شما باردار هستید و از سوزش معده رنج می‌برید؟ بی‌ خوابی به خاطر سوزش معده در بارداری شما را هم کلافه کرده است؟ اگر این معضل باعث سخت شدن دوران بارداری شما شده است، با این مقاله در کودکت همراه باشید تا از زبان یک زن باردار که این مشکل را تجربه کرده است در مورد این موضوع بیشتر یاد بگیریم.

علائم سوزش معده در بارداری

هر ۶ تجربه بارداری من دوست داشتنی بودند. من از داشتن شکم گرد و بزرگ، پوست ملتهب، احساس خاص و علاقه همسرم در این دوران لذت می‌بردم. اما بدترین بخش بارداری من مربوط به سوزش معده بود.

بیشتر بخوانید: حالت تهوع در سه ماهه سوم بارداری نگران کننده است؟

آروغ زدن، احساس کردن حرکت اسیدی داغ در سینه و طعم بد دهان برای من عذاب‌آور شده بود. شب‌های زیادی به این دلایل از خواب می‌پریدم. سوزش معده باعث می‌شد که احساس کنم آتشفشانی در گلوی من است. از طرفی هم به دلیل بارداری امکان استفاده زیاد از داروهای شیمیایی وجود نداشت،‌ برای همین در جستجوی یک درمان خانگی برای رفع سوزش معده بودم. حتما می‌خواهید بدانید راز من برای درمان این مشکل چیست؟

آناناس! آناناس حاوی آنزیمی است که سطح هیدروکلریک اسید موجود در شکم را کنترل می‌کند. در زمانی هم که امکان دسترسی به آناناس تازه وجود نداشت، از آناناس یخ‌زده استفاده می‌کردم. در حالی‌ که روبه‌روی فریزر ایستاده بودم و تند تند آناناس می‌خوردم، شب‌های زیادی را گذراندم. آناناس در دوران بارداری به من برای درمان سوزش معده کمک زیادی کرد و از این بابت خدا را شکر می‌کنم.

راه های درمان

سوزش معده در بارداری

در ادامه ۹ درمان طبیعی سوزش معده را برای شما توضیح می‌دهیم. مطمئن باشد که کمک گرفتن از این درمان‌ها در دوران بارداری کاملا بی‌خطر است.

بیشتر بخوانید: بی خوابی بارداری را با چه روش هایی می توان کنترل کرد؟

بادام خام

اگر بادام را خام بخورید، موجب کاهش اسید معده و در نتیجه کاهش سوزش آن می‌شود.

عصاره آلوئه‌ورا

توجه کنید که عصاره آلوئه‌ورایی را بیابید که قابل آشامیدن باشد. زیرا ژل گیاه آلوئه‌ورا طعم بسیار بدی دارد.

نارگیل

آب نارگیل خنثی‌کننده اسید طبیعی است، به همین دلیل تسکین‌دهنده‌ای سریع و ملایم است.

دانه رازیانه

دو قاشق چایخوری دانه رازیانه را به یک استکان آب جوش اضافه کنید و بگذارید ده دقیقه خیس بخورد. سپس آب آن را صاف کرده و در صورت تمایل کمی شیرین کنید و بنوشید.

سرکه سیب

هرچند که سرکه سیب طعم نامطبوعی دارد؛ اما اسید موجود در آن، موجب توقف تولید اسید اضافی در معده و در نتیجه سبب کاهش سوزش معده می‌شود.

زنجبیل

زنجبیل یک درمان طبیعی برای عصب‌های موجود در معده و روده است. زنجبیل را می‌توانید به با کمک شکلات‌های متنوع یا در چای میل کنید.

چای طعم‌ دار

این فرآورده گیاهی که اغلب برای بانوان توصیه می‌شود، حاوی انواع دانه‌های گیاهی و برگ‌ها است. می‌توانید آن را در قالب چای کیسه‌ای از عطاری‌ها تهیه کنید.

شما هم اگر با مشکلات مشابه در دوران بارداری خود مواجه بوده‌اید با در میان گذاشتن از طریق وبسایت کودکت می‌توانید به مادران آینده کمک کنید.

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید