یک روز بارانی حتما برای همه ما خسته‌کننده و کسالت‌آور است. اینکه در یک روز بارانی باید چه سرگرمی‌هایی برای خود و خانواده ترتیب دهید، حتما ذهن شما را به خود مشغول ساخته است. کتاب خواندن یا تماشا کردن تلویزیون از جمله سرگرمی‌های یک روز بارانی می‌تواند باشد. اما خیلی خوب است که به جای فعالیت‌های تکراری و همیشگی با کمی خلاقیت، تفریحات سرگرم‌کننده برای کودکان ایجاد کرد. تفریحات سرگرم‌کننده حتی شامل فعالیت‌های آرام‌بخش هم خواهد شد. می‌توانید یک دورهمی ترتیب دهید و غذا‌ها و نوشیدنی‌های جدید و متنوع را امتحان کنید. در ادامه بهترین سرگرمی های یک روز بارانی در خانه را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین سرگرمی های یک روز بارانی در خانه

بازی شکار گنج

تفریح روزهای بارانی

بیشتر بخوانید: با ویژگی‌های یک پدر و مادر خوب آشنا شوید

شکار گنج به عنوان یکی از بهترین سرگرمی های یک روز بارانی است که خستگی بچه‌ها را از بین می‌برد. سعی کنید سرنخ‌های متعددی را برای رسیدن به گنج قرار دهید. هر یک از سرنخ‌ها به سرنخ بعدی منجر خواهد شد تا در نهایت به گنج برسید. هر کدام از بچه‌ها که زودتر موفق به کشف سرنخ‌ها شدند یک جایزه به آنها تعلق می‌گیرد. می‌توانید از کودکان بخواهید که یک تیم تشکیل دهند و به کمک هم سرنخ‌ها پیدا کنند تا به گنج دست پیدا کنند.

حمام حبابی بسازید

حمام حبابی یکی از جذاب‌ترین سرگرمی های یک روز بارانی در خانه است. سر خوردن در مخلوط کف صابون و مواد لغزنده بسیار هیجان‌انگیز است. حدود نصف فنجان مایع دستشویی یا صابون دست با یک قاشق غذا‌خوری شکر یا عسل به همراه یک سفیده تخم‌مرغ در یک ظرف تمیز مخلوط کنید. این مخلوط را در وان بریزید و با آب ترکیب کنید. عسل جذب پوست شما یا کودکان خواهد شد و آن را مرطوب نگاه می‌دارد. سفیده تخم‌مرغ هم باعث می‌‌شود حباب‌های ماندگارتر و بزرگتری درست کنید.

کتابچه راهنمای خانواده

سرگرمی کودکان در روز بارانی

بیشتر بخوانید: حمام کردن کودک؛ خطرات و توصیه هایی که والدین باید به آن توجه کنند

لوازم مورد نیاز:

  • دفترچه خاطرات بدون خط
  • کارت‌های مخصوص نوشتن دستورالعمل غذا
  • عکس‌های دسته‌جمعی خانواده هنگام غذا خوردن
  • چسب
  • خط‌کش
  • برچسب‌های الفبایی
  • روبان
  • حاشیه تزیینی عکس

روش تهیه:

۱ـ اگر می‌خواهید اصل عکس‌ها، برچسب‌ها و کارت‌های دستورالعمل غذا را حفظ کنید، از آنها یک نسخه رنگی تهیه کنید.

۲ـ خاطره‌ها را بر اساس تاریخ، نوع تعطیلات یا دسته‌بندی‌های مختلف جمع‌آوری کنید.

۳ـ  عکس‌ها را به طور افقی در مجله بشناسید.

۴ـ از گوشه‌های تزیینی برای اطراف عکس‌ها و کارت‌های دستورالعمل تهیه غذا و از چسب برای چسباندن برچسب‌ها استفاده کنید.

۵ـ به کمک برچسب‌های الفبایی یک عنوان برای این دفترچه در نظر بگیرید و به کمک روبان آن را تزیین کنید.

۴ـ چادر‌بازی کودکان در خانه

همیشه که نباید در خارج از خانه چادر بزنید. اگر یک چادر کوچک داشته باشید، می‌توانید محیطی سرگرم‌کننده برای خود و اعضای خانواده ایجاد کنید. به وسیله تخته‌های پوشانده شده با پارچه روی تخت می‌توانید، چادر بر پا کنید. برای راحتی بچه‌ها از بالش و متکا استفاده کنید و یک پیک‌نیک ویژه برگزار کنید.

۵ـ بازی‌های غیر‌‌دیجیتالی

ساختن داستان با یک کلمه: یک کلمه بگویید و از هر یک از کودکان و سایر اعضای خانواده بخواهید با اضافه کردن کلمه‌های بیشتر یک داستان بسازند.

مشاعره: یکی از اعضای خانواده یک بیت شعر بخواند و نفر بعدی باید بیت جدیدی را با حرف آخر بیت قبلی شروع کند.

هیولا: یک هیولا در ذهن خود بسازید و از دیگران بخواهید یک ویژگی برای این هیولا در نظر بگیرد. هر یک از بچه‌ها باید صفت جدیدی برای هیولا بگوید.

۶ـ رسیدگی به مو‌ها

ار بهترین سرگرمی های یک روز بارانی رسیدگی به مو‌های خودتان است. اگر امکان مراجعه به دارو‌خانه یا یک مرکز تخصصی را نداشته‌اید، وقت آن رسیده که از این فرصت استفاده کنید. یک دوم فنجان سس مایونز از یخچال بردارید و مو‌های سرتان را به آن آغشته کنید. مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس آن را بشویید.

۷ـ کوکی چیپس شکلاتی

سرگرمی های یک روز بارانی

بیشتر بخوانید: آشپزخانه کودکت؛ طرز تهیه ساندویچ کوکی بستنی خوشمزه

از سرگرمی‌های یک روز بارانی و تعطیل می‌تواند پختن کوکی‌های چیپس شکلاتی باشد. می‌توانید آن‌ها را در شیر غوطه‌ور کنید و از طعم لذیذ آن لذت ببرید یا داغ و از فر درآمده، گرمی آن را به یک روز سرد بارانی هدیه کنید.

۸ـ فیلم‌های متنوع و جدید ببینید

فیلم‌های تکراری و کلاسیک را کنار بگذارید. چند فیلم را به پیشنهاد بچه‌ها ببینید. پاپ کورن درست کنید و از یک روز تعطیل نهایت لذت ببرید.

۹ـ مسابقه پرتاب مارشمالو‌ها

وسایل مورد نیاز:

  • قیچی
  • چاقوی چندکاره
  • نشانگر‌ها
  • کش‌های لاستیکی
  • چسب
  • انواع نوار چسب
  • کاغذ کادو
  • بادکنک ( باد نشده)
  • فنجان کاغذی
  • مارشمالو‌های کوچک

طرز تهیه:

قسمت انتهایی بادکنک را گره بزنید و حدود یک دوم اینچ از بالای بادکنک برش دهید. بادکنک را باید از قسمتی که قطع کرده‌اید طوری وارد فنجان کاغذی کنید که منگوله آن در مرکز انتهایی فنجان قرار بگیرد. یک مارشمالوی کوچک را داخل فنجان و در مرکز گره بادکنک قرار دهید. فنجان را دور از خودتان بگیرید و منگوله بادکنک را بکشید و ببنید که مارشمالو‌ها در چه فاصله‌ای پرتاب می‌شوند.

۱۰ـ میزبان یک مهمانی برای صرف چای باشید

ترتیب دادن یک مهمانی به صرف چای، یکی از بهترین سرگرمی های یک روز بارانی است. یک منو تهیه کنید. مثلا وظیفه آماده کردن چای با شما باشد و تهیه آب میوه و ساندویچ‌های مرغ و تخم‌مرغ را در قالب‌های مختلف را به کودکان بسپارید. به کودکان اجازه دهید لیست مهمان‌ها را انتخاب کنند.

۱۱ـ خودتان را به ماسک مرطوب‌کننده خانگی مهمان کنید

سرگرمی در خانه برای کودک

بیشتر بخوانید: ۴ روش برای ایجاد اوقات فراغت در زندگی یک مادر پر مشغله

دو فنجان بلغور جوی دو سر به همراه مقدار کمی قهوه ساییده شده یا شکر قهوه‌ای به همراه سه تا چهار قاشق عسل و زنجبیل ترکیب کنید. این محلول را می‌توانید در یخچال نگاهداری کنید.  قبل از حمام برای استفاده به مقدار کافی در اختیار بچه‌ها قرار دهید.

۱۲ـ نقشه شهر را روی کاغذ بکشید

کاغذ‌های مخصوص کاردستی یا کاغذ‌های قصابی تهیه کنید و اجازه دهید که بچه‌ها آنها را روی زمین پهن کنند و یک نقشه شهری طراحی کنند. از کتاب‌های قطور برای نگاهداشتن گوشه‌های کاغذ استفاده کنید. از بچه‌ها بخواهید جاده‌ها، پل‌ها، محله‌ها و کوچه‌ها، رستوران‌ها، بیمارستان‌ها و فروشگاه‌ها را روی این کاغذ ترسیم کنند. کودکان می‌توانند با کمک ماشین‌های اسباب‌بازی تصور کنند که در جاده‌های شهر در حال رفت و آمد هستند.

۱۳ـ میان‌وعده‌های جدید و متنوع تهیه کنید

سرگرم کردن کودک در روز بارانی

بیشتر بخوانید: آشپزی با کودک فکر خوبی است که باعث حذف عادت بد غذایی می شود

یکی از بهترین سرگرمی های یک روز بارانی تهیه میان‌وعده‌ها و نوشیدنی‌های جدید است. به دنبال تنوع بخشیدن به میان‌وعده‌های خود و خانواده‌تان باشید. از بچه‌ها هم بخواهید ایده‌های خودشان را با شما در میان بگذارند.

۱۴ـ برنامه مفرحی برای تعطیلات در نظر بگیرید

هر چند کل یک روز بارانی را مجبور هستید همراه خانواده در خانه بمانید، اما می‌توانید خودتان را در رویای دل‌انگیز یک مکان شگفت‌انگیز و گرم غرق کنید. اگر می‌خواهید به خارج از کشور سفر کنید، از بچه‌ها بخواهید از روی نقشه مکانی را که دوست دارند به آنجا مسافرت کنند، به شما نشان دهند.

فراموش نکنید بازی و سرگرمی های یک روز بارانی تنها جنبه سرگرمی ندارد و باعث تقویت روحیه شما و کودکان خواهد شد. اگر شما هم ایده یا پیشنهادی در این زمینه دارید می‌توانید بخش نظرات زیر همین مطلب یا در شبکه‌های اجتماعی کودکت در میان بگذارید.

 

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید