تعیین جنسیت طبیعی شامل دسته‌های مختلفی می‌شود. متدهایی مانند شیتلز و ویلان سال‌هاست که مورد استفاده قرار می‌گیرند و تحقیقات درصد موفقیت قطعی را نمایش نمی‌دهد. اما تا به حال به تعیین جنسیت طبیعی از طریق رژیم غذایی هم فکر کرده‌اید؟

تعیین جنسیت طبیعی و رژیم غذایی

تقریبا تمامی روش‌های تعیین جنسیت طبیعی از طریق رژیم غذایی در سه دسته تقسیم می‌شوند:

  • دریافت کالری و چربی
  • غذاهایی که بر روی pH بدن شما تاثیر می‌گذارند
  • کم و زیاد کردن دریافت یکی سری مواد معدنی

بگذارید قدم به قدم جلو رویم. در بخش دریافت کالری و چری، مادرانی که رژیم غذایی آن‌ها کالری بیشتری دارد، درصد پسر دار شدن بیشتری خواهند داشت. البته این درصد کم است. هنگامی که کالری یک رژیم کمتر می‌شود، امکان به دنیا آمدن دختر بیشتر خواهد شد.

این تحقیقات، در زمان جنگ و خشکسالی انجام شده است. در برخی تحقیقات، در دوره‌های زمانی مختلف، وزنه به سوی یک جنسیت بیشتر بوده، اما در بسیاری دیگر از تحقیقات هیچ اتفاقی رخ نداده است. بدین ترتیب اضافه کردن کالری و چربی فاکتوری در تعیین جنسیت طبیعی نخواهد بود.

تئوری‌هایی که به pH بدن اهمیت می‌دهند، قصد دارند که اسید یا آلکالین بدن را کم و زیاد کنند. یک بدن اسیدی، تمایل بیشتری به دختر دار شدن دارد؛ آلکالین بیشتر هم به نظر کمک خواهد کرد که یک پسر به دنیا بیاید.

تعیین جنسیت طبیعی

بیشتر بخوانید: چه غذاهایی به باردار شدن شما کمک می‌کنند؟

این باور بر اساس تحقیقات آزمایشگاهی است. در این گزارشات، بر روی واکنش اسپرم به محیط‌های مختلف تحقیق شده است. در محیط آزمایشگاهی، اسپرم X می‌تواند دوام بیشتری نسبت به اسپرم Y در محیط‌های اسیدی داشته باشد.

با این حال، دو مشکل وجود دارد:

  • نمی‌توان اتفاقاتی که در آزمایشگاه و ظرف آزمایش رخ داده را با محیط بدن انسان مقایسه کرد و نمی‌توان آن را کامل پیش‌بینی کرد.
  • همچنین بدن شما، بدن شما سخت در تلاش است که محیطی مناسب و سالم را خلق کند. بدین ترتیب بدن سعی می‌کند که میزان pH در تعادل باشد. تعادل pH شما بر اساس میزان هورمون بدن تغییر خواهد کرد که این بستگی به دوره‌های شما دارد. زمان روز، میزان استرس و بسیاری فاکتورهای دیگر هم دخیل است. با تغییر غذا نمی‌توانید کنترل کاملی روی pH داشته باشید.

بدین ترتیب، دو تئوری دریافت کالری و همچنین کنترل pH را نمی‌توان تاثیرگذار دانست. در آخرین بخش تعیین جنسیت طبیعی به کنترل مواد معدنی دریافتی خواهیم رسید. اگر رژیم شما، سدیم و پتاسیم کمی داشته باشید و کلسیم و منیزیم بیشتری دریافت کند، شانس دختر دار شدن بالاتر خواهد رفت.

تحقیقی کوچک در رابطه با استفاده از این رژیم و همچنین زمان‌بندی رابطه صورت گرفت. در این تحقیق چندین نمونه خون جمع‌آوری شد تا تغییر میزان مواد معدنی بانوان اثبات شود. تمامی زوج‌ها قصد داشتند یک دختر به دنیا بیاورند.

رژیم غذایی برای تعیین جنسیت

بیشتر بخوانید: کیت تعیین جنسیت تا چه میزان اعتبار علمی دارد؟

در طول رژیم، بانوان حق نداشتن که غذاهای نمک‌دار و سیب‌زمینی مصرف کنند. همچنین باید مصرف لبنیات (حداقل ۵۰۰ گرم در روز)، کلسیم (بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ گرم)، منیزیم (بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ گرم) و ویتامین D بالاتر می‌رفت. در پایان میزان مواد معدنی در تست‌های مختلف، متفاوت بود.

در قسمت زمان‌بندی رابطه هم، زوج‌ها از داشتن رابطه در دو روز قبل از تخمک‌گذاری و همچنین چندین روز پس از آن خودداری می‌کردند. این زمان‌بندی بر اساس متد شیتلز صورت گرفته بود.

در این تحقیقات، بسیاری از زوج‌ها انصراف دادند. در ابتدا ۱۵۰ زوج در این برنامه حضور داشتند و در پایان تنها ۳۲ نفر بودند که تمامی کارها را انجام داده بودند. در میان این ۳۲ نفر، ۸۱ درصد آن‌ها صاحب یک دختر شدند.

همچنین این تحقیق نشان داد که زوج‌هایی که زمان‌بندی درستی نداشتند، اما رژیم را رعایت کرده بودند، احتمال دختر دار شدن بالاتری داشتند.

در رابطه با تعیین جنسیت طبیعی از طریق رژیم غذایی باید هشدار داد. برخی از این رژیم‌ها، به شدت سخت گیرانه هستند. با پیروی از این رژیم‌ها مواد غذایی مصرفی شما تغییر خواهد کرد. در طول یک دوران بلند مدت، ممکن است به سلامتی شما آسیب برسد. کسانی که اختلال خوردن دارند، این رژیم‌ها ممکن است باعث بروز مشکلاتی شود. قبل از شروع هرگونه رژیمی، بهتر است که با دکتر خود صحبت کنید.

شما هم اگر در دوران بارداری خود برنامه غذایی مانند گیاهخواری در بارداری یا انواع دیگری از تغذیه بارداری را تجربه کرده‌اید حتما آن را از طریق وبسایت کودکت با مادران دیگر به اشتراک بگذارید.

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید