اگر کودکی در خانه دارید، حتما به دنبال میان‌وعده‌های بامزه و خوش‌طعمی هستید که کوچولو را خوشحال کنند و درست کردن آنها زحمت زیادی برای‌ شما نداشته باشد. دانستن چند دستور تهیه شیرینی کودکانه و ساده به شما کمک می‌کند تا هم وقت و زمان بیشتری برای رسیدگی به کارهای مختلف خود داشته باشید و هم میان‌وعده‌ای جالب را در کمترین زمان ممکن آماده کنید. در این قسمت از آشپزخانه کودکت طرز تهیه یکی از انواع شیرینی کودکانه، به نام شیرینی‌های شبحی را به شما آموزش می‌دهیم که خیلی خیلی راحت آماده می‌شوند.

مواد لازم برای آماده کردن شیرینی کودکانه شبحی

  • بیسکویت ساده
  • شکلات کاکائویی شیری
  • چیپس‌های شکلاتی کوچک

طرز تهیه شیرینی کودکانه شبحی

شیرینی کودکانه - طرز تهیه

بیشتر بخوانید:  آشپزخانه کودکت؛ کوکی صدفی یک شیرینی دریایی خوشمزه!

ابتدا باید شکلات کاکائویی شیری را در بازه‌های ۳۰ ثانیه‌ای در مایکروویر بگذارید تا آب شود. یعنی ابتدا شکلات را درون مایکروویو گذاشته و بگذارید ۳۰ ثانیه بگذرد، سپس آن را بیرون بیاورید و هم بزنید تا حالت یک‌دست پیدا کند. دوباره آن را در مایکروویو بگذارید و بعد از ۳۰ ثانیه بیرون آورده و هم‌ بزنید تا یک‌دست شود. این کار را تا جایی ادامه بدهید که مایعی یک‌دست و رقیق ایجاد شود.

حالا بیسکویت‌ها را درون مایع شکلات‌ها بزنید طوری که تمام آنها سفید بشود و روی هر کدام دو عدد چیپس شکلاتی کوچک بگذارید تا چشم‌های شبح‌های خوشمزه را هم درست کرده باشید. بعد باید شیرینی کودکانه و بامزه را درون فریزر گذاشته و ۱۰ دقیقه صبر کنید تا مواد کاملا به هم بچسبند و شیرینی شبحی آماده بشود.

نکته مهم

از آن‌جایی که آماده کردن این شیرینی کودکانه بی‌نهایت ساده است، هیچ ایرادی ندارد که بچه‌ها نیز در هنگام تهیه آن به شما کمک کنند. یادتان باشد که آشپزی با کودکان می‌تواند روشی خوب برای آموزش خیلی نکات به آن‌ها باشد و مهارت‌های عملی را هم در آن‌ها تقویت کند. مهارت‌های علمی و عملی مختلفی در حین آشپزی با کودک در آن‌ها شکل می‌گیرد. مثلا شمارش، یادگیری کلمات جدید، استفاده از دست‌ها و بدن و… از جمله فعالیت‌های فوق‌العاده مفیدی است که در حین آشپزی آموزش و تمرین داده می‌شوند.

فراموش نکنید اگر شما هم طرز تهیه شیرینی خوشمزه‌ای را بلد هستید حتما از طریق قسمت نظرات یا شبکه‌های اجتماعی کودکت با ما به اشتراک بگذراید. در ضمن می‌توانید برای یاد گرفتن غذا و دسرهای خوشمزه بیشتر به بخش دستور غذایی کودکان هم سر بزنید.

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید