بچه دار شدن یک نقطه عطف در زندگی به شمار می‌رود،‌ به همین خاطر بسیاری از زوج‌های جوان پس از ازدواج مشتاقند هر چه زودتر بچه دار شوند و خانواده خود را بزرگ‌تر کنند. در گذشته هر وقت صحبت از ناباروری می‌شد همه نگاه‌ها به سمت زنان می‌رفت اما امروزه همه می‌دانیم که برای بچه دار شدن هم زن و هم مرد باید از قدرت باروی کافی برخوردار باشند. در این مقاله از کودکت قصد داریم به غذاهایی اشاره کنیم که با افزایش تعداد اسپرم می‌توانند به افزایش قدرت باروری مردان کمک کنند. همچنین می‌توانید در مقاله «روش‌های تعیین جنسیت جنین ، از افسانه تا واقعیت» در مورد تاثیر مصرف مواد غذایی مختلف در دوران بارداری بر جنسیت جنین بخوانید.

غذاهای مفید برای افزایش قدرت باروری مردان

شکلات تلخ

افزایش قدرت باروری مردان

شاید برای شما هم جالب باشد ولی شکلات تلخ (Dark Chocolate) یکی از بهترین خوراکی‌ها برای افزایش قدرت باروری مردان محسوب می‌شود. دانه‌های کاکائو که شکلات را تشکیل می‌دهند سرشار از آنتی اکسیدان هستند. همچنین کاکائو حاوی آنزیم (L-Arginine) است که به افزایش میزان اسپرم کمک می‌کند. شاید فکر خوبی باشد که بعد از شام تکه‌ای از شکلات تلخ را با همسر خود قسمت کنید.

تخم مرغ

جای تعجبی نیست که تخم مرغ یکی از مهمترین غذاها برای تقویت قوای بدن و افزایش قدرت باروری مردان است. تخم مرغ حاوی ویتامین E و پروتئین است که به تحرک اسپرم کمک می‌کند. همچنین پروتئین‌ها و آنزیم‌های موجود در تخم مرغ اسپرم‌ها را از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و در نتیجه امکان لقاح را می‌تواند تا ۲ برابر افزایش دهد. تخم مرغ را می‌توانید به روش‌های مختلف آب پز، نیمرو و .. استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: آیا رژیم غذایی در تعیین جنسیت طبیعی تاثیر دارد؟

موز

موز یکی دیگر از مواد خوراکی است که به افزایش قدرت باروری مردان و بالا بردن تعداد اسپرم شهرت دارد. این میوه پر خاصیت حاوی ویتامین B1، ویتامین C و منیزیم است که باعث افزایش تولید و تحرک اسپرم می‌شود.  همچنین موز حاوی آنزیم نادری به نام (bromeliad) است که موجب تنظیم هورمون‌های جنسی می‌شود و شما را در یک حالت متعادل قرار می‌دهد.

سیر

سیر یکی دیگر از مواد پر خاصیت طبیعت است، این خوراکی پر خاصیت نه تنها شما را از ابتلا به سرطان محافظت می‌کند به افزایش تولید میزان اسپرم و بابا بردن قدرت باروری مردان کمک می‌کند. سیر حاوی آلیسین (allicin) است که برای گردش خون صحیح به اندام‌های بدن کمک می‌کند. این امر موجب می‌شود که خون آزادانه به ارگان‌های جنسی منتقل شود و از آسیب‌ها محافظت می‌کند. سلنیوم (Selenium) یکی دیگر از آنزیم‌های مهم موجود در سیر است باعث افزایش تحرک اسپرم می‌شود.

اسفناج

افزایش قدرت باروری مردان

مصرف گیاهان برگ سبز نه تنها به تناسب اندام کمک می‌کند بلکه باعث تنظیم فعالیت‌های زیادی در بدن ما می‌شود از جمله تولید اسپرم. اسفناج سرشار از اسید فولیک است که برای تولید اسپرم در بدن و افزایش قدرت باروری مردان ضروری است.

مارچوبه

مارچوبه حاوی ویتامین C است که به عنوان یک محافظ مهم اسپرم در مقابل رادیکال‌های آزاد شناخته می‌شود. مارچوبه از طریق افزایش تولید اسپرم و افزایش تحرک آن شانس رسیدن اسپرم به تخمک را افزایش داده و قدرت باروری مردان را بالا می‌برد.

گردو

گردو نه تنها یک غذای عالی برای مغز به شمار می‌رود، غنی از اسید‌های چرب امگا ۳ هم هست که به سلامت و تحرک اسپرم‌ها کمک می‌کند.

محققان ثابت کرده‌اند که مصرف روزانه ۷۰ تا ۱۰۰ گرم گردو می‌تواند تولید اسپرم  را در مردان ۲۵ تا ۳۵ را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

انار

افزایش قدرت باروری مردان

انار یک غذای فوق‌العاده است، این میوه خوشمزه نه تنها به حفظ جوانی و شادابی کمک می‌کند بلکه باعث افزایش میل جنسی هم می‌شود. انار سرشار از آنتی اکسیدان است که به افزایش تولید اسپرم و کیفیت آن کمک می‌کند. می‌توانید انار را هم به صورت خام و هم به صورت آب انار مصرف کنید.

بیشتر بخوانید: ناباروری در مردان ؛ تشخیص، درمان و چیزهایی که باید بدانید

تخم کدو

تخم کدو حاوی آنتی اکسیدان، فیتوسترول (phytosterols) و آمینو اسید است که به افزایش قدرت باروری مردان کمک می‌کند. تخم کدو همچنین می‌تواند باعث افزایش تعداد اسپرم، تحرک آن و به طور کلی بالا بردن میل جنسی در مردان شود.

می‌توانید تخم کدو را هم به صورت یک میان وعده هم به صورت اضافه کردن به سالاد مصرف کنید.

هویج

افزایش قدرت باروری مردان

هویج می‌تواند هم به عنوان یک میان وعده یا به عنوان بخشی از یک وعده غذایی مصرف شود. این میوه نارنجی رنگ حاوی بتا کاروتن (beta-carotene) و آنتی اکسیدان است که سلامتی اسپرم را از طریق محافظت از آن در برابر رادیکال های آزاد تضمین می‌کند. همچنین آنزیم‌های موجود در هویج به نوبه خود، به تحرک اسپرم و رسیدن آن به تخمک کمک می‌کند.

عدس

عدس پخته شده منبع خوبی از اسید فولیک است که کاتالیزور مهمی در تولید اسپرم است. مطالعات پزشکی نشان می‌دهد، فقدان اسید فولیک می‌تواند به ناهنجاری‌های کروموزومی در مردان منجر شود. بنابراین با مصرف کافی عدس می‌توانید به سلامتی DNA اسپرم کمک کنید.

غذاهای غنی از روی

هر غذای غنی از روی، محافظ خوبی برای اسپرم به شمار می‌رود زیرا مانع از آسیب اسپرم توسط رادیکال های آزاد می‌شود. همچنین باعث افزایش میل جنسی و  پیشگیری از تستوسترون در استروژن می‌شود. انواع ماهی‌ها منبع عالی از روی هستند.

گوشت قرمز

افزایش قدرت باروری مردان

همچنین گوشت‌های قرمز مانند گوشت گاو یک منبع عالی از روی است. اگر شما استیک دوست دارید، مطلع باشید که در ۱۰۰ گرم گوشت حدود ۶/۳۱ میلی گرم روی وجود دارد. این امر برای کمک به تولید اسپرم و تحرک آن مفید است.

روغن زیتون

مصرف روغن زیتون به طور مرتب به بهبود کیفیت اسپرم و تعداد اسپرم کمک می‌کند. روغن زیتون سطح کلسترول بد را پایین نگه می‌دارد، جریان اکسیژن رسانی به بیضه‌ها را افزایش می‌دهد و در شکل گیری اسپرم سالم کمک می‌کند.

گوجه فرنگی

افزایش قدرت باروری مردان

گوجه فرنگی یکی از مفیدترین خوراکی‌ها برای سلامتی مردان محسوب می‌شود. گوجه حاوی لیکوپن (lycopene) است که یک آنتی اکسیدان شناخته شده برای کمک به بهبود ساختار و فعالیت اسپرم است. طبق تحقیقات انجام شده مصرف کافی گوجه فرنگی می‌تواند به افزایش قدرت باروری مردان تاثیر گذار باشد.

بیشتر بخوانید: واریکوسل چیست و چگونه بر باروری مردان تاثیر می‌ گذارد؟

انواع توت

انواع توت‌ها مانند تمشک، توت فرنگی و البته زغال اخته حاوی مقدار زیادی از آنتی اکسیدان قوی و مواد مغذی ضد التهابی مانند کورستین (quercetin) و رزوراترول (resveratrol) هستند که به افزایش کیفیت اسپرم و تولید کمک می کند.

از دیگر مواد خوراکی که می‌تواند به افزایش تولید اسپرم و بالا بردن قدرت باروری مردان کمک کند می‌توان به صدف دریایی، جینسینگ، انواع توت و زغال اخته  اشاره کرد.

فراموش نکنید قدرت باروری و میل جنسی چیزی جدا از سیستم بدن نیست یعنی اگر شما رژیم غذایی سالم داشته باشید و مواد مغذی لازم برای بدن را به دست بیاورید به طور خودکار میل جنسی و قدرت باروری شما نیز افزایش پیدا می‌کند.

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید