اگر به دنبال یک میان وعده خوشمزه و ارزان برای بچه‌ها هستید که خیلی سریع هم آماده شود، می‌توانید لقمه های گرانولای کره بادام زمینی را امتحان کنید. این لقمه‌های کوچولوی خوشمزه را می‌توانید با سلیقه خود تزئین کنید و مطمئن باشید که کودکت میان وعده سالم و خوشمزه‌ای خواهد داشت. گرانولا یک وعده غذایی کامل به ویژه برای صبحانه است که حاوی مقادیر زیادی پروتئین برای افزایش انرژی بچه‌ها در تمام طول روز است. شما می‌توانید به روش‌های مختلفی این میان وعده خوشمزه را درست کنید اما در همه این روش‌ها مواد اولیه مورد نیاز یکسان هستند. پیشبندها را ببندید و برای تهیه یک غذای خوشمزه دیگر با آشپزخانه کودکت همراه شوید.

بیشتر بخوانید: چگونه صبحانه کودکان را لذت بخش کنیم؟

مواد مورد نیاز برای تهیه لقمه های گرانولای کره بادام زمینی

یک چهارم پیمانه کره بادام زمینی
یک چهارم پیمانه عسل
یک پیمانه جو دوسر پرک شده
یک قاشق چایخوری نمک

مواد افزودنی دلخواه

یک چهارم پیمانه شکلات چیپسی
یک چهارم پیمانه پودر نارگیل شیرین شده
آجیل یا بادام زمینی ترد و خوشمزه

دستور تهیه

در قدم اول برای تهیه این لقمه‌های خوشمزه باید همه مواد را در یک کاسه باهم، تا زمانی که همه مواد خوب بهم آغشته شوند، ترکیب کنید. برای این که مواد راحت‌تر باهم مخلوط شوند می‌توانید کره بادام زمینی و عسل را برای ۲۰ ثانیه در مایکرویو قرار داده تا گرم شوند و با سایر مواد راحت‌تر ترکیب بشوند. بعد از این که همه مواد به خوبی با عسل و کره بادام زمینی پوشیده شد، کاسه را برای مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه در فریزر قرار دهید تا سفت شوند. این کار باعث می‌شود که راحت‌تر بتوانید مواد را اسکوپ اسکوپ جدا کنید.

بیشتر بخوانید: تزئین میان وعده های سالم ؛ راهی جذاب برای تغییر فرهنگ غذایی کودکان

روی یک قاشق مخصوص بستنی ( قاشق‌های اسکوپی) کمی روغن آشپزی اسپری کنید تا مواد به آن نچسبد. به اندازه یک اسکوپ از مواد داخل کاسه برداشته و با دستکش، آن‌ها را دایره‌ای و به شکل توپ دربیاورید، این توپ‌های خوشمزه را در سینی قرار داده و اجازه دهید برای ۱ ساعت در فریزر بماند، می‌توانید به دلخواه بعد از گذشت این یک ساعت روی آن شکلات آب شده یا اسمارتیز بریزید و حسابی این میان وعده خوشمزه را خوشگل و جذاب کنید. بهتر است از بچه‌ها هم برای ساختن این توپ‌های خوشمزه کمک بخواهید.
می‌توانید برای شیرین‌تر شدن گرانولا به دلخواه یک چهارم پیمانه شکلات چیپسی و یک چهار پیمانه پودر نارگیل شیرین به کاسه گرانولا در هنگام میکس کردن اضافه کنید.

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید