همه بچه‌ها و حتی بزرگسالان عاشق بستنی و کوکی هستند. حال تصور کنید که ترکیب این دو خوشمزه دوست داشتنی، می‌تواند چقدر فوق‌العاده باشد. این دسر خوشمزه برای روزهای تعطیل و گذراندن روز شادی بیرون از خانه بسیار گزینه خوبی است. فقط لازم است که ساندویچ کوکی بستنی را در جای خنک و سرد مانند فریزرهای کوچک قابل حمل نگه دارید.

امروز قصد داریم در آشپزخانه کودکت با هم تمرین کنیم که چطور این ترکیب خوشمزه را برای فرزندمان، شاید هم خودمان، درست کنیم. برای درست کردن این میان وعده دوست داشتنی‌ خوشمزه شما نیاز به درست کردن کوکی و ترکیب آن با بستنی دارید.

مواد لازم برای تهیه کوکی

مواد لازم برای تهیه کوکی

برای دست کردن کوکی شما به مواد زیر نیاز دارید:

  • اسپری روغن مخصوص آشپزی
  • یک و نیم پیمانه کره بدون نمک و نرم شده نیاز دارید. کافی است قبل از شروع به کار کره را در محیط اتاق قرار داده و اجازه دهید نرم شود اما دقت کنید که کره نباید آب شود
  • یک و نیم پیمانه شکر قهوه‌ای
  • نصف پیمانه شکر دانه ریز
  • ۳ عدد تخم مرغ بزرگ
  • یک قاشق چایخوری عصاره وانیل
  • ۶ پیمانه آرد مخصوص آشپزی همه منظوره
  • ۲ قاشق چایخوری بیکینگ پودر
  • ۳ پیمانه کاکائو چیپسی نیمه شیرین

یک شیرینی خیلی خوشمزه: طرز تهیه کوکی صدفی

وسایل مورد نیاز برای درست کردن کوکی

  • دو عدد سینی مخصوص فر
  • کاغذ روغنی
  • قالب گرد مخصوص برش بیسکوییت
  • دو جعبه بستنی پاستوریزه
  • چوب بستنی به تعداد لازم

طرز تهیه ساندویچ کوکی بستنی

دستور آماده کردن ساندویچ کوکی بستنی

برای درست کردن این ترکیب خوشمزه، پس از درست شدن کوکی‌ها، باید بستنی را از فریزر خارج کنید و اجازه بدهید تا در دمای محیط نرم شود. سپس کف یکی از سینی‌های فر را کاغذ روغنی انداخته و بستنی نرم شده را روی سینی بریزید و یک ورق روغنی دیگر روی آن قرار دهید. بعد با قاشق یک دست بستنی را کف سینی مستطیلی پخش کنید. ضخامت این لایه از بستنی باید ۳ تا ۴ سانتی متر باشد. بعد از این که بستنی را یک دست پخش کردید، ورق روغنی روی بستنی را برداشته و سینی بستنی را برای ۲ ساعت در فریزر قرار دهید تا دوباره سرد شود.

فر را روی ۳۵۰ درجه فارنهایت قرار داده و اجازه دهید گرم شود. کف سینی دوم یک کاغذ روغنی انداخته و با اسپری روغن روی آن را چرب کنید و آماده بگذارید.

کره، شکر قهوه ای و شکر دانه ریز را باهم مخلوط کرده و بعد از آن تخم مرغ و عصاره وانیل را اضافه کنید. تا زمانی که مخلوط یک دست و نرمی داشته باشید، به هم زدن ادامه دهید.

یک غذای خوشمزه: خوشمزه‌ترین ماکارونی و پنیر را برای کودکت درست کن

در کاسه‌ای دیگر آرد و بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید و کم کم به کاسه قبلی اضافه کنید. بهتر است همه آرد را یکباره اضافه نکنید، زیرا باعث می‌شود که خمیر کوکی یک دست و نرم نباشد. حتی برای داشتن نتیجه بهتر، می‌توانید ابتدا آرد را الک کرده و بعد پیمانه، پیمانه به مخلوط قبلی اضافه کنید.

بعد از اینکه مواد را به خوبی با هم مخلوط کردید، کاکائو چیپسی را به خمیر کوکی اضافه کنید و به آرامی بهم بزنید تا در همه جای خمیر به صورت یکنواخت پخش شوند.

مخلوط را به هم بزنید تا حالت خمیری شکلی پیدا کند. به اندازه دلخواه ا زخمیر برداشته و روی سینی فر قرار دهید و کمی با قاشق آن را فشار دهید تا پهن شود (دقت کنید فقط کمی فشار دهید تا سطح خمیر کوکی گرد شود) و برای ۱۰ دقیقه سینی را در فر قرار دهید و پس از اینکه کوکی‌ها آماده شد، اجازه دهید در معرض هوا کاملا سرد شود.

حالا نوبت به بستی می‌رسد، سینی بستنی را از فریزر خارج کنید. بستنی را با استفاده از قالب زن گرد کوکی، به صورت دایره‌ای برش بزنید و از کاغذ مومی به آرامی جدا کنید. هر برش بستنی را بین دو کوکی قرار دهید و کمی فشار دهید تا به هم بچسبند.

چوب بستنی را به آرامی در بستنی فرو کنید و ساندویچ کوکی بستنی را در سینی تمیز قرار دهید. تقریبا هر ۴ ساندویچی که درست کردید، لازم است سینی بستنی را به فریزر برگردانید تا دوباره سفت شود.

این کار را تا تمام شدن کامل کوکی‌ها انجام دهید. ساندویچ کوکی بستنی می‌تواند یک میان وعده خوشمزه کودک برای یک بعد از ظهر گرم تابستانی باشد. می‌توانید به ترکیب ساندویچ کوکی بستنی خود شکلات‌های مورد علاقه و اسمارتیز یا گردو و موز اضافه کنید تا برای بچه‌ها هم مفید تر باشد. اضافه کردن و تزئینات دیگر این ساندویچ‌های خوشمزه به سلیقه شما بستگی دارد.

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید