همراه شدن با بخش آشپزخانه کودکت به شما این امکان را می‌دهد که غذاهای خوشمزه و ساده‌ای را برای کودک خود درست کنید. غذاهایی که ممکن است شما هم یکی از طرفداران جدید آن‌ها شوید. همه از طعم خوشمزه غذای بچه‌ها باخبر هستیم و گاهی پیش آمده یواشکی به این غذاها ناخنک بزنیم. در این قسمت از آشپزخانه کودکت هم به شما طرز تهیه لقمه های خوشمزه کره بادام زمینی که با سریال صبحانه حلقه‌ای می‌توانید آن را درست کنید، آموزش خواهیم داد. این لقمه‌های خوشمزه نیاز به پخت ندارند و خیلی راحت آماده می‌شوند. می‌توانید این لقمه های خوشمزه کره بادام زمینی را برای تغذیه بچه‌ها در مدرسه درست کنید یا برای صبحانه با شیر گرم و نوتلا نوش جان کنید.

بیشتر بخوانید: تغذیه های خوشمزه برای مدرسه کودکان

مواد لازم برای تهیه لقمه های خوشمزه کره بادام زمینی

سه چهارم پیمانه کره بادام زمینی (نرم شده و بدون نمک باشد)
نصف پیمانه عسل
سه پیمانه سریال صبحانه حلقه‌ای

لقمه های خوشمزه کره بادام زمینی

بیشتر بخوانید: آشپزخانه کودکت؛ لقمه های گرانولای کره بادام زمینی

مواد لازم اختیاری

گردو، بادام، کشمش یا آجیل
شکلات چیپسی
نوتلا (برای تزئین لقمه‌ها)

طرز تهیه لقمه های خوشمزه کره بادام زمینی

در مرحله اول در یک ماهیتابه عسل و کره بادام زمینی را روی حرارت ملایم گاز گرم کنید تا به خوبی باهم مخلوط شوند. سه دقیقه زمان برای درست کردن این ترکیب کافی است. می‌توانید کره بادام زمینی و عسل را در مایکرویو برای ۳۰ ثانیه قرار دهید و بعد بیرون بیاورید و هم بزنید و دوباره ۲۰ ثانیه دیگر در مایکرویو قرار دهید.
بعد از آن ماهیتابه را از روی حرارت بردارید و در کاسه سریال صبحانه را بریزید و مخلوط عسل و کره بادام زمینی را روی آن بریزید و به آرامی آن را هم بزنید تا همه سریال صبحانه‌های حلقه‌ای به خوبی با عسل و کره پوشیده شوند. اگر دوست داشته باشید در این مرحله گردو، آجیل یا شکلات چیپسی را به مواد اضافی کنید و آرام هم بزنید.
مواد را در یک سینی مستطیلی که از قبل آن را چرب کرده‌اید و کف آن کاغذ مومی پهن کرده‌اید، بریزید. دقت کنید ارتفاع مواد بین ۴ تا ۵ سانت باشد. با یک قاشق به آرامی مواد را فشار دهید تا به خوبی بهم بچسبند. سینی را برای ۲۰ دقیقه در فریزیر قرار دهید تا مواد سفت شوند و بعد از آن از مواد را از قالب خارج کنید و به مربع‌های کوچک و یک اندازه برش بزنید. لقمه های خوشمزه کره بادام زمینی شما آماده است و می‌توانید آن را در یک ظرف دربسته در جای خشک و خنک نگهداری کنید.
بعد از این اگر دوست داشتید در هنگم سرو این لقمه‌های خوشمزه می‌توانید کمی نوتلا یا شکلات صبحانه روی آن بریزید و برای صبحانه با شیر نوش جان کنید. در ضمن برای یادگیری غذاها و میان وعده‌های بیشتر می‌توانید به قسمت دستور غذایی کودکان در وبسایت کودکت هم سر بزنید.

 

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید