پرستار گرفتن برای کودک به دقت و صرف زمان نیاز دارد. پیدا کردن یک پرستار کودک امین و قابل اعتماد برای کودک، کار ساده‌ای نیست. در این مقاله نکاتی آورده شده اند که در فرایند یافتن پرستار، مصاحبه با او، سؤال‌هایی که بهتر است در طی مصاحبه بپرسید، در نظر گرفتن اولویت‌هایتان و در نهایت استخدام و پرستار گرفتن برای کودک به شما کمک می‌کنند.

از آنجایی که مسئله تربیت کودک و فرزند پروری موضوع مهمی است و می‌تواند در رفتار آن‌ها در آینده تاثیرگذار باشد، در این مقاله با اشاره به دیدگاه‌های مختلف درباره تربیت کردن توسط پرستار سعی می‌کنیم به یک نتیجه کلی درباره این موضوع برسیم. با ادامه مقاله با ما همراه باشید.

کجا باید به دنبال پرستار بگردید و چه سؤال‌هایی از او بپرسید

بهترین مکان‌ها برای شروع در میان اجتماعاتی است که آنها را می‌شناسید؛ مساجد و مدرسه‌های محلی، همسایه‌ها و محل کارتان. در صورتی که گزینه‌های مختلفی پیش روی شما است، در نظر گرفتن اولویت‌هایتان در پرستار گرفتن برای کودک اهمیت پیدا می‌کند. این اولویت‌ها را ممکن است معلمان کودک، رهبران گروه‌هایی که می‌شناسید یا فامیل‌هایی که قبلا پرستار گرفته اند در اختیار شما بگذارند. وقتی با فامیل‌هایی که کار با پرستار را تجربه کرده اند صحبت می‌کنید، حتما از تعداد بچه‌هایشان بپرسید. همچنین سعی کنید بفهمید که آیا آنها مشکلی با نحوه‌ی رفتار پرستار با بچه‌هایشان داشته اند یا خیر.

نکات مهم پرستار گرفتن برای کودک ؛ تعامل پرستار با کودک

استخدام پرستار کودک

گام بعدی در پرستار گرفتن برای کودک این است که پرستار را دعوت کنید، سؤال‌هایتان را از او بپرسید و ببینید که او چطور با بچه‌های شما رفتار می‌کند. نوع این تعامل نشان می‌دهد که این پرستار در آینده چقدر با بچه‌های شما راحت خواهد بود. بسیار مهم است که پرستاری انتخاب کنید که همراستا با روش والدگری شما عمل کند. حتما از مهارت او در کمک‌های اولیه و احیای قلبی سؤال کنید. درباره‌ی اینکه او در موقعیت‌های اورژانسی خاص چه کار می‌کند با او بحث کنید. یک پرستار لایق می‌تواند به خوبی به چنین پرسش‌هایی پاسخ دهد و ثابت کند که می‌تواند همیشه اوضاع را در دست بگیرد.

بیشتر بخوانید: پدربزرگ ها و مادربزرگ ها چه چیزهایی در مورد تربیت فرزند را فراموش کرده‌اند؟

آیا پرستار مدنظر شما شرایط لازم را دارد؟

چک کنید که پرستار مورد نظر شما شرایط منطبق با این استانداردها را داشته باشد. آیا این پرستار آموزش کمک‌های اولیه و احیای قلبی را دیده است؟ آیا در رفتارها و گفته‌هایش بلوغ، قضاوت درست و احساسات مشترک دیده می‌شود؟ آیا به نظر دوستانه، مسئول و بامزه می‌رسد؟ آیا سیگار می‌کشد؟ آیا تمیز و مرتب است؟ ورای هرگونه قابلیت در پرستار، مهم‌ترین نکته در پرستار گرفتن برای کودک این است که به غریزه‌ی خود اعتماد کنید: آیا از برخورد با او حس خوبی دارید و آیا می‌توانید آنقدر به این شخص اعتماد کنید که کودک خود را دست او بسپارید؟

درباره‌ی حقوق پیشنهادی پرستار با هم صحبت کنید

درباره‌ی حقوق پرستار و دیگر هزینه‌ها با او صحبت کنید تا زمانی که برای مراقبت از کودک شما حضور پیدا می‌کند دیگر جای ابهامی باقی نمانده باشد. نرخ پرستار بچه بر اساس مکان، تعداد بچه‌ها، تجربه‎ی پرستار و بسیاری فاکتورهای دیگر فرق دارد.

برای زمان ورود پرستار برنامه‌ریزی کنید

برنامه ریزی برای پرستار کودک

پس از استخدام و پرستار گرفتن برای کودک طوری برنامه‌ریزی کنید تا او نیم ساعت قبل از رفتن شما، در خانه حضور یابد. در این زمان، تمامی مسائل اورژانسی را دوباره با هم مرور کنید. یک کارشناس در این رابطه می‌گوید که بیش از نیمی از والدین، بچه‌های زیر شانزده سال را با پرستار تنها می‌گذارند بدون اینکه شماره‌ تلفن‌های ضروری را به پرستار بدهند.

قوانین خانه را به پرستار بگویید و اطلاعات تماس با خود را در اختیار او قرار دهید

مطمئن شوید که پرستار تمامی قوانین خانه‌ی شما را درک کرده و همیشه شماره‌ای را در اختیار او قرار دهید که تحت هر شرایطی به آن پاسخ می‌دهید. درباره‌ی روتین‌های روزانه (غذا خوردن و خوابیدن بچه‌ها)، هرگونه آلرژی و حساسیت کودک به غذاها، چیزهایی که کودک دوست دارد یا دوست ندارد و دیگر اطلاعات مهم، به او اطلاعات بدهید. کارشناسان می‌گویند که در صورت بروز یک حادثه‌ی اورژانسی خطرناک، یک متخصص پزشکی اجازه دارد که اقدامات درمانی را برای کودک انجام دهد. اما اگر یک حادثه‌ی غیر اورژانسی اتفاق بیفتد، به رضایت والدین برای انجام هرگونه اقدامی نیاز است.

بیشتر بخوانید: آموزش خواب به کودکان و تجربه‌های مژده شاه نعمت الهی

به خانه تلفن کنید تا از حال بچه‌ها و پرستار باخبر شوید

گرفتن پرستار کودک

در طول بعد از ظهر، حتما به خانه تلفن کنید، بخصوص اگر پرستار به سادگی نمی‌تواند با شما تماس داشته باشد. زمانی را برای تلفن زدن انتخاب کنید که احتمالا می‌توانید یک مشکل بالقوه را حل کنید، مثلا نیم ساعت بعد از زمان خواب زنگ بزنید زمانی که بچه‌ها احتمالا از رفتن به رختخواب امتناع می‌کنند. در این مکالمه‌ی تلفنی می‌توانید روش‌هایی را برای قانع کردن بچه‌ها به پرستار پیشنهاد دهید. زمانی که پای مسائلی مانند خوابیدن، خوردن و انضباط بچه‌ها وسط می‌آید، سازگاری میان مراقبین کودک بسیار بسیار مهم می‌شود.

بعد از برگشت به خانه از وضعیت آن روز اطلاعات کسب کنید

وقتی به خانه برگشتید، درباره‌ی آن روز از پرستار کودک سؤال کنید. بخصوص درباره‌ی مسائلی بپرسید که حدس می‌زنید پرستار در آنها به مشکل خورده است. غالبا پرستار کودک تصور می‌کند که رفتار کودک، واکنشی به شخص اوست و تا زمانی که از او سؤال نشود از پذیرفتن هرگونه مشکل در رفتار خود سر باز می‌زند. انتخاب پرستاری که در مدیریت کردن موارد اورژانسی ماهر است و نیز چک کردن اولویت‌های او، شما را راحت‌تر و کودک شما را ایمن‌تر خواهد کرد.

درباره‌ی پرستار از کودکان خود پرس و جو کنید

استخدام پرستار کودک

بیشتر بخوانید: اضطراب جدایی در کودکان را چگونه برطرف کنیم؟

بسته به سن و مسئولیت کودک، احتمالا می‌توانید با گرفتن اطلاعاتی از کودک، درکی از وضعیت پرستار به دست آورید. آیا به کودکان خوش گذشته است؟ آیا در زمان برگشتن شما خوشحال هستند و شکم آنها سیر است؟ در زمان پرستار گرفتن برای کودک به این نکته توجه داشته باشید که بسیاری از کودکان در زمان ترک والدین و تنها شدن با پرستار جدید گریه می‌کنند و علائم اضطراب جدایی را نشان می‌دهند. بنابراین بیشتر زمانی که به خانه برمی‌گردید و نه در زمان ترک خانه، به رفتارهای کودک و احساسات خود توجه کنید.

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید