حتما برای مدتی که در تعطیلات یا دور از خانه به سر می‌برید، پیدا کردن پرستار کودک مورد اطمینان برای مراقبت از بچه‌ها، ذهن شما را به خود مشغول کرده است. چطور می‌توانید مطمئن باشید که فرزندان شما در کمال آرامش و امنیت هستند؟ مراکز مختلفی برای مراقبت از کودکان وجود دارد. اما به عنوان پدر و مادر باید از قبل بررسی‌های لازم را درباره مکان مورد نظر، امکانات و کارکنان آنجا به عمل آوریم. در ادامه با مکان‌ها یا افرادی که می‌توانند در نبود شما از کودکتان مراقبت کنند، آشنا می‌شویم.

 مراکز مراقبت‌های روزانه

مراکز روزانه مراقبت از کودک

بررسی کنید که یک مرکز مراقبت روزانه در نزدیکی محل اقامت شما وجود دارد یا نه. بسیاری از مراکز وجود دارند که می‌توانند به علت تعطیلات مراقبت از کودکان را به عهده بگیرند یا خدماتی را برای ساعت و مکان معینی ارائه دهند. به صرف اینکه موسسه‌ای نام مرکز مراقبت از کودک را دارد، نمی‌توان به آن اطمینان کرد. بنابراین بررسی‌های لازم قبل از سپردن کودک به این مراکز انجام دهید. به وب‌سایت اصلی این مراکز بروید و اسم مرکز مورد نظر را در آنجا جست و جو کنید.

بیشتر بخوانید: در استخدام پرستار برای کودک خود به چه نکاتی باید دقت کنید؟

استخدام پرستار همراه

اگر یک پرستار حرفه‌ای یا معمولی برای نگهداری از فرزندتان دارید، از او بپرسید که می‌تواند در طول سفر همراه شما باشد و با شما برای مراقبت از کودک همکاری کند. استخدام یک پرستار یا مراقب از کودک به والدین این امکان را می‌دهد که از مسافرت، نهایت لذت را ببرند و خیالشان بابت سلامتی و امنیت کودکشان از هر جهت راحت باشد. فقط اطمینان حاصل کنید فردی که کودک را به او می‌سپارید، آنقدر مورد اعتماد است که اتاق جداگانه و سرگرمی‌های بیشتری به او در طول سفر اختصاص دهید. اتاق متصل، بهترین گزینه برای شما در این زمینه است.

استفاده از پرستار کودک در مقصد

استخدام پرستار در زمان تعطیلات

اگر برنامه شما طوری باشد که نیاز به پرستار کودک برای مراقبت تمام وقت از بچه‌ها نداشته باشید، می‌توانید فقط برای چند ساعت از یک مراقب کودک در مقصد استفاده کنید. برخی از خدمات آنلاین وجود دارد که می‌تواند مجموعه‌ای از مراقبین و پرستار کودک را در مقصد به شما معرفی کنند.

بیشتر بخوانید: لمس خوب، لمس بد، لمس گیج کننده؛ مراقبت از بدن کودک را بیاموزیم

استفاده از مراکز مراقبت از کودک در هتل مقصد

مدیریت هتل مقصد هم می‌تواند تسهیلات ویژه‌ای برای معرفی پرستار و مراکز مراقبت کودک در اختیار شما قرار دهد. خدمات نگهبانی هتل‌ها معمولا فهرست معتبری از مراکز و پرستار کودک در دسترس شما قرار می‌دهند. از قبل بررسی کنید که آیا این مراکز صرفا مجموعه‌ای از امکانات فاقد مرجع و توصیه هستند یا توسط والدین و متخصصان به عنوان مراکز معتبر و واجد شرایط شناخته شده‌اند. بسیاری از هتل‌ها امکانات لازم مانند نگهداری از کودکان را در همان محل ارائه می‌دهند. والدین باید تمام جزئیات مربوط را مورد بررسی قرار دهند تا مطمئن شوند که مکان مورد نظر از هر جهت مناسب کودکان است.

 مرکز مراقبت‌های غیر‌منتظره

پرستار کودک در زمان تعطیلات

در بسیاری از جوامع پیشرفته مراکزی وجود دارند که خدماتی را برای نگهداری کودکان بدون تقاضای قبلی و به صورت غیر‌منتظره و فوری ارائه می‌دهند. والدین می‌توانند به جای صرف ساعت‌ها جست و جوی فردی برای مراقبت از فرزندانشان، به کمک این مراکز، از نگرانی بابت این موضوع نجات پیدا کنند.

استفاده از کمک بستگان

پدربزرگ و مادربزرگ و بستگان شما هم می‌توانند در طول تعطیلات از فرزندان نگهداری کنند. از این طریق شما زمان کاری برای انجام فعالیت‌های خود خواهید داشت و کیفیت ارتباط کودکان با بستگان خودشان هم بهتر می‌شود. سپردن کودکان به بستگام به مراتب هزینه کمتری از استخدام پرستار یا مراقب کودک برایتان خواهد داشت. آرامش شما با انتخاب این گزینه بیشتر تامین خواهد شد. حالا وقت این است که با خیال راحت به تعطیلات بروید و همه چیز را به آشنایان خودتان بسپارید.

بیشتر بخوانید: یک مهد کودک مناسب و استاندارد چه ویژگی‌هایی دارد؟

به نظر شما راهکار‌های پیشنهاد شده در این مقاله تا چه حد برای پیدا کردن پرستار کودک در طول تعطیلات موثر است؟ شما از چه روش‌هایی برای مراقبت کودکتان در این مدت استفاده می‌کنید؟ لطفا ایده یا دیدگاه‌های خود را از طریق بخش نظرات همین مقاله یا سایر شبکه‌های اجتماعی کودکت با سایر والدین به اشتراک بگذارید.

 

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید