حتما شما هم قبول دارید که کودکان به غذاهای تزیین‌ شده بیشتر علاقه دارند. وقتی غذا را تزیین می‌کنید، تمام حواس پنج‌گانه کوچک به آن معطوف می‌شود. شیوه‌های مختلفی برای تزیین غذا و خوراکی‌ها وجود دارد. مثلا برای اینکه کودک خود را به یک میوه‌خور حرفه‌ای تبدیل کنید بهتر است از تزیین میوه با سیخ چوبی بهره ببرید. در این قسمت از آشپزخانه کودکت قصد داریم تزیین میوه با سیخ چوبی را آموزش دهیم، اگر به تغذیه کودک خود اهمیت می‌دهید پش با ما همراه باشید.

تزیین میوه با سیخ چوبی علاوه بر جذابیت‌های بصری زیادی که دارد، به کودک این فرصت را می‌دهد که بیشتر به هر چیزی دقت کند و حواس پنج گانه خود را به شکل موثرتری مورد استفاده قرار بدهد. پس این بار که خواستید به کودک خود میوه بدهید، تزیین میوه با سیخ چوبی را در خاطر داشته باشید.

مواد لازم برای تزیین میوه با سیخ چوبی

تزیین میوه با سیخ چوبی - طالبی و هندوانه

  • طالبی
  • هندوانه
  • چند دانه انگور بزرگ
  • سیخ چوبی
  • فوم یا ابر
  • قالب به شکل دایره و گل

بیشتر بخوانید: تزئین میان وعده های سالم ؛ راهی جذاب برای تغییر فرهنگ غذایی کودکان

گام نخست

ابتدا میوه‌ها را بشویید. سپس هندوانه و طالبی را برش بدهید. قالب به شکل گل را روی هندوانه بگذارید و شکل‌های گل از آن دربیاورید. با قالب دایره هم همین کار را روی طالبی تکرار کنید. حالا تعدادی گل هندوانه‌ای و به قول بچه‌ها، طالبی گردالی در اختیار دارید. کافی است طالبی‌ها را روی گل‌های هندوانه‌ای قرار بدهید تا به شکل مرکز گل دربیایند. برای اینکه طالبی‌های دایره‌ای روی گل‌ها به درستی قرار بگیرند، باید روی هندوانه‌ها هم به کمک قالب دایره‌ای، قالب بزنید و به اندازه دایره طالبی‌ها، از سطح هندوانه‌ها، دایره بیرون بیاورید. حالا طالبی‌ها را توی هندوانه فرو کنید.

سپس سیخ‌های چوبی را بردارید، درون هر کدام چند دانه انگور درشت فرو کنید و بعد گل‌هایی را که در دل خود طالبی دایره‌ای دارند درون سیخ چوبی قرار بدهید. دیدید که تزیین میوه با سیخ چوبی چقدر جالب و خلاقانه است؟ در طول کار بهتر است از کودک هم کمک بگیرید تا مهارت‌ها و توانایی‌هایش رشد پیدا کنند و در کنار شما اوقات خوبی را هم سپری کند.

گام آخر

در نهایت باید سیخ‌های گل‌گلی را درون فوم یا همان ابری که از ابتدا تهیه کرده‌اید، قرار بدهید تا سفت و محکم بایستند. مطمئن باشید که کودکتان از تزیین میوه با سیخ چوبی لذت زیادی خواهد برد. ایده‌های مختلفی در این زمینه وجود دارد. فقط یادتان باشد که مراحل خطرناک کار مانند دست زدن به چاقو برای برش دادن هندوانه و… را خودتان بر عهده بگیرید. لازم نیست حتما از هندوانه و طالبی استفاده کنید. خلاقیت به خرج بدهید و ببینید چه میوه‌های دیگری برای این نوع تزیین میوه با سیخ چوبی مناسب هستند.

اگر شما هم روش‌های دیگری برای تزیین غذاها و خوراکی‌ها بلد هستید می‌توانید از طریق قسمت نظرات زیر همین مطلب یا شبکه‌های اجتماعی کودکت با والدین دیگر به اشتراک بگذراید.

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید