گاهی اوقات پیش آمده است که شاهد بی‌قراری و ناراحتی کودک هستیم و قصد داریم به او آرامش دهیم، اما خودمان بیشتر از او نیاز به آرامش داریم. به خاطر داشته باشید که یک آدم ناآرام، نمی‌تواند یک آدم ناآرام دیگر را آرام کند. تصور کنید در مواجهه با مرگ یکی از عزیزانمان به سوگ نشسته‌ایم و کودک ما درکی در مورد موضوع مرگ ندارد. کودک از یک طرف والدینش را درگیر غم و اندوه فراوان می‌بیند و از طرف دیگر متوجه ماجرای پیش آمده نیست. صحبت کردن درباره مرگ می‌‌تواند کودک را از این آشفتگی ذهنی رها کند، اما وقتی خودمان به آرامش ذهنی نرسیدیم، می‌توانیم کودک خود را آرام کنیم؟

بدون شک در این موقعیت آرام کردن خود بر هر چیزی اولویت دارد. در حقیقت ما وقتی می‌توانیم تصمیمات درستی بگیریم و برای صحبت کردن و آرامش دادن به کودک از کلمات و جمله‌های مناسبی استفاده کنیم که آرامش ذهنی داشته باشیم.

در این قسمت از چالش دوشنبه ها با کودکت که روزهای دوشنبه در اینستاگرام کودکت منتشر می‌شود، از شما خواستیم موقعیت زیر را تجسم کرده و به آن فکر کنید.

مواجهه با مرگ

در این قسمت از پادکست دوشنبه ها با کودکت  سرکار خانم سوده شبیری، تسهیلگر کارگاه‌های والدین و مربیان توضیح می‌دهد، در موقعیت مواجهه با مرگ اول باید چه کاری انجام دهیم؟ و چگونه ماجرای پیش آمده را به کودک خود توضیح دهیم. خوب به این پادکست گوش کنید.

لینک دانلود پادکست

موقعیت بالا رو خوب تجسم کنید و چند دقیقه بهش فکر کنید. اگر در همچین موقعیتی قرار بگیرید بهترین کاری که به عنوان مادر یا پدر می‌تونید انجام بدید چیه؟

به این پادکست خوب گوش کنید و به نکاتی که ارائه شد فکر کنید. حالا بهتر از قبل می‌تونید این موقعیت رو تحلیل کنید، به نظر شما بهترین کاری که بتونید در چنین موقعیتی انجام بدید چیه؟ نظرات خودتون رو از طریق قسمت نظرات زیر همین پست در  وبسایت کودکت با ما به در میون بذارین.

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید