معمولا به عنوان والدین یا سرپرست همواره مراقب کودک خود هستیم و سعی می‌کنیم محیط امنی را برای او فراهم کنیم. اما گاهی اوقات کودکان از ما سریع‌تر می‌دوند و جلوتر می‌روند یا اینکه گاهی ما مشغول کاری هستیم و حضور کامل برای مراقبت از کودک را نداریم. تا به حال برای شما پیش آمده است که کودک خود را در خیابان یا پارک گم کرده باشید؟ در این موقعیت چه واکنشی باید نشان دهیم؟

طبیعی است کودکان در سنین پایین درکی از خطراتی که ممکن است پیش روی آن‌ها وجود داشته باشند ندارند و وظیفه مواظبت از کودک بر عهده ماست اما می‌توانیم آگاهی‌هایی در حد فهم و درک کودک به او بدهیم. برای مثال به او بگوییم: «باید جایی بازی کنی که من و تو بتونیم همو ببینیم».

در این قسمت از چالش دوشنبه ها با کودکت که روزهای دوشنبه در صفحه اینستاگرام کودکت منتشر می‌شود، از شما خواستیم موقعیت زیر را تجسم کنید و فکر کنید اگر در این موقعیت بودید چه واکنشی از خود نشان می‌دادید:

پادکست مراقبت از کودک

سرکار خانم شاهده شفیعی تسهیلگر و روانشناس حوزه کودک در این قسمت از پادکست دوشنبه ها با کودکت موقعیت بالا را برای ما تشریح کرده و به ما کمک می‌کند تا برای مراقبت از کودک رچگونه باید رفتار کنیم. به این پادکست گوش کنید.

لینک دانلود پادکست

موقعیت بالا رو خوب تجسم کنید و چند دقیقه بهش فکر کنید. اگر در همچین موقعیتی قرار بگیرید بهترین کاری که به عنوان مادر یا پدر سا سرپرست کودک می‌تونید انجام بدید چیه؟ اون رو برای ما بنویسید. سپس به پادکست خوب گوش کنید. حالا با آگاهی بیشتری به این موضوع فکر کنید. آیا کار بهتری هست که بتونید در چنین موقعیتی انجام بدید؟

فراموش نکنین سوالات، نظرات و تجربه‌های خودتون رو می‌تونین از طریق قسمت نظرات زیر همین مطلب در سایت کودکت با ما به اشتراک بذارین.

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید