بسیاری از کودکان به حیوانات علاقه دارند و دوست دارند یک حیوان خانگی برای خود در منزل داشته باشند. نگهداری از حیوان خانگی مزایای زیادی از جمله آشنایی با محیط زیست و آموزش مهربانی با حیوانات را برای کودک در پی دارد. با این وجود باید در نظر بگیریم حیوانات اسباب بازی نیستند و ما باید شرایط نگهداری از آن‌ها در خانه را مهیا کنیم. اگر نتوانیم شرایط مطلوبی برای نگهداری از حیوان فراهم کنیم، ممکن است حیوان دچار بیماری یا مرگ شود. کودکان در سنین پایین با مفهوم مرگ آشنا نیستند و مرگ حیوان خانگی می‌تواند برای شما به یک چالش تبدیل شود.

آیا شما می‌توانید به راحتی در مورد مرگ حیوان خانگی با کودک خود که خیلی به حیوان وابسته شده است، صحبت کنید یا سعی می‌کنید این موضوع را از او مخفی کنید و یک داستان ساختگی برای او نقل کنید؟

در این قسمت از چالش دوشنبه ها با کودکت که هر دوشنبه در صفحه اینستاگرام کودکت مطرح می‌شود، از شما خواستیم تجسم کنید که کودک ۳ ساله شما تقاضا می‌کند برای او یک جوجه رنگی خریداری کنید، شما به خواسته او اهمیت می‌دهید و برای او یک جوجه تهیه می‌کنید، اما جوجه پس از یک هفته به دلیل شرایط نامناسب نگهداری می‌میرد. واکنش شما نسبت به این موضوع چگونه خواهد بود؟

مرگ حیوان خانگی

سرکار خانم شاهده شفیعی روانشناس کودک این موقعیت را برای ما تحلیل کرده و راهنمایی‌های لازم در مورد مواجهه کودک با موضوع مرگ را برای ما ارائه کرده‌اند. در این قسمت از پادکست دوشنبه ها با کودکت به آن گوش می‌کنیم.

لینک دانلود پادکست

تا به حال این موقعیت برای شما پیش آمده است؟ اگر در همچین موقعیتی قرار بگیرید بهترین کاری که به عنوان مادر یا پدر می‌تونید انجام بدید چیه؟ به این پادکست خوب گوش بدین و به این موضوع فکر کنین. فراموش نکنین نظرات خودتون رو از طریق قسمت نظرات با ما و سایر خوانندگان کودکت به اشتراک بگذارید.

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید