نخستین واکنش ما وقتی کودک کار درستی انجام نمی‌دهد چیست؟ خشم؟ سرزنش کودک؟ ایجاد حس خجالت و احساس گناه در کودک یا فکر کردن به بدترین چیزهای ممکن؟ قدم اول این است که باید به کودکان خود آموزش دهیم وقتی کاری یا رفتاری را انجام می‌دهند که باعث آسیب رسیدن یا ناراحتی به دیگران می‌شود نقش خود را در ایجاد آن ناراحتی درک کنند و مسئولیت رفتار خود را بپذیرد. در واقع برای آموزش مسئولیت پذیری رفتار به کودک باید به او بیاموزیم بین ۳ چیز ارتباط برقرار کند:

  • کاری که انجام داده است
  • کاری که اتفاق افتاده است
  • کاری که می‌تواند انجام دهد

یکی از مواردی که در این زمینه به ما کمک کند آموزش مهارت‌های ارتباطی و عذرخواهی درست و بجا به کودک است که در این پادکست بیشتر در مورد آن توضیح داده خواهد شد.

در این قسمت از پادکت دوشنبه‌ها با کودکت که روزهای دوشنبه در اینستاگرام کودکت منتشر می‌شود از شما خواستیم موقعیت زیر را مجسم کرده و به آن فکر کنید:

آموزش مسئولیت پذیری رفتار به کودک

سر کار خانم سودابه عبدی روانشناس و مشاور خانواده در این قسمت از پادکست دوشنبه ها با کودکت در مورد چالش آموزش مسئولیت پذیری رفتار بیشتر به ما توضیح می‌دهد. با گوش دادن به این پادکست می‌توانید به پاسخ سوالاتی در زمینه‌های آموزش مهارت‌های دوستیابی، مسئولیت پذیری و عذرخواهی درست و بجا به کودک که در ذهن شما وجود دارد دست پیدا کنید.

لینک دانلود پادکست

موقعیت بالا رو خوب تجسم کنید و چند دقیقه بهش فکر کنید. اگر در همچین موقعیتی قرار بگیرید بهترین کاری که به عنوان مادر یا پدر می‌تونید انجام بدید چیه؟ به پادکست خوب گوش بدید و به راهنمایی‌های اون توجه کنید. چند ساعت فرصت دارید باز هم بیشتر بهش فکر کنید. آیا کار بهتری هست که بتونید در چنین موقعیتی انجام بدید؟

فراموش نکنین سوالات، نظرات و تجربه‌های خودتون رو از طریق قسمت نظرات زیر همین مطلب در سایت کودکت با ما به اشتراک بذارین.

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید