تصمیم به فرزندآوری مجدد تصمیم ساده‌ای نیست. به طور کلی هیچ قانون کلی و جهان‌شمولی در این باره وجود ندارد و نمی‌توان هیچ نسخه قطعی برای تعداد فرزندان داشت. انتخاب تک‌فرزندی یا چندفرزندی تصمیمی است که نیاز است والدین به بررسی چندجانبه ابعاد مختلف این موضوع بپردازند. چرا که تک‌فرزندی یا چندفرزندی هر یک مزایا و معایب خودش را دارد.

آیا وضعیت فیزیکی مادر مناسب فرزندآوری مجدد است؟ آیا والدین به لحاظ عاطفی آمادگی فرزندآوری مجدد را دارند؟ آیا والدین با چالش‌های بین فرزندان آشنا هستند و برای آن خود را آماده کرده‌اند؟ آیا به مسایل اقتصادی و تامین هزینه‌های مالی فرزند دیگر فکر کرده‌اند؟ آیا هر دو والد بر تعداد فرزند هم‌نظر هستند؟ آیا اطرافیان و اقوام شما را برای فرزندآوری مجدد تحت فشار قرار می‌دهند؟ آیا نگران هستید فرزنداتان در آینده به دلیل نداشتن خواهر یا برادر، احساس تنهایی کند؟

پاسخ به این پرسش‌ها و پرسش‌هایی از  این دست می‌تواند به شما کمک کند میزان آمادگی خود را برای فرزندآوری مجدد  بسنجید. به همراه همسرتان لیستی از معایب و مزایای تک‌فرزندی و چند فرزندی تهیه کنید، در مورد آن گفت‌وگو کنید و به جمع‌بندی قطعی برسید. به خاطر داشته باشید که تعداد فرزندان بیشتر از هر چیز تابع شرایط، خواسته‌ها، نیازها و انتخاب شما و همسرتان در زندگی است.

به دلیل پرچالش بودن این موضوع، این قسمت از پادکست با کودکت به موضوع «تصمیم برای فرزندآوری مجدد» پرداخته است. در این پادکست پنج متخصص، دکتر راضیه نصیرزاده، خانم زهرا سلیمانی، خانم شاهده شفیعی، دکتر علی کربلایی و خانم سوده شبیری به همراه ده والد از دانش، تجربیات و نظرات خود برای فرزندآوری مجدد می‌گویند.

مدت زمان این پادکست ۳۱ دقیقه و ۲۷ ثانیه است که در اپ‌های (spotify, google podcast, breaker, pocketcast, radiopublic ,castbox) و در وبسایت کودکت قابل شنیدن است.

شما به عنوان یک والد چه تجربیاتی در این زمینه دارید؟ تک‌فرزند هستید یا چند فرزند؟ چه عواملی بر تصمیم شما برای فرزندآوری تاثیر گذاشته است؟ برای ما بنویسید.

اسپانسر این قسمت پادکست با کودکت «بومزی» است. بومزی به معنای «تجربه زندگی بر بوم کودکانه بازی»، طراح و تولیدکننده داخلی اسباب‌بازی‌های چوبی است که مناسب بازی در منزل، مهدکودک و خانه‌های کودک است. تلاش مجموعه بومزی بر این است که کودکان تمام آنچه می‌توانند باشند و هدفش رشد همه جانبه کودکان و یادگیری از طریق تجربه است. بومزی دارای رتبه اول اسباب‌بازی‌های چوبی در پنجمین جشنواره تخصصی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان است. برای آشنایی بیشتر با محصولات بومزی به سایت بومزی مراجعه کنید.

پادکست با کودکت در هر قسمت به صورت تخصصی به یکی از مسایل مهم حوزه کودک می‌پردازد. اگر تمایل دارید اسپانسر قسمت بعدی پادکست با کودکت باشید، از طریق ایمیل زیر با ما تماس بگیرید:

[email protected]

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید