اگر از طرفداران آشپزی باشید حتما به درست کردن غذاهای بانمک و خوشمزه نیز علاقه دارید. یکی از سخت‌ترین کارها برای هر مادری، غذا دادن به کودکان بد غذا و ایرادگیر است. اگر کودکت از غذا ایراد می‌گیرد و اصلا غذا نمی‌خورد، بهتر است با بخش آشپزخانه کودکت همراه شوید و طرز تهیه میان وعده یا غذاهای خوشمزه و سالمی که به طرز خلاقانه‌ای تزئین شده‌اند را یاد بگیرید. درست کردن این غذاها به اندازه‌ای ساده است که بچه‌ها هم می‌توانند در درست کردن آن‌ها به شما کمک کنند و لحظات خوشی را در آشپزخانه باهم سپری کنید. در این قسمت از آشپزخانه کودکت، به شما طرز تهیه کوکی چوبی کریسمسی را آموزش خواهیم داد.

این کوکی چوبی‌ها برای پذیرایی در تولد و مهمانی‌هایی که بچه‌ها حضور دارند بسیار مناسب هستند و شما می‌توانید با کمی خلاقیت کوکی چوبی‌ های خوشمزه و زیبایی درست کنید. بچه‌ها عاشق خوراکی‌های خوشمزه‌ای هستند که خودشان درست می‌کنند، پس زودتر پیشبندتان را ببندید و آماده درست کردن یک میان وعده سالم خانگی که در کمتر از ۲۰ دقیقه آماده می‌شود باشید.

مواد لازم برای تهیه کوکی چوبی کریسمسی

بیسکویت کرمدار دایره‌ای یا کلوچه (می‌توانید از اوریو نیز استفاده کنید)
شکلات سفید چیپسی
اسمارتیز و اسپرینکلز
سیخ جوجه چینی یا چوب بستنی
شکلات مغز دار

طرز تهیه کوکی چوبی کریسمسی

طرز تهیه کوکی چوبی کریسمسی

بیشتر بخوانید:  آشپزخانه کودکت؛ کیک چوبی یک میان وعده لذیذ

روی یک کاغذ مومی که در سینی پهن کرده‌اید، بیسکویت‌های کرم‌دار یا کلوچه‌هایی که انتخاب کرده‌اید را بچینید. سعی کنید به آرامی سیخ جوجه چینی را در بین دو قسمت بیسکویت‌های کرم‌دار قرار دهید. دقت کنید بیسکویت از هم جدا نشود. بعد از این که سیخ جوجه چینی را در بین بیسکویت‌ها محکم کردید، در مرحله بعدی باید ۳۰ ثانیه شکلات سفید را در کاسه ای درون مایکرویو قرار دهید یا به روش بن ماری کردن، روی بخار آب در حال جوش، آب کنید. بیسکویت‌ها را درون این شکلات آب شده بزنید و روی کاغذ مومی قرار دهید. اجازه دهید بیسکویت‌ها برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در این حالت بمانند.

پیش از این که به طور کامل شکلات روی بیسکوییت سرد شود روی آن را با اسپرینکلز و اسمارتیز تزئین کنید. بعد از این که با خلاقیت و سلیقه خودتان کوکی چوبی را تزئین کردید می‌توانید آن‌ها را در فریزر قرار دهید تا کاملا سرد شوند و بعد از آن برای پذیرایی یا صرف یک عصرانه زمستانی و میان وعده خوشمزه، کوکی چوبی کریسمسی خوشمزه خود را میل کنید.
فراموش نکنید با تهیه غذاهای متنوع و سالم می‌توانید عادت‌های خوب غذایی را در فرزندان خود پرورش دهید. برای آموزش طرز تهیه غذاهای بیشتر به بخش دستور غذایی کودکان سر بزنید همچنین اگر شما هم تجربه درست کردن این کوکی چوبی کریسمسی را در خانه دارید می‌توانید تجربیات خود را با ما در قسمت نظرات سایت یا صفحات مجازی کودکت به اشتراک بگذارید.

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید