خانه پادکست دوشنبه‌ها با کودکت پادکست دوشنبه ها با کودکت؛ خرید اسباب بازی گران قیمت

پادکست دوشنبه ها با کودکت؛ خرید اسباب بازی گران قیمت

0
پادکست دوشنبه ها با کودکت؛ خرید اسباب بازی گران قیمت

کودکان در سنین پایین با مفاهیم مالی آشنا نیستند و تفاوت خواسته‌ها و نیازها را درک نمی‌کنند؛ این امری طبیعی است. همین موضوع باعث می‌شود کودک از والدین خود انتظار داشته باشد هر چه دوست دارد برایش بخرند. احتمالا خودتان یا دیگران در چنین موقعیتی قرار گرفته‌اید: کودکی جلوی مغازه اسباب‌بازی فروشی به والدینش اصرار می‌کند اسباب‌بازی گران‌قیمتی برایش بخرند که در توان مالی خانواده نیست و وقتی با پاسخ منفی والدین مواجه می‌شود، می‌گوید: «خودم می‌خرم، با پول‌های قلکم!» به نظر شما بهترین واکنش در برابر تقاضای کودک برای خرید اسباب بازی چیست؟

شاید اگر کودک شما با مفاهیم مالی آشنا باشد، رفتار بهتری در چنین موقعیت‌هایی از خود نشان دهد. آموزش مفاهیم مالی و ارزش پول، از کودکی و در جریان زندگی روزمره، به کودکان کمک می‌کند مفاهیم پایه مانند حساب و کتاب، هزینه، پس‌انداز و برنامه‌ریزی مالی بلندمدت و کوتاه‌مدت را یاد بگیرند.

در این قسمت از چالش دوشنبه‌ها با کودکت، که روزهای دوشنبه هر هفته از اینستاگرام کودکت منتشر می‌شود، از شما خواستیم موقعیت زیر را تجسم کنید.

خرید اسباب بازی

مثل همیشه، در مجموعه مقالات پادکست دوشنبه‌ها با کودکت، از یک متخصص درخواست کردیم این موقعیت فرضی را تحلیل کند. در این قسمت، خانم شاهده شفیعی، روانشناس کودک، بهترین واکنش را، در مواجهه با تقاضای کودک برای خرید اسباب‌بازی گران‌قیمت، به شما آموزش می‌دهد. با دقت به این پادکست گوش کنید.

لینک دانلود پادکست

موقعیت فرضی بالا را تجسم و چند دقیقه به آن فکر کنید. اگر در چنین موقعیتی قرار بگیرید، بهترین کاری که به عنوان مادر یا پدر می‌توانید انجام دهید چیست؟ کمی درباره این موضوع بیندیشید و سپس، به دقت پادکست را گوش کنید. حالا که این موقعیت را بهتر تحلیل کردید،  آیا کار بهتری هم هست که بتوانید در چنین موقعیتی انجام دهید؟ نظرات و راهکارهای خود را، در قسمت نظرات در سایت کودکت، با ما در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید