یکی از کارهای مورد علاقه هر کودک یا حتی بزرگسال هدیه گرفتن و هدیه دادن است. به ندرت کودکی را می‌توانید پیدا کنید که از هدیه گرفتن ناراحت شده باشد. همینطور هدیه دادن، کودکان علاقه دارند حتی با کشیدن یک نقاشی هم به دیگران هدیه دهند. از آنجایی که کودکان در سنین کم با مفاهیم اقتصادی خیلی آشنا نیستند، ممکن است برای خریدن هدیه شما را با چالش مواجه کنند و از شما تقاضا کنند هدیه گران قیمتی برای او یا شخص دیگر تهیه کنید که در توان شما نیست. در این موقعیت چه کاری باید انجام دهیم؟

قبل از هر چیز باید این نکته را مد نظر قرار دهیم که کودکان معمولا از سنین ۳ تا ۴ سال با مفهوم پول آشنا می‌شوند و باید در سن ۵ تا ۶ سال در مورد مدیریت پول، خرید کردن، پس انداز کردن و خرج کردن به آن‌ها آموزش دهیم. اگر این مفاهیم را به خوبی به کودک آموزش دهیم بدون شک در مورد خریدن هدیه با چالش کمتری مواجه خواهیم شد.

در این قسمت از مجموعه چالش‌های دوشنبه ‌ها با کودکت که در هر دوشنبه در اینستاگرام کودکت مطرح می‌شود، از شما خواسته شده موقعیت زیر را تجسم کنید.

خریدن هدیه

سرکار خانم مائده بازرگان دکترای روانشناسی کودک و نوجوان و مدرس دانشگاه، در این قسمت از پادکست دوشنبه ها با کودکت این موقعیت را به خوبی برای ما تحلیل کرده و ما را راهنمایی می‌کند تا چگونه مفاهیم اقتصادی را به کودک خود آموزش دهیم.

موقعیت بالا رو خوب تجسم کنید و چند دقیقه بهش فکر کنید. اگر در همچین موقعیتی قرار بگیرید بهترین کاری که به عنوان مادر یا پدر می‌تونید انجام بدید چیه؟ بعد به پادکست خوب گوش بدید و خوب بهش فکر کنید. آیا کار بهتری هست که بتونید در چنین موقعیتی انجام بدید؟ نظرات و پیشنهادهای خوبتون رو از طریق قسمت نظرات در وبسایت کودکت با ما در میون بگذارید.

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید