از جمله مسائل مرتبط با روانشناسی کودک موضوع لجبازی کودکان است. اغلب والدین نمی‌دانند در هنگام مواجه شدن با لجبازی کودک باید چه واکنشی را از خود نشان دهند. معمولا کودکان بسته به سن‌شان ممکن است انواع و اقسام لجبازی از جمله حرف گوش نکردن، قشقرق یا کج خلقی را از خود بروز دهند. هر کدام از این موارد به نوعی می‌تواند آرامش خانواده را به هم بریزد. گاهی اوقات حرف گوش نکردن کودک ممکن است شما را وارد یک جنگ تمام عیار با کودکتان کند. بنابراین مهم است در مواجهه با چالش لجبازی کودک تصمیم درستی بگیریم.

تا به حال برای شما پیش آمده است یک موضوع را چند بار به کودک خود تذکر دهید اما کودک لجوج شما به حرفتان گوش نکند؟ در این موقعیت چه کار می‌کنید؟
آیا بین لجاجت کودک با نوع برخوردهای شما رابطه‌ای وجود دارد؟

در این قسمت از مجموعه چالش‌های دوشنبه‌ها با کودکت که روزهای دوشنبه در اینستاگرام کودکت مطرح می‌شود، از شما خواستیم موقعیت زیر را تجسم کنید و کمی به چالش لجبازی کودک فکر کنید.

چالش لجبازی کودک

در این قسمت از پادکست دوشنبه ها با کودکت، برای پیدا کردن پاسخ مناسب به چالش لجبازی کودک از خانم دکتر راضیه نصیرزاده روانشناس بالینی و مدیر مرکز خدمات روانشناسی ژرفا خواهش کردیم این چالش را برای ما تجزیه و تحلیل کند. در ادامه به این پاکست گوش می‌کنیم.

لینک دانلود پادکست

اگر در همچین موقعیتی قرار بگیرید بهترین کاری که به عنوان مادر یا پدر می‌تونید انجام بدید چیه؟ کمی به اون فکر کنید و یادتون بیارید که در این موقعیت‌ها معمولا چه کاری می‌کنید. بعد به این پادکست گوش کنید، چند ساعت بیشتر بهش فکر کنید. آیا کار بهتری هست که بتونید در چنین موقعیتی انجام بدید؟ سوالات، نظرات و تحلیل‌های خودتون رو در قسمت نظرات همین مطلب در سایت کودکت برای ما بنویسید.

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید