عذاب وجدان پس از تنش با کودک به سراغ خیلی از والدین آمده است. در زندگی اوضاع همیشه طبق انتظار پیش نمی‌رود، گاهی اوقات شما به دلیل مشغله‌های زندگی روزهای پرکار و خسته کننده‌ای را پشت سر می‌گذارید. بی تردید این خستگی جسمی و روحی روی رفتار شما با فرزندان هم تاثیر خواهد گذاشت. در چنین موقعیتی ممکن است تنش بین شما و فرزندتان بیش از حد معمول باشد و این امر باعث عذاب وجدان و احساس پشیمانی شما شود.

هر قدر هم که برای فرزند پروری تلاش، مطالعه و مشورت کنید اما لحظاتی در زندگی وجود دارند که ممکن است روی فرزند خود فریاد بزنید، تهدید کنید، نگاهتان را از فرزند دریغ کنید یا حتی دست کوچک او را  از دست خشم فشار دهید.

در این قسمت از چالش دوشنبه ها با کودکت که هر هفته در اینستاگرام کودکت ارائه می‌شود از شما می‌خواهیم، خودتان را در موقعیت زیر تجسم کنید.عذاب وجدان پس از تنش با کودک

برای اینکه بتوانیم این موقعیت را بهتر تحلیل کنیم، در این قسمت از پادکست دوشنبه‌ها با کودکت از سرکار خانم هستی ناظمی کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی خواسته‌ایم تا در زمینه عذاب وجدان پس از تنش با کودک توضیحات لازم را برای ما ارائه کنند.

تا به حال در موقعیت بالا قرار گرفته‌اید؟ چند دقیقه بهش فکر کنید. اگر در همچین موقعیتی قرار بگیرید بهترین کاری که به عنوان مادر یا پدر می‌تونید انجام بدید چیه؟ برای اینکه در این موقعیت‌ها تصمیم بهتری بگیرید، به پادکست گوش کنید و موقعیت را پیش خودتون تحلیل کنید.

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید