. صف‌های طولانی جلوی در بستنی فروشی‌ها در روزهای گرم تابستانی منظره‌ای است که برای همه ما آشنا است. از همه بیشتر بچه‌ها طرفدار این بستنی یخی میوه ای هستند. اگر دوست داشته باشید می‌توانید در کمتر از چند ساعت و به کمک بچه‌ها در خانه بستنی یخی میوه ای درست کنید و اوقات خوشی را در روزهای تابستانی با کودک خود در آشپزخانه بگذرانید.

درست کردن بستنی یخی میوه ای در خانه نه تنها راه خوبی برای سرگرم کردن بچه‌ها و ساختن خاطرات خوش است بلکه از مواد تشکیل دهنده بستنی خود نیز مطمئن هستید و می‌دانید که کودکتان تغذیه‌ای سالم دارد. در دستور آشپزی امروز آشپزخانه کودکت که حال وهوای تابستانه دارد به شما طرز تهیه بستنی یخی میوه ای که با انبه، کیوی و تمشک درست می‌شود را آموزش خواهیم داد. اگر در خانه مهمانی یا جشن تولد دارید می‌توانید با این بستنی یخی میوه ای خوشمزه از مهمانان خود پذیرایی کنید. این بستنی‌ها نه تنها خیلی خوشمزه هستند بلکه حسابی خوشرنگ و هیجان انگیز هم هستند پس می‌توانید مطمئن شوید همه عاشق این خوشمزه‌های خوشرنگ خواهند شد.

مواد لازم برای تهیه بستنی یخی میوه ای

۹ قاشق غذاخوری آب
دو قاشق غذاخوری شکر
یک عدد کیوی پوست کنده
نصف یک انبه پوست کنده
۳۰ گرم تمشک تازه

بستنی یخی میوه ای

بیشتر بخوانید: آشپزخانه کودکت؛ بستنی یخی کیوی و هندوانه

طرز تهیه بستنی یخی میوه ای

در شیرجوش یا هر وسیله دیگری که دارید شکر و آب را مخلوط کنید و روی حرارت ملایم ۴ تا ۵ دقیقه قرار دهید تا شیره شکر درست شود. مراقب باشید حرارت خیلی زیاد نباشد که شیره شما بسوزد. شیره را در گوشه‌ای قرار دهید و به سراغ درست کردن سایر مواد بستنی یخی میوه ای بروید.

در میکسر یا مخلوط کن هر میوه را به طور جداگانه کاملا میکس کنید تا شبیه پوره میوه شوند. میوه‌های پوره شده را در سه ظرف جداگانه بریزید و به طور مساوی از شیره شکر در هر ظرف بریزید و خوب هم بزنید تا پوره میوه و شیره شکر باهم ترکیب شوند. در قالب بستنی به طور مساوی هرکدام از میوه‌ها را که دوست داشتید بریزید و بعد آن را برای مدت زمان یک ساعت در فریزر قرار دهید تا سفت شود. لایه بعدی پوره میوه را بعد از این یک ساعت روی اولین لایه خود بریزید و دوباره برای یک ساعت دیگر در فریزر قرار دهید و به همین ترتیب لایه سوم را اضافه کنید. بعد از اضافه کردن آخرین لایه اجازه دهید که بستنی، بیست دقیقه در فریزر بماند و بعد چوب بستنی خود را در آن قرار دهید و اجازه دهید برای ۲ ساعت دیگر بستنی یخی میوه ای در فریزر بماند. بعد از این دو ساعت بستنی یخی میوه ای شما آماده است و می‌توانید در بعد از ظهرهای گرم تابستانی هم خودتان و هم کودکتان از خوردن این بستنی خوشمزه لذت ببرید.

تغذیه کودک از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه کنید و سعی کنید که در خانه با کمی خلاقیت و خواندن دستورهای آشپزی مختلف برای کودک خود میان وعده‌های ساده، خوشمزه و سالم درست کنید.
در بخش دستور غذایی کودکان سعی شده که با ساده‌ترین مواد و تنها با کمی خلاقیت میان وعده‌ها و غذاهای خوشمزه به شما آموزش داده شود تا از تغذیه کودک خود مطمئن باشید.

اگر شما هم تجربه درست کردن این بستنی یخی میوه ای خوشمزه را در خانه دارید می‌توانید تجربیات خود یا ترفندهای ویژه‌ای که برای درست کردن بستنی یخی می‌دانید را با ما در قسمت نظرات سایت یا شبکه‌های اجتماعی کودکت در میان بگذارید.

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید