دنیای دیجیتال و فضای مجازی در زندگی ما به شکلی همه جانبه نفوذ کرده است. اما همیشه دل‌نگرانی‌هایی نیز بابت کنترل و مدیریت اوضاع دسترسی به اینترنت و استفاده از آن از سوی کودکان و فرزندان مطرح است. مادران و پدران امروزی با استفاده از گوگل و انواع اطلاعات موجود در سطح فضای مجازی به اطلاعات بسیار خوبی دست پیدا می‌کنند اما مدام نگران طرز استفاده کودکان و نوجوانان خود از این ابزار هستند. اخیرا گوگل برنامه‌ای تدارک دیده و امکان مدیریت این موضوع را برای خانواده‌ها به وجود آورده است. با ما همراه باشید تا بیشتر درباره مدیریت کودک گوگل برایتان بگوییم:

مدیریت کودک گوگل چیست؟

مدیریت کودک گوگل - اپلیکیشن

گوگل به تازگی اپلیکیشینی موسوم به مدیریت کودک گوگل طراحی کرده است. به کمک این اپلیکیشن، والدین و بزرگترها می‌توانند از راه دور اقدام به مدیریت و نظارت بر کار بچه‌ها در فضای اینترنت کنند. به کمک برنامه مدیریت کودک گوگل، امکان کنترل ساعت کار کودک با تلفن همراه و نظارت بر اپلیکیشن‌هایی که استفاده می‌کند، وجود دارد. ضمن اینکه می‌توان فهمید که کدام اپلیکیشن، بیشترین زمان را از کودک گرفته است. امکان کنترل یوتیوب، کروم و … هم به کمک این اپلییشن مقدور است.

نکته بسیار جالب و کاربردی دیگر آن، اطلاع از موقعیت جغرافیایی کودک است و زمانی که والدین می‌خواهند، فرزندشان از استفاده از اینترنت دست بکشد به سادگی می‌توانند دسترسی او را قطع کنند. این اپلیکیشن فعلا برای دستگاه‌های اندرویدی کاربرد دارد و در آینده‌ای نزدیک نسخه آیفون آن هم راهی بازار خواهد شد.

هر چند هنوز استفاده از مدیریت کودک گوگل فراگیر نشده و به صورت رسمی به بازار عرضه و معرفی نشده است اما این شرکت از والدین داوطلب تقاضا کرده تا به صورت آزمایشی در برنامه امکان‌سنجی آن برای بازار شرکت کنند و کار این اپلیکیشن را ارزیابی نمایند.

بیشتر بخوانید؛ مدیریت استفاده کودک از تکنولوژی چرا و چگونه باید انجام شود؟

استفاده از اپلیکیشن‌ها و کنترل کودک در فضای مجازی ممکن است؟

مدیریت کودک گوگل - مزایا

بدیهی است که برای تربیت درست کودک در مواجهه با امواج فناوری‌های جدید باید از اصول و قواعد آموزشی مناسب بهره برد و تنها به کمک محدود کردن و نظارت‌های سرسختانه نمی‌توان انتظار ایجاد رفتار صحیح در کودکان را داشت.

وجود ابزارهایی مانند اپلیکیشن مدیریت کودک گوگل در کنار به کارگیری روش‌های تربیتی و آموزشی می‌تواند مزایایی به همراه داشته باشد. با وجود پیچیده شدن دنیای فناوری، امکان کنترل صد در صد بر آنچه کودک و نوجوانان در دنیای مجازی انجام می‌دهند، وجود ندارد ولی نظارت‌هایی از دور و کنترل‌هایی از جنس مدیریت کودک گوگل می‌تواند تا حدی به شیوه تربیت و آموزش جهت بدهد.

نظر شما چیست؟ آیا تکنولوژی می‌تواند به تربیت کودک کمک کند؟ به نظر شما کودکانی که به دور از تکنولوژی و دنیای دیجیتال تربیت شده‌اند می‌توانند در آینده به موفقیت دست پیدا کنند یا کودکانی که از سنین پایین کار با ابزارهای دیجیتال را می‌آموزند؟ نظرات و تجربیات خود را از طریق قسمت نظرات زیر همین مطلب در وبسایت کودکت با ما در میان بگذارید.

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید